Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kengät viety suutarille. Korjauksen hinnalla saisin todnäk ostettua samanlaiset uudet popot. Mutta kun ne vanhat on erinomaiset jalassa ja mielelläni tuen (Perintörahoilla) paikallista käsityöyrittäjää.

Aurinkolasien linssin vaihtokin maksaa 150€. Aika kallis ylimääräinen ja ennakoimaton pulahdus melontakurssilla 😒
 
ja kun henkilöautoilu on harrastus, onely, niin ei siitä montaa kymppiä kuussa viitsi maksaa
Minä kun olen ymmärtänyt, että juuri ne henkilöautoilun harrastelijat pistää paljon rahaa autoonsa. Tai no kerta panostus ei varmaan välttämättä hirveä ole, mutta ku niitä vaihetaan ihan koko ajan, pahimmat jopa monta kertaa vuosikymmenessä.
 
Kuumetta saatana.

Miesflunssa olis, jos olis nainen talossa. Muttei näin yh-faijana ku pitää lapset silti kuskata/hakea, laittaa ruuat ym ja koirat ramppaa aitauksessa.
 
Minä kun olen ymmärtänyt, että juuri ne henkilöautoilun harrastelijat pistää paljon rahaa autoonsa. Tai no kerta panostus ei varmaan välttämättä hirveä ole, mutta ku niitä vaihetaan ihan koko ajan, pahimmat jopa monta kertaa vuosikymmenessä.
Yhdeksäs auto menossa 10 vuoden sisällä. Näistä vain kolme tehdastilattuna, mutta rahaa on kyllä palanut ja paljon. Tämä viimeisin sitten selkeästi kallein, hintalappu uutena ollut 100+keur, mutta jokunen kymmentä tuhatta oli ehtinyt palaa hinnasta kun sen vuoden ikäisenä ostin.

Ei sitä rahaa hautaankaan kannata mukaan ottaa, joten pitää harrastaa.
 
Kengät viety suutarille. Korjauksen hinnalla saisin todnäk ostettua samanlaiset uudet popot. Mutta kun ne vanhat on erinomaiset jalassa ja mielelläni tuen (Perintörahoilla) paikallista käsityöyrittäjää.
Hyvä.
Aurinkolasien linssin vaihtokin maksaa 150€. Aika kallis ylimääräinen ja ennakoimaton pulahdus melontakurssilla 😒
Onko uusi linssi kastumisen kestävä?
 
Onko uusi linssi kastumisen kestävä?

Varmasti kuten alkuperäinenkin. Originaalin kanssa vain kävi niin, että ne tietysti painuivat järvenpohjaan ja nippanappa niukinnaukin ulottui nenä vedenpinnan yläpuolelle ja jalat kivikkoon ja sitten tunnustelin jalalla, josko arskat löytyisivät. Ja löytyiväthän ne! Sitten kipristin varpaat sankoihin ja sain ne nostettua takaisin maailmaan. Toinen linssi oli vaan naarmuuntunut melko runsaasti ☹ Arskat on omilla vahvuuksilla - tosin vain yksiteholla ei siis monitehokuudella + prismahionnalla - niin useampi saturainen niihin meni, kun keväällä ostin (Perinnöllä tietenkin).
 
Alea jacta est vai miten se meni, jokatapauksessa makaronilaatikko uunissa. Just mietin että tais olla toka kerta tänä vuonna kun teen, viime vuonna varmaan kerran, lasagnea tullut senkin edestä tehtyä.
Perunasoselaatikot jotenkin jäänyt kanssa vaikka tykkään, kun ei tuu rutiinia tekemisestä niin maku&koostumus aina vähän arvoitus.

Kun ostin viimoisen auton niin 40ke lähtenyt hinnasta pois, tätä aion pitää pidempään. Tosin jos pätäkkää olisi reilusti niin vois ihan hyvin vaihtaa ja mua kiehtois joku Ranke rooveri.

Jonkun liharullan voisi tehdä pitkästä aikaa...
 

Liitteet

  • F91vjXbXkAAKZxy.jpg
    F91vjXbXkAAKZxy.jpg
    101,3 KB · Katsottu: 59
Minä kun olen ymmärtänyt, että juuri ne henkilöautoilun harrastelijat pistää paljon rahaa autoonsa. Tai no kerta panostus ei varmaan välttämättä hirveä ole, mutta ku niitä vaihetaan ihan koko ajan, pahimmat jopa monta kertaa vuosikymmenessä.
Jos v haluaisi rahaa säästää, niin kannattaisi ostaa joku vanha Terceli ja ajella sillä illurallia ympäri Sjokea. Halvin vaihtoehto se olisi.
 

Hienoja sanoja kaikki!

Yli 250 lukijan vastauksissa toistuivat tietyt sanat, eivätkä kaikki niistä kelpaa yleensä lainkaan Iltalehden juttuun, saati jutun otsikkoon. Tällaisia ovat esimerkiksi kyrpä, römpsä, nussia, vittu, perse ja huora.
 
Halvin vaihtoehto se olisi.

perustele

Minä perustelen hinpunverran arvokkaamman henkilöauton sillä, että ei mene penniäkään vuodessa korjauksiin

huolto kerran/vuosi ja pensat ja vakuutukset ja muut pakolliset verot niin siinä on kustannukset

&5v välein säästää/sijoittaa kynppitonni välirahaa kun vaihtaa
 
Jos v haluaisi rahaa säästää, niin kannattaisi ostaa joku vanha Terceli ja ajella sillä illurallia ympäri Sjokea. Halvin vaihtoehto se olisi.
Ja naiset suorastaan jonottaisivat kyytiin. Omakin seksielämä hiljeni huomattavasti kun siirryin Tojotasta mersuun. Saattaa siinä jotain muutakin olla taustalla, mutta syytän autoa.
 

Hienoja sanoja kaikki!

Kyrpä.
"Se saa aikaan sellaisen mielikuvan, jossa on penis, joka on niin tautinen ja muutenkin epäterveen näköinen, että kaikki kammoksuisivat.” 🤣

Entä jos sitä kaunistaisi jotenkin. Esim kyrpelöinen. Kyrpsykkä. Tai kyrppis?

Hieno suomalaisugrilainen perinnesana.

"Köyritkö kekrinä kyrvälläs?" olisi muuten erinomainen tunnuslause, jos pitäisi erottaa esim itänaapuri omista joukoista!!!
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom