Tuossakin tapauksessa hyvä myyjä onnistuu hankkiutumaan asiakkaasta eroon kertaluontoisesti niin, että tämä kuitenkin ottaa yhteyttä seuraavankin kerran kun on tarpeita, jolloin hyvällä tuurilla tapaus saattaa olla helpompi ja kaupankäynti mahdollista. Huono kommunikaatiotaktiikka taas karkoittaa asiakkaan lopullisesti.
Ja tietysti on niitäkin tyyppejä, joista ei oikeasti halua kuulla enää ikinä mitään, mutta silloinkin on syytä miettiä, miten ne saa häivytettyä haistattamatta vittuja, jotka ovat somessa seuraavana päivänä, tai antamatta itsestään ja yrityksestään puskaradioon leviävää epäpätevää kuvaa esim. sillä, ettei osaisi hinnoitella paria vanerinpalaa.
Itse en onneksi ole tekemisissä kuluttajien kanssa vaan pääosin täyspäisten yritysasiakkaiden, mutta kyllä siinäkin saa jatkuvasti miettiä tarkkaan palvelun ja viestinnän nyansseja.