Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Paljon juttua nuoriso- ja kouluväkivallasta.
Tulee mieleen, pitäisikö tekijöille puhua sitä samaa fyysistä kieltä, mitä he itse käyttävät.

elinkautinen, oikea, välittömästi käyttöön

mikään muu ei auta

nykyrangaistukset on aivan naurettavia, ketään ne ei pelota

Minun oikeustajuun sopisi myös kuolemanrangaistus, mutta en silti ehtota sitä
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä en tajua noita lentopistehommeleita, eikö niitä voisi vähän devalvoida kun 50 000 pistettä tuntuu isolta määrältä mutta ei sillä mitään saa.
 
Mä en tajua noita lentopistehommeleita, eikö niitä voisi vähän devalvoida kun 50 000 pistettä tuntuu isolta määrältä mutta ei sillä mitään saa.
Päivitys businekseen kai ainut järkevä tapa käyttää noita. Saahan tuolla jo 3 reissua Euroopassa korotettua.
 
Päivitys businekseen kai ainut järkevä tapa käyttää noita. Saahan tuolla jo 3 reissua Euroopassa korotettua.
Just äsken huomasin tän.
Kerran tulin Kroatiasta ja businessluokka oli väliverho etuosassa, en nyt muista konetyyppiä mikä oli mutta ihan samat penkit ja jalkatilat sun muut.
Sisään kulkukin etuovista sen busineksen läpi eikä niin että se on erikseen siellä edessä, eikä rahvas ravaa siitä sisään.
 
Just äsken huomasin tän.
Kerran tulin Kroatiasta ja businessluokka oli väliverho etuosassa, en nyt muista konetyyppiä mikä oli mutta ihan samat penkit ja jalkatilat sun muut.
Sisään kulkukin etuovista sen busineksen läpi eikä niin että se on erikseen siellä edessä, eikä rahvas ravaa siitä sisään.
Penkit on samat, mutta tarjoilu vapaata.

Tulee ihan...meinasin sanoa tyhmä olo, mutta joku olo, kun tosi bisnismatkaajat tinas esim tuolta roomasta tullessa jonku 4-5 annosta viiniä/viskiä/kaljaa olihan kello jo melkein puoli päivä, ite kun lipitti pari-kolme nollakolaa.
 
Ja vielä tuohon koulukiusaamiseen vähän vakavampi vastaus:
Tarkkailuluokat takaisin. Meidän aikana oli, mustalaiset plus muutama meikäläinen alkkisten jälkeläinen siellä, muut sai olla rauhassa ja keskittyä koulunkäyntiin. Ja tarkkiksen opettajana sitten sen verran fyysinen ukko että saa helposti kuriin häiriöt.
Ja jos häiriöitä edelleen niin potkut koulusta.
 
Minun mielestäni voisi kokeilla väkivaltaisen nuorisorikollisen käyttöä harjoitusvastustajana jossain sopivassa kontaktilajissa.

Itse kannattaisin julkisen jalkapuurangaistuksen palauttamista. Ja prosessin nopeuttamista niin, että aika kiinnijäämisestä torilla istumiseen olisi mahdollisimman lyhyt. Ihmisessä, nuoressa varsinkin, on aina sen verran Pavlovin koiraa, että seuraamus tehoaa sitä paremmin, mitä tuoreemmin se tekoa seuraa.

Menetettyihin tapauksiin tämä ei tietysti auta mutta aloittelijoiden kanssa uskoisin vaikuttavan ihan hyvin.
 
Näin vaikean adhd:n omaavan muksun isänä voin sanoa että moni toivoo että olisi enemmän pienluokkia tai vaikka sitten tarkkailuluokka nimellä olevia luokkia, niitä kun ei vaan ole.
Aina kun se häiriköinti ei ole vaan perseilyä, näihin tapauksiin ei auta mitkään rangaistukset tai vastaavat vaikka niin voisi kuvitella. Se on hieman sama kuin sanoisi sokealle että kyllä sä näet jos itse vain tosissaan sitä haluat.
Sitten on erikseen toki nämä roadman wannabeet jotka pitää saada kuriin vaikka nuorisovankilan kautta, itse olen taipuvainen uskomaan johtuvan hyvin pitkälti myös kotioloista tavalla tai toisella.

Mutta jokatapauksessa, oli se sitten perseilyä tai neurologisista jutuista tai mistä tahansa johtuvaa häiriköintiä niin on väärin että 25 tavallista kärsii yhdestä, kyse on vain niistä kuuluisista resursseista, kyllä minä olen hävennyt eräänkin kerran kun ollut vaikka mitä tilanteita ja tosi voimaton olo kun ei mitään mahda.
 
Näin vaikean adhd:n omaavan muksun isänä voin sanoa että moni toivoo että olisi enemmän pienluokkia tai vaikka sitten tarkkailuluokka nimellä olevia luokkia, niitä kun ei vaan ole.
Aina kun se häiriköinti ei ole vaan perseilyä, näihin tapauksiin ei auta mitkään rangaistukset tai vastaavat vaikka niin voisi kuvitella. Se on hieman sama kuin sanoisi sokealle että kyllä sä näet jos itse vain tosissaan sitä haluat.

Suuri osa nuoriso-ongelmista ratkeaisi riittävällä huomiolla, tuella koulussa ja elämässä pärjäämiseen sekä aikaisella, tehokkaalla puuttumisella väärille teille suuntaamisesta (esim. se jalkapuurangaistuksen palauttaminen). Se on vain demokratian varjopuolia, että kun mitään ei voida suunnitella vaalikautta pidemmäksi ajaksi, niin pitkällä tähtäimellä yhteiskunnalle järkeviin hankkeisiin ei panosteta, koska kulut näkyisivät heti ja hyödyt korjaisivat tulevat hallitukset ja eduskunnat ja ehkä eri puolueet. Sama kuin vanhustenhoidossa, jossa sairaanhoidon tukkiminen ja moni muu ongelma maksavat ajan myötä enemmän kuin se, että tiedossa olevaan väestörakenteen muuttumiseen olisi reagoitu ajoissa, tehokkaasti ja ennakoivasti.

Nyt ollaan molempien ryhmien osalta siinä, että ne tarvittavat panostukset oikeisiin ratkaisuihin olisivat niin suuria, että niitä ei tehdä vaan yritetään ainoastaan nuorallatanssien jotenkin selvitä hetkessä. Ja liian iso osa nuorista pääsee koko ajan niin pitkälle gangstaurallaan, että positiivisia ratkaisuja elämän suunnan kääntämiseen ei enää ole.
 
Suuri osa nuoriso-ongelmista ratkeaisi riittävällä huomiolla, tuella koulussa ja elämässä pärjäämiseen sekä aikaisella, tehokkaalla puuttumisella väärille teille suuntaamisesta (esim. se jalkapuurangaistuksen palauttaminen). Se on vain demokratian varjopuolia, että kun mitään ei voida suunnitella vaalikautta pidemmäksi ajaksi, niin pitkällä tähtäimellä yhteiskunnalle järkeviin hankkeisiin ei panosteta, koska kulut näkyisivät heti ja hyödyt korjaisivat tulevat hallitukset eduskunnat ja ehkä eri puolueet. Sama kuin vanhustenhoidossa, jossa sairaanhoidon tukkiminen ja moni muu ongelma maksavat ajan myötä enemmän kuin se, että tiedossa olevaan väestörakenteen muuttumiseen olisi reagoitu ajoissa, tehokkaasti ja ennakoivasti.

Nyt ollaan molempien ryhmien osalta siinä, että ne tarvittavat panostukset oikeisiin ratkaisuihin olisivat niin suuria, että niitä ei tehdä vaan yritetään ainoastaan nuorallatanssien jotenkin selvitä hetkessä. Ja liian iso osa nuorista pääsee koko ajan niin pitkälle gangstaurallaan, että positiivisia ratkaisuja elämän suunnan kääntämiseen ei enää ole.
Rikolliseen käytökseen ja perseilyyn pitääkin puuttua nopeasti ja samaa mieltä että liian pitkään silitellään vain päätä.
 
Minun kissa on umpisokea 👀😟
Tiedä pitääkö paikkansa, mutta jotkin kissat ilmeisesti "näkee" ääniä.
Sillä ominaisuudella oli jokin hiano nimi, mitä en tietenkään muista.

Kuulo- ja näköaisti siis sekoittuvat jotenkin 👂👁️🐱🤷‍♂️

Joillain ihmisillä samankaltaisia ominaisuuksia, yleensä kai savantteja tai vastaavia nerouden ja hulluuden rajamailla olevia.

....................Hetkinen! :eek::unsure:
Liittyyköhän piporatio tähän nyt jotenkin..?
 
Back
Ylös Bottom