Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olisi kohta asuntolainan vuosipäivät, tarkoittaa samalla 12kk euriborin tsekkausta.
Hemmetti kun on himmeä kristallipallo kun ei nyt tiedä mihin menee taas, kaiken järjen mukaan pitäisi lähteä laskuun mutta en yhtään ihmettisi vaikka ekp länttäisi vielä 0,25% ihan varmuuden vuoksi lisää.
3kk euriboriin muuttaminen maksaa 250€ ja marginaalikin kuulemma nousisi.
 
Haukkuu vitusti.
Itte en ota koiraa. Enkä varsinkaan kissaa. Koirasta aika jättänee ennen joulua. Ainakin ennen ens kesää. Jos ei jätä niin on rotunsa vanhin edustaja. Kissa elää vittuuttaan vielä 7 vuotta eli 20 vuotiaaks.

Mutta tytär vinkuu koiraa. Ja mitä muutakaan iskä sitten tekee ku ostaa. Luojan kiitos ei vingu ponia ku ostaisin mä senkin. Oon sanonu et sen jäkee ku mummokoira död. Ja kattellaan rotuja ihan vimmatusti. Haluaa jonku pienen terrierrin :unsure: Fak. Mut on sit tyttären koira. Voin silitellä ja paijata ja lenkittää kun on tässä mulla. Mut menee hänen mukana äidilleen.
 
Olisi kohta asuntolainan vuosipäivät, tarkoittaa samalla 12kk euriborin tsekkausta.
Hemmetti kun on himmeä kristallipallo kun ei nyt tiedä mihin menee taas, kaiken järjen mukaan pitäisi lähteä laskuun mutta en yhtään ihmettisi vaikka ekp länttäisi vielä 0,25% ihan varmuuden vuoksi lisää.
3kk euriboriin muuttaminen maksaa 250€ ja marginaalikin kuulemma nousisi.

Oon maksanu asuntovipua vuodesta 2009. Eka korko oli jotain 3-4% välistä. Sitä makso vuoden ja sitten se droppas. Oli vuosia 3kk euribori miinuksella joka sillon pienensi nordean marginaalia. Nytte maksellaan reilua 3% korkoa. Ei ees vituta kun niin paljon maksanu lainaa pois nollakoroilla. Kolmas asuntolaina menossa. Ei paljoa oo maksettavaa suhteessa kiinteistön arvoon. Toki mälli makseltavaa silti. En oo halunnu isoja määriä maksella kun halunnu laittaa rahaa mukavaan elämiseen. Mukava eläminen nytte on jees, kuin vimmattu maksaminen ja odottamine 50 vuotiaaks.
 
Oon maksanu asuntovipua vuodesta 2009. Eka korko oli jotain 3-4% välistä. Sitä makso vuoden ja sitten se droppas. Oli vuosia 3kk euribori miinuksella joka sillon pienensi nordean marginaalia. Nytte maksellaan reilua 3% korkoa. Ei ees vituta kun niin paljon maksanu lainaa pois nollakoroilla. Kolmas asuntolaina menossa. Ei paljoa oo maksettavaa suhteessa kiinteistön arvoon. Toki mälli makseltavaa silti. En oo halunnu isoja määriä maksella kun halunnu laittaa rahaa mukavaan elämiseen. Mukava eläminen nytte on jees, kuin vimmattu maksaminen ja odottamine 50 vuotiaaks.
Minä olen maksanut kokoajan paljon isompaa lyhennystä joka kk mitä minimi olisi ja nyt 1,5v aiemmin viimeinen maksu kuin alunperin, tämä silleen että ei ole tarvinnut tinkiä elämisestä.
Asuntolaina on periaatteessa säästämistä jälkikäteen ja ajattelen itse lyhennystä säästämisenä enkä kuluna, korko toki eri juttu.
Muutama vuosi mullakin meni käytännössä ilmaisella korolla, kuten muillakin ja siihen ei välttämättä meidän elinaikana edes tulla uudestaan.

Mulla oli todella pitkä jakso ettei lainaa mihinkään, 2019 kun keksin rakentaa bränikän hallin itselle niin meni kaikki löysät siihen ja hetken olin vuokralla.
Vuokralla asumisessa ei ole mitään järkeä ellei asu jossain pienessä läävässä paskalla alueella jolloin halpaa, muutenkin jo 3v sitten haistelin inflaation ampaisevan ja osittain siksi myös ostin tän asunnon. Hyöty siitä realisoituu toki vasta kun myymässä asuntoa mitä ei välttis tule hetkeen tapahtumaan.

Niin ja on vielä ihan vtun pitkään maksettavaa, tällä hetkellä kun kaikki laskee yhteen niin asumiseen menee 1600€/kk mutta siinä on se lyhennys jota ei pitäisi laskea mukaan mutta lasken kuitenkin. Tarvittaessa tuota kyllä pystyy pudottamaan mutta sitten laina lyhenee hitaammin.
 
Olisi kohta asuntolainan vuosipäivät, tarkoittaa samalla 12kk euriborin tsekkausta.
Hemmetti kun on himmeä kristallipallo kun ei nyt tiedä mihin menee taas, kaiken järjen mukaan pitäisi lähteä laskuun mutta en yhtään ihmettisi vaikka ekp länttäisi vielä 0,25% ihan varmuuden vuoksi lisää.
3kk euriboriin muuttaminen maksaa 250€ ja marginaalikin kuulemma nousisi.

25.8. oli tarkistus päivä, 1,42% -> 4,045%. Vielä ei näy laskelmaa ens kuun maksulle, tulee varmaan vielä noilta muutamalta päivältä extraa kun maksettiin viime kuusta normisti sen 1,42% mukaan. Mutta elämä on, rahaa se vain on. 🤷‍♂️
 
25.8. oli tarkistus päivä, 1,42% -> 4,045%. Vielä ei näy laskelmaa ens kuun maksulle, tulee varmaan vielä noilta muutamalta päivältä extraa kun maksettiin viime kuusta normisti sen 1,42% mukaan. Mutta elämä on, rahaa se vain
Mulla pari prossaa nyt ja varmaan samaan nousis, Nordea prime olisi n.3.2% mutta jotenkin epäilen sen pomppaavan ja muutos maksaisi 250€.
 
Köntsä tuossa jo sanoikin että haukkuu vitusti. Ei ongelma jos asuu syrjemmässä. Älykäs rotu jonka pitää päästä toteuttamaan viettejään, eli metsästämään. Jos se ei toteudu niin kannattaa unohtaa.
Nehän ei vaadi sitä saalista kuten esim noutajat. Eli ei tarvitse ampua ketään. Eikä ne sisällä hauku koko ajan. Tunnen lukuisia yksilöitä.
 
Mulla pari prossaa nyt ja varmaan samaan nousis, Nordea prime olisi n.3.2% mutta jotenkin epäilen sen pomppaavan ja muutos maksaisi 250€.

Mä mietin että maksais vähän pois ylimääräistä, olis maksanu pari kymppiä pois ja pitäny laina-ajan ennallaan. Olis tullu vähän pienemmät kuukausimaksut ja säästänyt korkokuluissa, mutta kuulemma ei voi pitää laina-aikaa ennallaan, maksut pysyy samana, tai täytyy hakea muutosta maksa 250 ja sitte täytät paperit mistä ne rahat on tullu ja teet hakemusta tuolta ja.., niin ajattelin että haistakaa ite. =D Paljonko tuossa nyt sitten olis voinu säästää kun tileillekin saa korkoa vs menettää sen rahan jos tuliskin yllättäen käyttöä, järkeilin ettei kannata.
 
Minä olen maksanut kokoajan paljon isompaa lyhennystä joka kk mitä minimi olisi ja nyt 1,5v aiemmin viimeinen maksu kuin alunperin, tämä silleen että ei ole tarvinnut tinkiä elämisestä.

No ethän sä oo maksanu mitään isompaa lyhennystä jos ei oo tarvinnu tinkiä elämisestä, oot maksanu ihan sopivaa lyhennystä 😄

On mäkin maksanu lyhennystä mällin rahaa joka kuu. Mut sillon se olis isompi lyhennys jos tinkisit elämisestä. Jättäisit ravintolassa käymättä, etelänloman väliin tai thaikkuhieronnan ilman loppua.
 
No ethän sä oo maksanu mitään isompaa lyhennystä jos ei oo tarvinnu tinkiä elämisestä, oot maksanu ihan sopivaa lyhennystä 😄

On mäkin maksanu lyhennystä mällin rahaa joka kuu. Mut sillon se olis isompi lyhennys jos tinkisit elämisestä. Jättäisit ravintolassa käymättä, etelänloman väliin tai thaikkuhieronnan ilman loppua.
No joo, voishan sitä tinkiä aivan kaikesta ja laittaa sen ylijäävän lyhennyksiin samantien, saishan niille nyt ihan ok. tuoton.
Mutta jos nyt esim. tuntuu että ei jää tarpeeksi elämiseen kun korot nousee niin en vain maksa niin paljoa per/kk.
 
Mä mietin että maksais vähän pois ylimääräistä, olis maksanu pari kymppiä pois ja pitäny laina-ajan ennallaan. Olis tullu vähän pienemmät kuukausimaksut ja säästänyt korkokuluissa, mutta kuulemma ei voi pitää laina-aikaa ennallaan, maksut pysyy samana, tai täytyy hakea muutosta maksa 250 ja sitte täytät paperit mistä ne rahat on tullu

tä? Minun pankissani, osuuspankissa, Minun lainassa ainakin oli taskupuhelimen sovelluteuksessa nappu "ylimääräinen lyhennys"

siitä vaan lainaa maksamaan niin paljon kuin lystää, eikä kyselty mitään kun se rahahan oli jo käyttelytilillä millä sen maksoin

suurin kertamaksuni oli viisikymppiä
 
tä? Minun pankissani, osuuspankissa, Minun lainassa ainakin oli taskupuhelimen sovelluteuksessa nappu "ylimääräinen lyhennys"

siitä vaan lainaa maksamaan niin paljon kuin lystää, eikä kyselty mitään kun se rahahan oli jo käyttelytilillä millä sen maksoin

suurin kertamaksuni oli viisikymppiä

Juu lyhentää voi maksutta, mutta täti kertoi ettei kuukausimaksu pienene, lyhennämme laina-aikaa. Vähän yritin kysellä että miten te nyt sellaisen yhtälön saatte että maksu ei ollenkaan laske kun korkokulu pienenee, niin ei oikein osannut selittää. Asijan tuntemus ei ollut oikein kohdillaan Nuurdeassa, niin mietinkin sitten että ehkäpä parempi olla lyhentämäti.
 
Back
Ylös Bottom