Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikö siellä joku nakannu melkein 76m.. mikä on aika sairas tulos kymmenottelijalle, kun eihän kotimaiset erikoismiehetkään, paria poikkeusta lukuunottamatta, heitä juuri enempää.
Tekniikka vs voima. Suomessa on aina heitelty sillä voimalla. Maailmanennätys heitetty kuitenkin tekniikalla. Eikös se Jan Zelezny ollut/ole kuitenkin aika "ruipelo" verrattuna näihin tyypillisiin suomen heittäjiin?
 
Tekniikka vs voima. Suomessa on aina heitelty sillä voimalla. Maailmanennätys heitetty kuitenkin tekniikalla. Eikös se Jan Zelezny ollut/ole kuitenkin aika "ruipelo" verrattuna näihin tyypillisiin suomen heittäjiin?
En oo oikein kartalla, ketä Suomesta nykyään kv-kisoissa heittää, saatika että muistaisin fyysikoita. Nää kansainväliset kärkiukot, ts. yli 90m miehet on kyllä fysiikaltaan jo vähän eri sorttia moniottelijoihin verrattuna, kärkipäässä tää yks saksalainen liharekka, kellä ei meinannu tukijalka kestää sitä, millä voimalla se sen päälle heitossa tuli. En muista ny nimeä..

Mut pointti aikaisemmassa vaan, että hillittömän lahjakkaita urheilijoita moniottelijat ja jotkut tosiaan tosi kovia omissa vahvoissa lajeissaan ihan erikoismiehiinkin verrattuna.

muoks. Johannes Vetter oli tää saksalainen, heittäny 97,76m ja tuo kyllä tais heittää aikalailla voimalla. En jaksanu enää googlata, vieläkö tuo pystyy kilpailemaan :D
 
Viimeksi muokattu:
Noita MM-kisoja en viitsinyt katsoa lainkaan, ihan perseestä kellonajat. Nyt olen kattonu näitä EM-kisoja ja onpahan kiinnostus ihan eri tasolla.
 
Menin eilen päivystykseen kaksoiskuvakohtauksen vuoksi. Pyörrytti jonkun verran. Ottivat joitakin verikokeita. Lääkäri laittoi kotiin ilman lisätutkimuksia, vaikka edelleen näin kaiken tuplana. OmaKannassa on käynnistä pitkähkö kirjoitus, jossa mainitaan Piporadio ja tämänhetkinen rTMS-hoito.

En millään haluaisi uskoa, että kyseessä voisi olla lääkärin asenne johtuen psykiatrian diagnooseistani. Eihän niin voi olla. Eihän?

Näkökyky on yön aikana normalisoitunut. Luottamus saatavaan hoitoon on romahtanut.
 
Itse veikkaisin että lääkäri oli vain täysin pihalla siitä mitä pitäisi tehdä, ja passitti kotiin toivoen että se olisi oikea ratkaisu. Onhan noita ammattitaidottomia tullut vastaan itselläkin. Mieluummin olisin ottanut kotiin passituksen kuin hoitovirheen itsekin eräällä kerralla.

Ei varmasti lohduta, kyllähän sinun olisi kuulunut asiallista hoitoa saada. Tuleeko sinulla useinkin tuollaisia?

Ja anteeksi tyhmä kysymys, mutta mikä on Piporadio? Olen aina kuvitellut sen siksi, kun korvissa alkaa soimaan jokin laulu pyytämättä, aka. korvamato. Mulla soi paraikaa "Aatsipoppaa pojat teki soppaa", kun kerran kysyit.
 
23 tuntia edellisestä ruokailusta. Masu alkoi murisemaan siihen tahtiin, että tuli valitusta muilta samassa tilassa olijoilta kun ei kuule palaveria kuulokkeista.
 
Ja anteeksi tyhmä kysymys, mutta mikä on Piporadio? Olen aina kuvitellut sen siksi, kun korvissa alkaa soimaan jokin laulu pyytämättä, aka. korvamato. Mulla soi paraikaa "Aatsipoppaa pojat teki soppaa", kun kerran kysyit.
Sylveröllä se musiikki taitaa kuulua astetta aidommin. Ei siis vain päähän jumittunut kappaleen pätkä, minkä sanoja tai melodiaa aivot jauhaa.
Vaan aivan kuin oikeasti kuuluisi se musiikki ratiosta.
 
Sylveröllä se musiikki taitaa kuulua astetta aidommin. Ei siis vain päähän jumittunut kappaleen pätkä, minkä sanoja tai melodiaa aivot jauhaa.
Vaan aivan kuin oikeasti kuuluisi se musiikki ratiosta.
Okei. En tunne Sylveröä tai hänen historiaansa käytännössä lainkaan joten on tämmöinen mennyt ohitse, enkä suoraan sanoen tiennyt moisen olevan mahdollistakaan. Kuulostaa tuskalliselta 😿
 
...anteeksi tyhmä kysymys, mutta mikä on Piporadio?

Piporadio on musiikkia, jonka ajoittain ja usein päivittäin kuulen "korvillani" vaikka sitä ei oikeasti kuulu. Vaiva alkoi reilut kaksi vuotta sitten. Sitä on tutkittu ja siihen kokeiltu neuroleptejä psykiatrian ja neurologian puolella, mutta mitään selitystä tai hoitoa ei ole löytynyt. Psykiatriassa epäiltiin (luulen että työntekijöistä osa epäilee vahvasti edelleen) psykoosia/skitsofreniaa ja diagnoosinumero on sama kuuloharha kuin näissä sairauksissa. Sairastan toistuvaa masennusta, joten siihen liittyvää hoitomerkintää on sivutolkulla.

Joten pelkän diagnoosiluettelon tsekkaamalla lääkärin ennakko-odotus on se, että tässä on nyt potilas, jolla on psyykkisiä hallusinaatioita. Valitettavasti tuo asenne tuli selvästi ilmi eilisen lääkärin käytöksestä.

Onhan lääkärikin ihminen, mutta eikö ammattitaidon pitäisi ohittaa ennakkoasenne? Voihan skitsofreniaa sairastavallakin olla neurologisia oireita - eihän häntäkään saisi jättää tutkimatta perussairauden vuoksi 😠

Vituttaa olla friikki.

Tähän asti työterveyslääkärin reipas suhtautuminen on ollut parasta. Häneen onkin kymmenen vuoden hoitosuhde toisin kuin psykiatrian puolelle, jossa viimeisen kahden vuoden aikana lääkäri on vaihtunut joka tapaamiskerralla.
 
Piporadio on musiikkia, jonka ajoittain ja usein päivittäin kuulen "korvillani" vaikka sitä ei oikeasti kuulu. Vaiva alkoi reilut kaksi vuotta sitten. Sitä on tutkittu ja siihen kokeiltu neuroleptejä psykiatrian ja neurologian puolella, mutta mitään selitystä tai hoitoa ei ole löytynyt. Psykiatriassa epäiltiin (luulen että työntekijöistä osa epäilee vahvasti edelleen) psykoosia/skitsofreniaa ja diagnoosinumero on sama kuuloharha kuin näissä sairauksissa. Sairastan toistuvaa masennusta, joten siihen liittyvää hoitomerkintää on sivutolkulla.

Joten pelkän diagnoosiluettelon tsekkaamalla lääkärin ennakko-odotus on se, että tässä on nyt potilas, jolla on psyykkisiä hallusinaatioita. Valitettavasti tuo asenne tuli selvästi ilmi eilisen lääkärin käytöksestä.

Onhan lääkärikin ihminen, mutta eikö ammattitaidon pitäisi ohittaa ennakkoasenne? Voihan skitsofreniaa sairastavallakin olla neurologisia oireita - eihän häntäkään saisi jättää tutkimatta perussairauden vuoksi 😠

Vituttaa olla friikki.

Tähän asti työterveyslääkärin reipas suhtautuminen on ollut parasta. Häneen onkin kymmenen vuoden hoitosuhde toisin kuin psykiatrian puolelle, jossa viimeisen kahden vuoden aikana lääkäri on vaihtunut joka tapaamiskerralla.
Kiitos kun jaksoit selventää, ja toivon sulle voimia tuon kanssa, ei varmasti ole nyt hyvä fiilis.

Sinuna valittaisin saamastasi "palvelusta", ei tuo ollut kyllä tosiaan asiallista. Oli se sitten ammattitaidottomuutta tai ennakkoluuloisuutta, niin eihän tuo hyvin mennyt lääkärin osalta.
 
Menin eilen päivystykseen kaksoiskuvakohtauksen vuoksi. Pyörrytti jonkun verran. Ottivat joitakin verikokeita. Lääkäri laittoi kotiin ilman lisätutkimuksia, vaikka edelleen näin kaiken tuplana. OmaKannassa on käynnistä pitkähkö kirjoitus, jossa mainitaan Piporadio ja tämänhetkinen rTMS-hoito.

En millään haluaisi uskoa, että kyseessä voisi olla lääkärin asenne johtuen psykiatrian diagnooseistani. Eihän niin voi olla. Eihän?

Näkökyky on yön aikana normalisoitunut. Luottamus saatavaan hoitoon on romahtanut.

Itse olisin ekana tarkistanu rinnat ja sen jälkeen lantionpohjat.


Mutte en minä mikään lääkäri olekkaan.
 
Minulla muuten uusia leluja kotona: sekä sisällä, että ulkona

Näyttökuva 2022-08-17 kello 12.18.15.png
 
Minulla muuten uusia leluja kotona: sekä sisällä, että ulkona

katso liitettä 242966
Täällä löytynyt jo vuosia. Hyviä vehkeitä. Ekana taisin katsoa jääkaapin ja pakastimen säädöt kuntoon.

Juur pistin jäähdytyksen päälle, alkaa olla kosteus ja lämpö yli mieluisan. Hyvin näkee käyrästä, kuinka kämppä lämpiää päivien mittaan.

Ei pääse kuitenkaan samaan tarkkuuteen kuin joskus raspin päälle rakentamani lämpötilaloggeri. Vaikka se oli olkkarin pöydällä, niin näin koska herätty ja valot lyöty päälle, kun huonelämpötila nousi äkillisesti jonkun murto-osan.

SmartSelect_20220817-130037_Ruuvi Station.jpg
 

Tässä on nyt tämä kissajuttu!!!!
Aika outo tapaus, miten voi mennä noin monta hommaa seulasta läpi lähtien liikkeelle sirun lukemisesta.

Vaikkakin, en ymmärrä miksi kisuja pidetää vapaana, ne kun tappaa eniten maailmassa linnun poikasia. Mutta ei se toki silti oikeuta toisen kissiä kaappaan.

Hö.
 
Juu, minunkaan mielestä kissun ei pitäisi ulkoilla vapaana. Poikkeuksena joku navetta-/tallikissa, jolla on tärkeä ja luonnollinen tehtävä. Jos olisi oma piha, niin rakennuttaisin sinne ison kissa-aitauksen. Kissa voi niin helposti livahtaa pois omalta pihaltakin, jos säikähtää tai näkee jotain kiinnostavaa. Oma misu ulkoilee vain verkotetulla parvekkeella. Veisin sitä mielelläni ulos pihalle, mutta ressu pelkää jo rappukäytävää 😏
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom