Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
IV-koneen vaihto kuulostaa seekkerin projekteilta.

FB_IMG_1691130809468.jpg
 
Pitäisiköhän harkita alanvaihtoa sutenööriksi. Olisi kiesi myynnissä.


Olen katsellut tätä aiemminkin, jotenkin tyylikäs kaikessa mauttomuudessaan. Komiahan tuolla olisi syksyllä hirvimetsälle ajella.
 
Olen tässä tutkinut erilaisia mahdollisuuksia jotenkin joskus luikerrella takaisin työelämään, mutta heikolta näyttää. Työkyvyttömyyseläkeläisenä minulle ei kuulu kuntouttava työtoiminta, joka olisi se kaikkein leppoisin vaihtoehto, kun duunia voisi tehdä vaikkapa vain yhtenä päivänä viikossa - mutta tämä on tarkoitettu pitkäaikaistyöttömille eli ilmeisesti eläkeläistä ei enää kannata kuntouttaa. Harmi, koska vähän jo innostuin: tarjolla olisi mm polkupyöränkorjaustoimintaa ja SER-jätteen purkua; kumpaakaan en ole koskaan tehnyt ja olisi kiva kokeilla jotain uutta juttua.
TE-toimiston työkokeilu on jo vaativampi jokapäiväinen juttu (ei siis onnistu) - ja tavoitteena tulisi olla työ tai koulutus, mutta minullehan ei myönnetty ammatillisen uudelleenkouluttautumisen rahoitusta. Katselin sitten Kelan kuntoutuskursseja, mutta niistäkin on rajattu eläkeläiset pois. Jäljelle jää ns kolmannen sektorin "leikitään ja askarrellaan" -ryhmät - minä en halua olla päivähoidossa ja kuunnella lässytystä vaan olla oikeassa työssä. Minä en ole älyllisesti kehitysvammainen enkä sosiaalisesti syrjäytynyt ressukka, minulla on vain vaikea sairaus. Vapaaehtoistyömahdollisuudet näyttävät olevan juurikin tämmöistä sosiaalista puuhastelua - ei kiitos. Harmi, kun THLn obduktiotiloihin ei voi mennä vapaaehtoistöihin ☹
Jotenkin tuntuu, että yhteiskunnassa pitäisi olla monipuolisempia mahdollisuuksia tehdä jotain järkevää ja mielekästä työtä sen verran, mihin kulloinkin kykenee. Luulin, että kuntouttava työtoiminta olisi se juttu minunlaisessa tilanteessa olevalle, mutta ei.

Eilinen lääkärikäynti oli kyllä mukava: oli ihan oikea psykiatri (ei siis erikoistuva) joka oli selvästi perehtynyt asiaani. Hän näyttää toimivan myös päihdelääkärinä, joten ehkä olin hänelle piristävä poikkeus normiasiakkaasta 🙂
 
@cisco sulla oli varmaan hissitolppa siinä fillarissa? Onko se 150mm liikematkalla?

Oon ostamassa tommosta erikseen ja Canyonin sivuilla ei oo ilmoitettu tota liikematkaa.. vaan toi kiinnityksen halkaisija löytyy.
 
On hissitolppa. En muista sen pituutta ja en nyt pääse sitä mittaamaan, tosiaan tuo halkaisija on vaan ilmoitettu ja riippuu mikä runko (koko) sulla on.

Itse en lähde tuota ON:9 enempää modaamaan, pistän sen kohta myyntiin ja tilaan täysjouston.

Tuolta on saanut nopeasti kaikki vastaukset

+358942457777
 
Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom