Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
pelkkä &45rpm 180g



IMG_9267.jpeg
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Työnantajalla on varaa tarjota ilmaiset kahvit, koska olet antanut aikaasi, aivosolusi sekä kehosi TA:n käyttöön.

T. vs. Lonewolf
Vai olisko tässä tapauksessa, koska palkka lienee etätöissä sama, se työnantajan tarjoama kahvi nimellinen korvaus siitä vaivannäöstä, että saapuu fyysisesti työpaikalle...

Kuitenkin monelle aiheutuu työmatkoista kuluja, vaikkei olisikaan verohelpotuksiin oikeuttava matka.
 
Kuitenkin monelle aiheutuu työmatkoista kuluja, vaikkei olisikaan verohelpotuksiin oikeuttava matka.

Meikäiselle ilmaiset kahvit, pähkinäpatukat, skyrit, hippimehut ja vessapaperit korvaa muutaman vuoden välein ostettavat kengät. Lisäksi työmatkakävelystä saa ainakin nimellisesti liikuntaa ja punttisalikin on matkan varrella.
 
oletan: Minä varmaan lopettaisin koko kahvinjuontiharrastuksen jos työmaalla sitä ei tarjottaisi

ei se nyt niin kivaa ole, että siitä maksamaan rupeaisin: työmaalla siis

elämä ennen kofeiini oli muutenkin parempaa, nyt kun tuolla myrkyllä piristää itseään on vireystila päivän aikana ylös-alas käyrää
ilaman kofeiinia se on tasaista, eli tavallaan on kokoajan pirteämpi olo

vuosilomillakin sen vaikutuksen jo huomaa, kun sillon nautin, onely aamukahvin kotona
 
Vai olisko tässä tapauksessa, koska palkka lienee etätöissä sama, se työnantajan tarjoama kahvi nimellinen korvaus siitä vaivannäöstä, että saapuu fyysisesti työpaikalle...

Joissakin paikoissa se on etätyötä edeltävältä esihistorialliselta ajalta oleva perinne, jolla on sosiaaliset syyt (epävirallinen tiedon hankinta, uusien työntekijoiden firmaan sisäänajon kiihdyttäminen jne.).


...pähkinäpatukat, skyrit, hippimehut...
:eek:


...ei se nyt niin kivaa ole, että siitä maksamaan rupeaisin: työmaalla siis...

Olen maksanut. Silloin tällöin harvakseltaan maksan vieläkin.

Nykyään, kun on vihdoinkin taukohuonemahdollisuus (ei ole ollut kovin kauaa), niin nautin siellä iltapäivisin omakustanteisen välipalan tai teen. Ja koska siellä kahvi-/teekaapista katoaa kahvit ja teet niin, että vaikka olisit itse tuonut, niin saatat jäädä ilman, kannan konkreettisesti tarvittaessa sen teepussin sinne työhuoneesta jos aion juoda teetä.

Ja tässä parin vuoden aikana on tullut huomattua, että sinne on tuonut kahvia vain neljä henkilöä. Kaksi jäi eläkkeelle ja kaksi aikoo kohta jäädä eläkkeelle, eivätkä siksi enää tuo kahvia. Olikin huvittavaa seurata, kun parkkiintunut kahvinjuojajengi kaiveli tyhjää kahvikaappia ja äimisteli, kun ei ole kahvia. Jokainen heistä tietää, että sitä pitäisi itse tuoda. Silti, epäuskon vallassa käytiin jokainen kaappi ja laatikko läpi, että eikö missään olisi... Aikuisia ihmisiä, osa jopa yli 50 v. Niin kuin olisi katsonut jotain sketsiä. :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
"Snapsi kuuluu perinteisesti rapujuhliin. Tavallisimmin rapuryyppy on kirkasta viinaa, kuten vodkaa tai Koskenkorvaa, mutta myös akvaviitit tai itse maustettu tillisnapsi, kurkkusnapsi, puolukkasnapsi tai piparjuurisnapsi sopivat hyvin rapujen kanssa nautittavaksi"

Tillisnapsi. Eisaatana.
 
1. Juoman kuuluu olla kylmää, muttei täysin jääkylmää, jotta esimerkiksi akvaviitin aromit pääsevät esille. Snapsilasit kannattaa kylmentää pakastimessa ennen pöytään viemistä.

2. Älä nauti snapsia kerralla, vaan ota pieni siemaus jokaisen rapulaulun jälkeen. Yhdestä neljän senttilitran annoksesta riittää hyvin 4-6 lauluun.

3. Ensimmäinen siemaus nautitaan ensimmäisen ravunpyrstön ja laulun jälkeen.

4. Muista kohtuus illan alkoholijuomissa, jotta tunnelma säilyy sopivan iloisena ja nauti riittävästi myös vettä tai laadukasta kivennäisvettä kuten San Pellegrinoa.


Hyväksyykö @Sylverö nämä ohjeet?
 
En nyt ihan ymmärrä näitä harmaita collegehousuja

Minä ymmärrän vielä vähemmän, ei nimittäin ole käynyt ikinä mielessäkään että olisin semmoiset tarvinnu
 
Annoskokona

nyt kun otitTe asian puheeksi niin hinpuja verran ihmettelin tätä annoskoa, RaavasMies kai tuo on joku salaatti ja pääravinto on toisella lautasella

Lounasaika jo.


Onkohan Max lähtenyt het aamusta uimahallille kuntoilemaan kun ei ole tänään näkynyt.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom