Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Miksi tää kuva näyttää vaan jotenkin niin väärältä?
En ole oikein koskaan ymmärtänyt näitä teknikaaleja, luulisi ukon olevan turhankin helppo kohde?
1694059886127.jpeg
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meillä emäntä haluis just tollasen, mahdollisimman kaukaa viel kaikesta. Haaveilee miten vois tehdä puutöitä ja lämmittää takkaa yms ja jatkuvaa laittamista ja remontointia... Sit ku kysyin et jos aloittaa tosta matkalaukusta kun on 2 viikkoa lojunut kylppärissä tai kirppiskamoista kun on 3kk ollu kans kylppärissä ja keittiössä ni kuulema ihan eri juttu.

Minä kun tiedän että en jaksais olla kokoajan murehtimassa lautatavaran hintaa tai muuta remppajuttua ni en ees jaksa esittää että olisin elementissäni ja jotenkin uskotella muille toisin
Mä olen ihan ns tekevä ihminen mut en siltikään haluis asua mlssään remppakohteessa. Ja osaan siis itse tehdäkin jonkun verran, et käytännössä pintaremppa onnistuisi. Mut riittää kyllä ihan ne okt perushommat arkimenojen lisäksi eli pihan kunnossapito. Hullu kun olen niin haaveilen kyllä et löytyisi paikka jonne voisi ottaa esim pari ponia tai vuohta. Toivottavasti ei löydy sellaista 😁
 
Mä olen ihan ns tekevä ihminen mut en siltikään haluis asua mlssään remppakohteessa. Ja osaan siis itse tehdäkin jonkun verran, et käytännössä pintaremppa onnistuisi. Mut riittää kyllä ihan ne okt perushommat arkimenojen lisäksi eli pihan kunnossapito. Hullu kun olen niin haaveilen kyllä et löytyisi paikka jonne voisi ottaa esim pari ponia tai vuohta. Toivottavasti ei löydy sellaista 😁
Otat vuohia ja aasin. Just hyvä suunnitelma.

giphy.webp


Pihalla +1 lämmintä 😮
 
Minun kokemukseni mukaan ainakin treenaamattomuus, stressaaminen, vammailu ja sairastelu sekä kaljoittelu ovat toimiva yhdistelmä saada vähätkin voimat katoamaan.
Luin voimailu, mutta luin väärin. Lisäisin sen kuitenkin listaan, sillä onhan meillä jokaisella tullut varmasti se tunne kun tunnet itsesi pieneksi ja heikoksi.
 
Ei kyllä napannut ajatus remppakuntoisesta okt:sta tippaakaan. Pintoja joo ehkä voisi harkita, mutta kun sehän ei yleensä riittäisi. Valintana oli siis rakennusvuosi 2019.

Kustannuspaikalla tänään klo 6.45. Olenpa reipas.
 
Eihän se remppakohteessa asuminen tarkoita, että ihan koko ajan pitää rempata.
Itsekin olin just reissussa ja käyn arkisin palkkatyössä lepäämässä.
 
Ei kyllä napannut ajatus remppakuntoisesta okt:sta tippaakaan. Pintoja joo ehkä voisi harkita, mutta kun sehän ei yleensä riittäisi. Valintana oli siis rakennusvuosi 2019.

Kustannuspaikalla tänään klo 6.45. Olenpa reipas.
Voisin kyllä teetättää muutakin, mutta ennen muuttoa. Eli muuttaisin kun remppa valmis.
 
Eihän se remppakohteessa asuminen tarkoita, että ihan koko ajan pitää rempata.
Itsekin olin just reissussa ja käyn arkisin palkkatyössä lepäämässä.
Iteltä ei just toi onnistuisi millään että tekee jotain silloin tällöin, työasioita vapaalla kun ei oikein osaa pitää edes harrastuksena niinkuin moni saattaa pitää jos tekee vaikka jotain aateekoo työtä.
 
Porukoilla ois tossa muutaman kilsan päässä okt, jota joskus mietittiin. Tontti ois varmaan paras siltä alueelta, mutta talo pitäs rempata aivan lattiasta kattoon, jos meinais viihtyä. Ei oo vaan meikäläisestä siihen, että pitäs eka hoitaa päivätyöt, jotka nekin jo vie aika paljon mehuja ja sitten hakkaat vasaralla sormeen 8h päälle.

Päälle vielä kaikki, mitä ton ison pihan kanssa sais jatkuvasti olla tekemässä niin ei oikein kiinnostanu sit emäntääkään.
 
Toissavuonna myin ok-talo tontin, olihan se mulla ollut 25v vasta mutta aattelin että ei taida löytyä sellaista pirkkoa joka lähtee mun kanssa YHDESSÄ siihen torppaa rakentamaan.
Oli se sitten remppa tai uudiskohde niin se pitää olla molempien projekti, muuten siitä tulee katastrofi.

Ajoittain tulee mieleen itselläkin ostaisko edullisemman remppakohteen, onneksi ne ajatukset menee nopeasti ohi.
Kohta saattaa olla +30v vanhaa omakotitaloa joka vaatii remppaa edullisesti myynnissä, sijainti jos sivummassa niin suorastaan halvalla. Niiden hinta ei tule koskaan nousemaan mutta silti käyttöarvo sama kuin 2-3x kalliimmassa taajamassa olevassa vastaavassa.
 
Ei kyllä napannut ajatus remppakuntoisesta okt:sta tippaakaan. Pintoja joo ehkä voisi harkita, mutta kun sehän ei yleensä riittäisi. Valintana oli siis rakennusvuosi 2019..

Rakennettu nykyisellä rakennusalan meiningillä ja työmoraalilla niin varmasti on huoletonta asumista pitkäksi aikaa:


View: https://youtube.com/shorts/OCH27m-yyH8?si=yRmbL-fd9TNq6w0W


Itse ajattelin ostaessa, että kun talo on seissyt pystyssä jo yli 80 vuotta, niin on jo kestotestattu että sitä ei ole voitu rakentaa aivan huonosti. Laajennusosa on tosin vasta 90-luvulta, mutta tietojen mukaan edes etäisen järkevästi tehty.

Mutta oikeasti talo on kyllä niitä juttuja, missä se ikä ei takaa mitään, suuntaan eikä toiseen, vaan täytyy löytää yksilö, jossa tunne ja järki kohtaavat ja ymmärtää, että riskeistä ja tekemisestä vapaata taloa ei olekaan. On tässä omassakin tönössä seurattavia asioita, tulevia korjaustarpeita ja ratkaisuja, joita en itse tekisi (mm. sisäpuolisia lisäeristyksiä vuorivillalla), mutta riskit tuntuivat hallittavilta (esim. tuon lisäeristyksen osalta kosteuspisteet laskettu ja asiantuntijan mielestäkin eristepaksuus turvallinen), talon historia oli tiedossa, hinta oli kohdallaan ja se tuntui kodilta heti kun näytöllä sisään astui, joten täällä ollaan.
 
Ois 195€+alv jos ostais logon käyttöön, saattaisi olla tosin tänä päivänä jopa hyötyä?
Tsiikaileeko kukaan näitä?
katso liitettä 254746
Kaikkihan näitä tarkistuksia tekee vähänkään isommissa kaupoissa, samoin verojen maksutilannetta tulee seurattua alihankkijoiden kohdalla.
Paitsi Huoltovarmuuskeskuksella ei ole niin tarkkaa. Ainakaan maskikaupoissa ja löpön myynnissä.
 
Edelliseen asuntoon väännettiin ennen muuttoa täydellinen remontti oman työn ohessa, ja se oli kaikkea muuta kuin kivaa tekemistä. Realisoitui toki onneksi tässäkin markkinatilanteessa muutaman kymmenen kiloeuron myyntivoittona, mutta kun nykytilanteessa pitäisi ynnättä vielä aikaa lapselle, niin ei kyllä toivoakaan. Enkä siis kyllä ala pintaremontista maksaa kenellekään, kun työnjälki on ihan tuurikauppaa. Omia virheitä vituttaa katsella paljon vähemmän, kun voi perustella itselleen, että ei sentään ole ammattilainen.

Rakennettu nykyisellä rakennusalan meiningillä ja työmoraalilla niin varmasti on huoletonta asumista pitkäksi aikaa:

Itse ajattelin ostaessa, että kun talo on seissyt pystyssä jo yli 80 vuotta, niin on jo kestotestattu että sitä ei ole voitu rakentaa aivan huonosti. Laajennusosa on tosin vasta 90-luvulta, mutta tietojen mukaan edes etäisen järkevästi tehty.

Tämä toki tiedostaen, mutta tässä kokonaisuudessa tuntuen varsin hallitulta riskiltä. Ei ole rakennusliikkeen aikaansaannos, erinomaisesti dokumentoitu ja nykypäivän standardin mukaan. Ei arvontaa sille, että aletaan tehdä energiaremonttia, pelätään jonkun tekemää teeseitse-nikkarointia jossain välissä tai jotain muhineita ongelmia... no, mitä näitä nyt on. Rakennuttaa en uskaltaisi.
 
Kaikkihan näitä tarkistuksia tekee vähänkään isommissa kaupoissa, samoin verojen maksutilannetta tulee seurattua alihankkijoiden kohdalla.
Paitsi Huoltovarmuuskeskuksella ei ole niin tarkkaa. Ainakaan maskikaupoissa ja löpön myynnissä.
Toki joo BtB jutuissa, olisi pitänyt laittaa tuohon että kuinkahan moni yksityishenkilönä katsoo.
Pitäisi kyllä katsoa, itse varsin huoleton paitsi kun aletaan puhumaan tuhansista euroista.
 
Back
Ylös Bottom