Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olen varmaan huono suomalainen kun en pidä savustetusta ruuasta, varsinkaan kalasta.

Joulupöydässä ollu savusiikaa perinteisesti, niin olipa valaistumisen hetki kun ensi kerran itse voissa paistoi, sehän onkin erittäin hyvän makuinen kala oikiasti. Kylmäsavulohi ainut kala mihin keksin että savu sopii.
 
Jos ei savut maistu, koittakaapa jotain muuta puuta kuin sitä ainaista leppää. Esim. Omenapuu kalalle oikein sopiva ja hyvin erilainen. Lihalle sitten maun mukaan, ite tykkään monesta, esim. hikkorystä. Ei sovi, jos ei pidä runsaasta savun mausta.
 
Jos ei savut maistu, koittakaapa jotain muuta puuta kuin sitä ainaista leppää. Esim. Omenapuu kalalle oikein sopiva ja hyvin erilainen. Lihalle sitten maun mukaan, ite tykkään monesta, esim. hikkorystä. Ei sovi, jos ei pidä runsaasta savun mausta.
Joo, meinasin tästä mainita aikaisemmassa, mutta en sitten jaksanu.

Että joo, tuon savustuksen tai savussa kypsentämisen voi tehdä monella tapaa ja eipä noita oo oikein ollu mahdollisuutta vertailla. Jenkeissä käyttävät vielä kaikenlaisia erilaisia sooseja, joita valellaan välissä päälle jne jne.
 
Jos ei savut maistu, koittakaapa jotain muuta puuta kuin sitä ainaista leppää. Esim. Omenapuu kalalle oikein sopiva ja hyvin erilainen. Lihalle sitten maun mukaan, ite tykkään monesta, esim. hikkorystä. Ei sovi, jos ei pidä runsaasta savun mausta.
Omenapuu on oma suosikki ns. kaikkeen. Hickorya on tuolla kans, mutta liian tuhtia mulle.

Et, pitäisikin taas tehdä 🤤
Tuli kyllä ihan soivaa kamaa. Kypsennys savussa, varmaan rontti tunti 50 asteen sisälämpöön, vetäytyi varmaan toisen mokoman. Pinnat paistinpannulla mukavan ruskeeksi ja sisältä syöntilämpöön, vajaa 50 astetta. Olis voiny syyä lusikalla, oli ns mureaa.
 
Olipas kivaa tottistreeneissä, sekä minulla että koiralla! 🤗
 
Back
Ylös Bottom