Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ahh, pihat ja ihanat vaimot.

Lähtökohta: pieni piha johon joku 0,4m x 8m ruikale jotain puskaa. Vaimo lomalla ja mies töissä vikaa, saatanan kiireistä viikkoa.

V: Mulla olis semmonen tosi kiva idea…..

M: (Tossa idea-sanan kohdalla aivot feidaa) Joo, kuulostaa tosi hienolta. Saat varmaan itse tehtyä?

V: Joo, ihan pikku homma…. Mutta mitkä kasvit olis kivoja, paljon multaa tarvitsee, millainen toi meidän pihan maaperän happamuusaste on, ………??????
M: (En kuullut mitään pikku homman jälkeen, mietin, mitä oluita ostaisi loman alkuun.)

Parin päivän jälkeen.

V: Hei mä haen tänään ne kasvit, mullat, jne
M: (Palaverissa) Joo, kiva

Kamera leikkaa tuntia myöhempään, vaimo roudaa kottikärryillä vitunmoista kasaa multasäkkejä ja kasveja. Kts. alustus projektin koosta.

V: ostin ………

M: miten ajattelit saada ton rajausreunan asennettua? (Ja lähtee googlaamaan saako puuilosta halvalla työkalua tähän, saa)

Sitten seuraa vielä lisää säätöä, lähinnä M työtä vaativaa, kunnes kaikki tarvikkeet on hankittu.

V: nyt menen asentamaan sitä rajausnauhaa.

M: (palaverissa kuten aina) Miten saat sen suoraan?

V: ?

M: Oota nyt tän paltsun loppuun niin tuun laittamaan sen linjanarun ja tekemään sen uran. (loma häämöttää silmissä, muuten jo vähän näkö sumenee).

Loppujen lopuksi hiton hauskaa yhdessä tekemistä ja minäkin sain ajatukset pois viimeisen viikon stressistä.

Valmisteluvaihe 3/5
Toteutusvaihe 4/5
Fiilis kun V asentaa niitä jotain puskan alkioita siihen multaan 6/5
Koiran osallistuminen kaikkeen erilaisella sekoilulla - priceless
 
Viimeksi muokattu:
FB_IMG_1688037051377.jpg
 
Tulin vähä käymään täällä, kun välttelen nurmikon leikkaamista. Tai no, odottelen myös maalin kuivumista. Oikeastaan pitäis kaupassakin käydä.
 
Mulla olisi ohmikysymys. Hitto kun en tunne ketään sellaista joka tietäisi sähköstä ihan oikeasti jotain.
 
Tiedän ohmeista just sen verran, että jos ne on kajareissa kovin alhaiset, niin sitten pitää olla hyvä vahvari.

Mutta hämmästyn, jos ketjusta ei muka löydy sähkötekniikan asiantuntijaa. Sylveröhän on ainakin kokemusasiantuntija.
 
Back
Ylös Bottom