Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onkohan tuo viski ihan kunnossa.. tuo väri ei näytä hyvältä, mutta voi tietty olla yhdistelmä valaistusta ja missä lie tynnyrissä sitten kypsytetty ja saanut värinsä..

kuvaan nyt tiestysti oli tehty jotain ihme mulkkauksia

IMG_5818.jpeg
 
Luumu-urakka etenee. Äsken uunista piirakka, semmoinen American Pie -henkinen, eli täytteeseen hillosokeria, jolloin se teoriassa on ihanaa mössöä. Pitää odottaa, että hieman jäähtyy ja jähmettyy. Sitten lämpimänä jäätelön kanssa.

Kilon leikkelin luumuja, mutta tohon ei kaikki mahtuneet, joten kattilaan muhimaan ”hilloksi”. Sitä varmaan huomenna aamulla rahkan kanssa.

Kaikki viinat juon suoraan, eli viinaa ei ole väärinkäytetty luumuihin.

Sitten olis enää kolme kiloa jäljellä. On se perkele, että kylmäkellareita ei ole enää olemassa.
Ai niin, olinpa taas ääliö. Käyttämäni resepti oli siis
 
Juuri olin kysymässä. Näytti sen verran pätevältä kokonaisuudelta, että kokeiltava.
Sokeria käytin ton ohjeessa mainitun määrän, vaikka luumuja oli 1kg 750g sijaan.

Hyvin toimi ja mielestäni olisi ehkä voinut olla vähemmänkin sokeria, mutta silloin tuota hilloutumista ei kai tapahdu.
 
Sokeria käytin ton ohjeessa mainitun määrän, vaikka luumuja oli 1kg 750g sijaan.

Hyvin toimi ja mielestäni olisi ehkä voinut olla vähemmänkin sokeria, mutta silloin tuota hilloutumista ei kai tapahdu.
Piti ihan googlettaa mitä pirua hilloutuminen käytännössä meinaa.

Hillosokurissa siis hetelmäpektiiniä, mikä hyytelöi.

Olisin äkkiä saattanut laittaa tavallista. Ajatellut aina hillosokurin vaikuttavan lähinnä säilyvyyteen.

........Tästä ei viikonloppu paljoa villimmäksi enää voi mennä. :barefoot:
 
kyllä ne kylmät kylmät tosiasiat taas alkavat paiskautua päin kasvoja

nimittäin: jos ei ennen klo2100 ole poistunut huoneistosta, totennäköisyys poistumiseen on enää äärinmäisen pieni, koska: alkaa väsyttää niin raakasti!
 
Kattelen tota Elämäni Biisiä, oon ton Arja Saijonmaan kerran tavannu. Rupes heti komentelemaan, pikkasen nauratti mut availin ovea ja olin kohtelias en sentään laukkuja kantanu.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom