Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noista neulalla tökkimisistä, niin munuaisbiopsia (eli koepala) oli vähän ehkä haitarista. Ei se puudutuksen kanssa tuntunut kuin vähän omituiselta tuolla sisuskaluissa, mutta kun ois pitäny maata paikallaan ties kuinka kauan ja kusta sorsaan ja tosta jälkimmäisestä ei meinannu tulla kyllä yhtään mitään. Lopulta laskivat sit oikeaan vessaan seisovilteen kusemaan, että pääsi lorauttamaan veret.

Minulle epämiellyttävin on ollut selkäydinpunktio. Siinä oli ensimmäinen ja viimeinen kerta samassa 😠
 
Ei tullu mitään ihmeempiä kipuja viisaudenhampaan poistosta, operaatio itsessään ei ollu kyllä miellyttävä kun se hammas vielä jotenki hajos, kauan meni muistan että h-lekuri kysy kun lopulta valmista ”et kai mitenkään järkyttynyt?”
Mulla ei ollu edes puhjennu hammas kun oli tehny kivuttoman kystan leukaluuhun joka löyty ihan sattumalta. Poistokin sitten taltalla pilkkoen. No eipä ollu kummonen, joku pala kai leukaan jäikin kun taltan käyttäjä (onneksi) arvioi että parempi jättää kuin riskeerata hermovauriota (joka lievänä tais kumminkin tulla kun ajoittain tunto on vähän hassu huulessa).

Ainoa kerta eläessäni että olen esittänyt töissä sairaslomatodistuksen, muistaakseni kaikki 2pv.

3/4 vielä siis jäljellä, ehkä siksi olen niin täynnä viisautta....tä?
 
@Heatseeker

Kumpi pärjää, hiluxi vai irman fåårdi?

326384661_719006146474989_5248737331729762942_n.jpg
 
Yksi viisuri jäljellä. Menen vain lekurille, joka vetää yli kolme markkaa maasta. Edellisen poiston jälkeen yöksi tiputukseen.

Mutta nyt yksi olut palautusjuomaksi/lätkäjuomaksi:

 
Onko tohtorilla mitään vinkkejä tuohon? Vai teetkö vain kuten minä, että googlesta eka tulos muistin virkistykseksi, ja vähän sinne päin?
Kuivahiiva?
Kohotus jääkaapissa pitkään, vai tunti liinan alla?
Ooni pizza äppi laskee valmiin reseptin annetuilla spekseillä.

Nyt pätkähti semmonen 16h huoneenlämmössä kohotusta (äppin laskurin ohjeella kaikki 0,1g kuivahiivaa) kun tässä illalla tuli tehtyä taikina huomiseksi. Aattelin kokeilun vuoksi tehdä huomenna aamulla vielä toisen taikinan, vertailu maussa ja taikinan koostumuksessa/maussa ja kaikessa muussa.

Aiempien kokeiluiden pohjalta 2-3pv jääkaapissa antaa kyllä paljon makua taikinaan/pohjaan ja aika usein sellaista tulee tehtyä. Tietenkin tämä vaatii omanlaiset jauhot jotka kestää pitkää muhittamista. Mutta vaikka tuntuu järjettömältä että 3pv tehdään taikinaa pitsaan niin sehän on ehkä 20min ke tai to ja viikonloppuna vaan pyörittelee lätyt ja uu...ooniin.
 
Back
Ylös Bottom