Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meillä on piikki auki, usein vielä yökerhon puolella vip-pöytä.
Sen takia jos teen firmalle vähintään miljoonan liikevaihdon vuodessa niin aion nauttia näistä harvoista eduista ja kärsiä yhden krapulapäivän 🤣
 
Mitenkä herran vuonna 2023 aikuiset ihmiset juo alkoholia? Mikä järki siinä?

Tuli vaan mieleen kun on kutsua pikkujouluihin.
Itsellä jäi ekan lapsen syntymän jälkeen se vähäinenkin juonti melkolailla pois. Ei edes saunakaljaa tule nykyään juotua. Ei vaan tee mieli. Sain pullon jotain mallasviskiä kun poika syntyi. Avaamatta vieläkin. Poika on jo 8v😁 Sikäli vähän erikoista kun tulen alkoholistisuvusta, missä useat kuolleet viinaan tai sen aiheuttamiin lieveilmiöihin. Ei periytynyt minulle näköjään. Toki parempi niin. Firman juhlissa/saunailloissa ei jaksa selvinpäin käydä, joten nekin on jääneet. Kahden viikon päästä on rouvan työkavereiden järkkäämät juhlat joihin minutkin kutsuttiin. Rouvan mieliksi lähden mukaan. Lapset mummolaan. Siellä varmaan tulee otettua jokunen olut
 
Mikä järki siinä?

miksi olla juomatta, perustele!

ja, on kokemusta, esinmerkiksi vuodet 0-19v ja noin 24-30v

2v sitten olin 2,5kk juomatta, enkä huomannut mitää nposetiivisia vaikutuksia
enkä nyt ole sen jälkn huomannut mitään negative vaikutuksia kun taas olen juonut
 
miksi olla juomatta, perustele!

ja, on kokemusta, esinmerkiksi vuodet 0-19v ja noin 24-30v

Tulee huono olo, harkintakyky alenee/poistuu, laitonta ajaa autoa, keho myrkyttyy, krapula, seuraava päivä/viikko pilalla. Uni huonontuu, turhia kaloreita, huonoa syöntiä, huonoja valintoja. Positiivisia asioita zero. Paitsi yhteiskunta hyväksyy kun juo, mitä itse en laske positiiviseks asiaks.

Kokemusta on olla olematta humalassa vuodelta 2008 saakka. Mistään jäänyt paitsi, päinvastoin, asiat paremmin.
 
Minä voisin lopettaa alkoholin käytön kokonaan ja etenkin talvella kun liikaa aikaa niin kummasti se tölkki on huomaamatta kädessä, tosin on sellaista että voin mennä seuraavana päivänä salille eli varsin maltilla mutta onhan se päivä kuitenkin jotenkin väsyneempi.
Sanonutkin että olen pitänyt useammankin kk taukoja niin ei ne tunnu mitenkään olotiloissa tai näy kehossa, vaikkakin varmasti on paremmin voiva ilman.

Eikä se ihan ilmaistakaan ole, vaikka ostaisit kotiin olutta niin senkin rahan voisi järjevämpäänkin. Kuppilat ne vasta kalliita onkin, onneksi ne ei kiinnosta ja viimeistään nuukuus saa pysymään niistä pois.
 
kummasti se tölkki on huomaamatta kädessä,

Paras ratkasu tohon ostaa rainbow alkoholiton olut. 0,59€ per tölkki, 22ckal/100ml. Vs Sandels 5.3%. 2,10€ per tölk, 44ckal/100ml.

Maistuu paljon paremmalta. Ne jotka sanoo, ettei maistu, on ihan vaan periaatteen vuoks että alkoholiton homoa ja äijää juoda joka ilta muutama tölkki kalijaa. Vähän sama kuin autoja on vaan se oma merkki mitä ajaa. Mutta maku parempi, kaloreiden puolesta terveysjuoma ja ei maks pali mittä. Tölkki kädessä on jokaiselle ihan vaan tapa, ei se että tarttis alkoholipitoista olutta mihinkään. Juomalla tota rainbow tapa täyttyy ja olo paranee.

Yks tuttu vaihtoi jokailtaisen pari kolme tölkkiä tohon rainbow 0,0 niin uni parani, laihtu 10kg ja kaikki muutkin asiat alkoi toimia. Ihan vaan tavan vuoks piti naputella joka ilta. Ei pelkästään iltakaljat vaihtunu alkoholittomiin vaan seuras minun esimerkkiä ja lopetti myöhemmin kaiken alkoholin juomisen.
 
Paras ratkasu tohon ostaa rainbow alkoholiton olut. 0,59€ per tölkki, 22ckal/100ml. Vs Sandels 5.3%. 2,10€ per tölk, 44ckal/100ml.

Maistuu paljon paremmalta. Ne jotka sanoo, ettei maistu, on ihan vaan periaatteen vuoks että alkoholiton homoa ja äijää juoda joka ilta muutama tölkki kalijaa. Vähän sama kuin autoja on vaan se oma merkki mitä ajaa. Mutta maku parempi, kaloreiden puolesta terveysjuoma ja ei maks pali mittä. Tölkki kädessä on jokaiselle ihan vaan tapa, ei se että tarttis alkoholipitoista olutta mihinkään. Juomalla tota rainbow tapa täyttyy ja olo paranee.

Yks tuttu vaihtoi jokailtaisen pari kolme tölkkiä tohon rainbow 0,0 niin uni parani, laihtu 10kg ja kaikki muutkin asiat alkoi toimia. Ihan vaan tavan vuoks piti naputella joka ilta. Ei pelkästään iltakaljat vaihtunu alkoholittomiin vaan seuras minun esimerkkiä ja lopetti myöhemmin kaiken alkoholin juomisen.
En ole sellainen joka ilta tissuttelija, yöh. Yhden tyypin tiedän joka juo arkisinkin joka ilta ainakin sikspäkin, sitä en vaan ymmärrä ja se ei ole tervettä.
Enkä juo olutta maun takia vaan siksi kun siitä tulee huppeliin, en toki pskaa sellaista osta ja tykkään maistella pienpanimoiden tuotteita.
 
Maistuu paljon paremmalta. Ne jotka sanoo, ettei maistu, on ihan vaan periaatteen vuoks että alkoholiton homoa ja äijää juoda joka ilta muutama tölkki kalijaa.
No vitut maistu :D

Alkoholi antaa olueen kuitenkin runkoa, mitä ilman noi holittomat on semmosta maltaalla maustettua vettä. Holittomat siiderit ei tuosta minusta kärsi ihan samalla tavalla.

muoks. ihan hyviä janojuomia nuo holittomatkin on, ei sillä, mutta ei ne oikeaa olutta ole.
 
Paras ratkasu tohon ostaa rainbow alkoholiton olut. 0,59€ per tölkki, 22ckal/100ml. Vs Sandels 5.3%. 2,10€ per tölk, 44ckal/100ml.

Maistuu paljon paremmalta. Ne jotka sanoo, ettei maistu, on ihan vaan periaatteen vuoks että alkoholiton homoa ja äijää juoda joka ilta muutama tölkki kalijaa. Vähän sama kuin autoja on vaan se oma merkki mitä ajaa. Mutta maku parempi, kaloreiden puolesta terveysjuoma ja ei maks pali mittä. Tölkki kädessä on jokaiselle ihan vaan tapa, ei se että tarttis alkoholipitoista olutta mihinkään. Juomalla tota rainbow tapa täyttyy ja olo paranee.

Yks tuttu vaihtoi jokailtaisen pari kolme tölkkiä tohon rainbow 0,0 niin uni parani, laihtu 10kg ja kaikki muutkin asiat alkoi toimia. Ihan vaan tavan vuoks piti naputella joka ilta. Ei pelkästään iltakaljat vaihtunu alkoholittomiin vaan seuras minun esimerkkiä ja lopetti myöhemmin kaiken alkoholin juomisen.

Vaikka olen samaa mieltä monesta edellä esittämistäsi väitteistä, niin vähän tämä nyt menee jo paatokselliseksi oman mielipiteesi julistamiseksi.
 
Yh, joku häijy nuhakuume sitä iski päälle eilen myöhään illalla ja nyt on ihan kunnon horkka. Onneksi kaapin perukoilta löytyi yhdistelmää ibuprofeeni & parasetamoli niin pysyy etäisesti ihmisen oloisena, vaikka nukkunut melkein 11 tuntia. Noh on aikaa pelailla kun ei tässä muutakaan voi tehdä, aamulla sain sen verran soperrettua pomolle että ei minusta taida olla kyllä nyt töihin.
 
Vaikka ehkä on tullut kuva, että kippailen jatkuvasti niin hommahan ei mene näin. Alkoa menee perjantaina ja lauantaina jonkun verran, yleensä erikoisempia oluita lipitellessä. Melko maksimiannos ollut viime aikoina 3 olutta + 1 paukku, sitten tulee uni. Su-to yksi alkoholiannos harvemmin kuin kerran kahdessa kuukaudessa.

Poislukien lomat ja mökkireissut.

Alkoholia juon ensisijaisesti maun takia, mutta kyllä pieni hiprakka on kiva. Vastuutonta käytöstä toki lisää, joskus jopa hymyilen.
 
Eipä tule nykyisellään tiputeltua alkoholia juuri ollenkaan. Työreissuilla tulee otettua ehkä yksi, mutta se menee kyllä lähinnä sosiaalisen paineen piikkiin. Kotona ei ollenkaan, holittomia hyvin satunnaisesti joskus. Tullut jätetettyä kyllä myös limut ja funlightit sun muut ihan puolivahingossa pois. Juon nähtävästi nykyään lähinnä vettä, kuplitettua vettä tai kahvia. :LOL: Jos oikein hurjaksi alkaa, niin ihan aito oikea sokericokis on se juttu sitten.

Sen sijaan olen helposti siirtynyt siihen rooliin, jossa kohotellaan kulmia työporukan tapahtumissa sille porukalle, jotka vetää joka kerta ilmaista viinaa kuin maailmanlopun edessä.
 
holittomatkin

ja ne on niin pannahisen kalliita, joskus kun pyörälenkillä/arkena piiphadan kaljalla niin en tietenkään juo alkoholipitoista vaan alkoholitonta

4e pullo!

huhhuh ja vielä kerran huhhuh!
 
Aika kaukana on alkoholiton

heineken nollanolla menee aurinkoterassilla, erittäin kuumana päivänä, hikisenä

mutta ei siitä nyt nauti, mutta saa ostettua luvan istuskella hetkisen
 
jotka vetää joka kerta ilmaista viinaa kuin maailmanlopun edessä.

Minä todennut, että he jotka käyvät harvoin ulkona vetävät sen liian kovan kännin eivätkä osaa käyttäytyä

kun taas he, joita sielä näkee säännöllisesti eivät koe tarvetta juoda koko vuoden viinamäärää kerralla vaan käytös ja juomatavat ovat hillittyjä ja asiallisia ja huomattavasti kohtuullisempia

hyvä esimerkki esinmerkikisi joku GAYkka kuumimpaan pikkujouluaikaan: kyllä sen vaan huomaa pöhnäisestä käytöksestä ketkä sielä ovat ja ketkä eivät, useasti #läsnä

lisäksi nämä, ei musiikin ystävä, keskittyvät GAYkan aikaan keskustelemaan kovaäänisesti eivätkä seuraa musiikkiesitystä lavalta lainkaan, ja sekös musiiknikuuntelijaa häirittee kun ei sitten niin tippaakaan kinostaisi kuunnella joidenkin vieressä seisovien toimittelua vaan sitä rokkenrollmusiikkia lavalta
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom