Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Koirat on koiria

IMG_2684.jpeg
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ennen vanhaan, kun mökit olivat vielä mökkejä eivätkä kakkosasuntoja, niin varsinainen työleiri se oli naisille. Mies kävi kalassa, lämmitti saunan ja pilkkoi puut. Vaimo teki ruuat puuhellalla, pesi lasten kakkapyllyt, pyykit ja astiat kantovedellä. Samat hommat kuin kotona, mutta hitaampaa, vaikeampaa ja raskaampaa ilman hanavettä ja viemäröintiä.

🤔

Vielä ennenvanhaammin ei mökkiä edes tarvittu, koska tuo sama työmaa oli siellä kotona. Maaseudulla asuvat lehmiä pitävät, metsästelevät, kalastelevat, nahkoja myyvät jne. eivät tarvinneet mökkiä vielä senkään jälkeen, kun mökkiin taloon asennettiin sähköt.

Kun viimeisten tällaisten jälkikasvu muutti pois sieltä maalta kuntakeskuksiin ja kaupunkeihin palveluiden ja palkkatyönsä lähelle, elämään vaurasta ja kehittynyttä elämää mukavuuksilla varustetuissa asunnoissaan/taloissaan, niin yksi hinta mikä siitä elämäntavasta pitää maksaa on jatkuva altistuminen ihmisille ja tekemiselle, joille ei välttämättä huvittaisi jatkuvasti altistua.
Tästä joillekin yksilöille seurannee tarve päästä arkea pakoon "luonnon helmaan" tai "omaan rauhaan" ja kokenevat että mökki on se ratkaisu siihen tarpeeseen.
 
Siis mökkihän vuokrataan. Meidän vakkarikohde, kuudes vuosi sama mökki. Käyty myös talvella kolme kertaa. Hirsihuvila, juurikin silloin 6v sitten valmistunut. Puukiuas mökissä ja rannassa. Videotykki, ilmalämpöpumppu, naapurit niin kaukana, että koira on vapaana pihalla koko ajan.

Ei stressiä, ei duunia, aivan puhdasta nautintoa.
 
Ootko kokeillut mitään neutraalimpaa hajustetta? Jos oikein muistan, niin sulla oli lähinnä jotain "erittäin miehisiä" hajusteita ja ne ehkä toimivat paremmin jos etsii toista miestä. 🤷‍♂️
Dior – Sauvage
”Hedelmäinen, muttei liian makea tuoksu, jolla olen saanut ehkä eniten kehuja aikaan ikinä.”

Toi on raikas, suht neutraali
 
Itse kannustan kaikkia olemaan ja esiintymään omana itsenään.

Kyllä, kaikilla tulee olla hyvä olla, kunhan sitä ei tehdä jonkun toisen ihmisen hyvän olon kustannuksella.

Tasa-arvo on hyvä asia, kunhan jollakin ei ole tarvetta olla tasa-arvoisempi kuin toiset... jne.



Voin olla väärässäkin.

Minun Mielestäni et ole.


...kun brändit alkaa hyvesignaloimaan, jotenkin alkaa tökkiä.

Liika on liikaa ja kääntyy itseään vastaan.

Koskee muitakin uskonnon kaltaisia aatteellisia aktivismiöyhötyksiä, joita kaltaiseni ei-suvaittu* ei voi edes ääneen sanoa. Mutta liika on liikaa.


*tätäkään ei voi ääneen sanoa, että miksi en koe olevani täysin suvaittu.
#2023
 
Harvemmin näkee lausuntoa, jossa on noin vähään merkkimäärään ahdettuna yhtä paljon typeryyttä. Onneksi meitä on moneen junaan! 😁
Nimimerkillä +50 yötä mökillä vuosittain, eli aivan liian vähän 😎

Makuasioita. Voisi olla eri tilanne jos olisi oma mökki, appivanhempien kanssa jaksaa max 2 päivää. Itse asunut landella pitkään joten ei ole samaa tarvetta olla mökillä.

Ai vittu että vitutti taas. Hyviä tyyppejä ne appivanhemmat mutta yleensä hommat menee niin että asia x pitää hoitaa. Otetaan vaikka grillaaminen esim. Sanoin että mie hoidan. Ei lihaa,vain makkaroita. Nostan kaasupullon grillin viereen ja letkut kiinni. Appiukko seisoo vieressä. Siirtää kaasupullon 10cm ja tarkistaa että kaikki letkut on kiinni kunnolla.
Sytytän grillin. Se tarkistaa että oikeat kaikki mennyt oikein eli sammuttaa kaikki ja pistää uudestaan kiinni.
Laitan makkarat sinne, menee ehkä 12-20 min niin ne näyttää jo hyvältä. "Nämä on viissiin ihan hyviä" sanon ja alan ottaa niitä pois. "Ei ei ei, ne pitää olla vielä se sanoo ja pistää kannen kiinni. 12 sekuntia myöhemmin sain ne ottaa pois.

Voitte kuvitella että alkaa vituttaa kuin kaikki menee säätämiseksi. No onneksi olen ihmisenä kasvanut. Luulen että tämä on yleinen vaiva vanhoilla ukoilla. Ex appiukko oli vähän samanlainen. Ehkä tulee joku tarve näyttää että aaiat kuuluu tehdä tietyllä tavalla...en tiedä
 
Mitä nyt taas. Elänyt 53v js sitten aamulla sattuu kantapäähän kun nousee sängystä. Kitisen tietysti heti vaimolle ja näytän tuota kantapäätä.

Kuivunut ja haljennut kantapää!!! Saatana, se on jalka, sen pitää kestää!

Hain sitten jotain saatanan urearasvaa ja kalliit kantapäägeelisukat tms. Olis niidenkin hinnalla saanut pari litraa viskiä.

Mutta - enhän mä muutenkaan pysty kävelemään kuin max 400m selkä/lonkkakivun takia, joten paskaakos tollasista.

Hyvä fiilis saunan jälkeen joka tapauksessa.
 
Dior – Sauvage
”Hedelmäinen, muttei liian makea tuoksu, jolla olen saanut ehkä eniten kehuja aikaan ikinä.”

Toi on raikas, suht neutraali
En ole koskaan saanut kehuja Dior Sauvagesta. MUTTA Dior Sauvage Veri khuul. Kehujen saldo on nyt 5. Nämä mukaan luettuna spontaanien kehujen määrä Naisoletetuilta minkään asian suhteen on nyt...(1+1++++1) 5.

Minulla on vain kauhukuva että kys aineen tuotanto on loppunut, ei ole näkynyt hyllyissä enää pitkään aikaan. Onneksi on muutama jemmapullo vielä kaapissa.

e: on toki tavallistakin Sauvagea hyllyssä useammassa muodossa, mutta kuten suurimmat matikkanerot ymmärsivät edellisestä, se ei ole koskaan saanut vastaavia reaktioita muilta ja itsekin tykkään enemmän veri khuulista.

e2: on siellä hyllyssä muitakin hajuja
 
Back
Ylös Bottom