Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Ajattelin ehkä liikaa omista lähtökohdista kun on työaika ja työpöytä tietyssä lokaatiossa. Etätyöläiselle asia toki paljon epäselvempi.
Kun puhuttiin "firman luurista" niin sain sen käsityksen, että puhelinetupuhelinta vastaan jotenkin täytyisi myydä yksityisyytensä työnantajalle, niin näin ei tietenkään pidä olla. Ei sellaista kannattaisi ottaa.
Jos olisin etänä oman kaltainen kuvio vaatisi sen kaksi puhelinta. Ehkä nyt ymmärrän paremmin tuon dilemman työpuhelimen(numeron) yhdistämisestä omaan. En kyllä missään isommassa korporaatiossa henkilökohtaista numeroa antaisi mihinkään valtaisan henkilöstön + asiakaskunnan tietoon. Mutta yleensähän kait numero annetaan pienelle piirille ja isommassa korporaatiossa sentraalisantra sitten yhdistelee etätyöläisille ja tietää että on asialllinen työpuhelu. Tomivassa systeemissä yksi puhelin pitäisi olla riittävä. Sitten eri asia toimiiko systeemi pidemmän päälle vai leviääkö käsiin...
Nykyhommissa, ja niin taisi olla edellisessäkin firmassa, numero on kaikkien kollegoiden nähtävillä intrassa. Ja asiakkaille numero valuu ensi kädessä sitä kautta, kun vastaat maililla johonkin keissiin ja sigussa on numero.

Meikäläinen ei oo ainakaan niin isolla pallilla, että kukaan koittais firman vaihteen kautta tavoitella :D

Mut joo, ei tää tosiaan minusta niin ongelmallista ole. Pitää luuria kiinni, kun on tarvis, jos ei halua olla tavoitettavissa tai jättää vastaamatta tuntemattomiin numeroihin jne. Alkuun arvelutti itteäkin "jatkuvasti tavoitettavissa oleminen", mitä firman luuri ei oikeasti edes ole, jos toimenkuva ei tuollaista vaadi, mutta ihan ongelmitta tän kanssa on toimeen tullut.

Vittu kuntit mikä keli.
8AE2C89A-1504-486A-BA9A-E4970FAAB15B.jpeg

Nykyhommissa, ja niin taisi olla edellisessäkin firmassa, numero on kaikkien kollegoiden nähtävillä intrassa. Ja asiakkaille numero valuu ensi kädessä sitä kautta, kun vastaat maililla johonkin keissiin ja sigussa on numero.

Meikäläinen ei oo ainakaan niin isolla pallilla, että kukaan koittais firman vaihteen kautta tavoitella :D

Mut joo, ei tää tosiaan minusta niin ongelmallista ole. Pitää luuria kiinni, kun on tarvis, jos ei halua olla tavoitettavissa tai jättää vastaamatta tuntemattomiin numeroihin jne. Alkuun arvelutti itteäkin "jatkuvasti tavoitettavissa oleminen", mitä firman luuri ei oikeasti edes ole, jos toimenkuva ei tuollaista vaadi, mutta ihan ongelmitta tän kanssa on toimeen tullut.

Joo ittehän voi paljon asioihin myös vaikuttaa, esim. kun b2b on hommat, niin ei esim. kuluttajalle vastatessa missään nimessä mitään sigua omalla osoitteella ja puhelinnumerolla jätä siihen ja pelkkä etunimi. Ja asiakkaillekin hienovaraisesti aina viestii että sinne info@ ja firman numeroon tiedustelut.
Ihmiset kyllä yllättävän fiksuja ja ymmärtää mikä on henkkoht puhelin, jos asiakkaista/kollegoista puhutaan.
Mutta noin tuohon yksityisyyden myyntiin ja aina tavoitettavissa oloon pelkästään sillä houkuttimella että saa uuden iphonen "ilmaiseksi" niin ei kannata. Se on jotain 40 euroa kuussa tonnin puhelin 2v välein, aika vaatimaton palkanlisä, jos sillä tekee omasta puhelimesta ihan oikeasti työpuhelimen ja sitoutuu pyörittämään firman asioita ja vieläpä vapaa-ajalla. 800 euron puhelin kolmen vuoden välein, niin palkanlisä on jo täysin mitätön.

Ei mennyt kauaa kun tein etupihan terden, saakeli kun ei toimitusaikalupauksesta huolimatta mulkku verkkokauppias toimittanut eilen oleellista osaa tarvikkeista niin en saanut valmiiksi.
Toisaalta tässä ideat hieman kasvoi odotellessa.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
kysms: mihin yhtä paljon käyttämääsi tavaraan kun puhelin raaskit sijoittaa tonnin parin vuoden välein?

Minulla ajatusmaailmaon aivan eri, taskupuhelinta tulee käytettyä niin paljon, että vaikka joka vuosi vaihtais niin hinta ei tunnu suurelta
muita leluja vaihdankin sitten huomattavasti harvemmin, etellisellä henkilöautollakin ajoin 10vuotta
No autot ostan uutena ja vaihtoon viimeistään takuun loppuessa.
Siihen ne rahat uppoaa mukavasti 😂

Työluuri ja siviililuuri erikseen koko työuran ja työluuri on mukana vaan virka-ajan.
Tätä minäkin ensin harkitsin mutta en halua kantaa kahta puhelinta ja jos taas jätän työluurin aina konttorille niin sitten kun aamulla joku muksuista tai itse pipi niin ei jaksaisi lähteä hakemaan töistä luuria.
Tuplasimmillähän tuokin tietysti ratkeaa.

muutaman rentouttavan oluen

tuossa se ajoitus on tärkeä, jos on joku väli kauanko haluaa valvoa
jos ottaisin nyt rentouttavan tulisi maatappano liian aikaisin, eli täytyy vielä hetki ortella

olen tässä tänään kemiallista, eiku tieteellistä, koetta suoriatteassa havaannu, että raavas Miesruumis ei ole kasvissyöjä, oli äsken pakko syyä vähän kinkkua ja kanan munaa
muuten päivä tähän saakka mennyt kasviksilla, onely, eli: ruisleipää ja toisra askillista mämmiä
silti nälkä ei pysy poissa, tytyy johtua siitä kun liha puuttuu, nyt sekin puute onnekis on korjattu

energiaa olen tänään tarvinnut mm. kuntoilusaliin, henkilöauton pesuun, #ajankuluksi henkilöautolla ajeluun, #ajankuluksi polkupyörällä ajeluun

Jaa joo, meni varmaan nyt sekaisin firman liittymät ja laitteet ja missä käytetään mitäkin liittymää :D

Minä veikkaan suurimman osan siirtävän vaan numeronsa firman nimiin ja ottavan firman tarjoavan laitteen. Pl. sit teknologiahöpöt, jotka haluaa ite ostella lelunsa, kuten allekirjoittanut. Yks frendi vaihtoi samassa numeroa, ei varmaan syystä tai toisesta saanu siirrettyä firman nimiin. Ja tässä tulee tää puhelinedun henkilökohtainen kustannus, että sitten oot asiakkaiden tavoitettavissa myös vapaa-ajalla, jos joku keksii soittaa.

Toki sit myös toimenkuva ja vastuut vaikuttaa. Jossain hommassa oletetaan olevan tavoitettavissa ja joissain hommissa ei oo mitään väliä, kun kukaan ei soita, niin kuin onneksi meikäläisellä nykytoimenkuvalla.

Sama homma minulla. Tai no en edes koe olevani erityisen teknologiahöpö tai tarvetta sille, että pitäisi jostain statussyystä olla tietty luuri. Nyt hankin sen uuden itse, koska edes päivittäin käyttämäni sovellukset eivät enää sopineet tuohon firman puolesta olevaan. Toinen syy on kamerassa, koska on ihan kiva saada siedettäviä kuvia myös raahaamatta järkkäriä mukanaan. Hehkutin toki kotona, että mulla ei tasan koskaan aiemmin ole ollut uusinta mallia mistään puhelimesta käytössä, mutta nyt on :ROFLMAO:

Ajattelin ehkä liikaa omista lähtökohdista kun on työaika ja työpöytä tietyssä lokaatiossa. Etätyöläiselle asia toki paljon epäselvempi.
Kun puhuttiin "firman luurista" niin sain sen käsityksen, että puhelinetupuhelinta vastaan jotenkin täytyisi myydä yksityisyytensä työnantajalle, niin näin ei tietenkään pidä olla. Ei sellaista kannattaisi ottaa.
Jos olisin etänä oman kaltainen kuvio vaatisi sen kaksi puhelinta. Ehkä nyt ymmärrän paremmin tuon dilemman työpuhelimen(numeron) yhdistämisestä omaan. En kyllä missään isommassa korporaatiossa henkilökohtaista numeroa antaisi mihinkään valtaisan henkilöstön + asiakaskunnan tietoon. Mutta yleensähän kait numero annetaan pienelle piirille ja isommassa korporaatiossa sentraalisantra sitten yhdistelee etätyöläisille ja tietää että on asialllinen työpuhelu. Tomivassa systeemissä yksi puhelin pitäisi olla riittävä. Sitten eri asia toimiiko systeemi pidemmän päälle vai leviääkö käsiin...

No ei meillä myöskään ole mitään sellaista keskusta, joka siellä päivisin keksisi yhdistellä puheluita konsernissa.

Asiakkaat ei minulle soittele, koska en ole missään tekemisissä sen rajapinnan kanssa. Viimeksi virka-ajan jälkeen on soittanut tilintarkastaja varmistaakseen oikean numeron hallitukselle lähtevään raporttiin. Enkä toisaalta voisi minkään virka-ajan taakse itse edes juosta piiloon, koska mulla ei ole työsopimuksessa mitään työaikaa määritelty. Toki on korvauskin sen mukainen. Ei mulle edellisissä tehtävissä ole soiteltu oikeastaan edes päiväseltään, koska mahdollisempiin kiireellisempiinkin tehtäviin on riittänyt meili/Skype/Teams, mutta nyt on hippasen eri tasolla vastuut.

Asiakkaat ei minulle soittele, koska en ole missään tekemisissä sen rajapinnan kanssa. Viimeksi virka-ajan jälkeen on soittanut tilintarkastaja varmistaakseen oikean numeron hallitukselle lähtevään raporttiin. Enkä toisaalta voisi minkään virka-ajan taakse itse edes juosta piiloon, koska mulla ei ole työsopimuksessa mitään työaikaa määritelty. Toki on korvauskin sen mukainen. Ei mulle edellisissä tehtävissä ole soiteltu oikeastaan edes päiväseltään, koska mahdollisempiin kiireellisempiinkin tehtäviin on riittänyt meili/Skype/Teams, mutta nyt on hippasen eri tasolla vastuut.

Joo tossa aika vähän syitä eriyttää mitään työpuhelinta omasta puhelimesta.
Varmasti suurin syy yleisesti on se, että mobiilia puhelinta tarvitsee laajan asiakaskunnan kanssa tai firma auki kellon ympäri ja eri tahot eivät tiedä missä ja milloin kukin päivystää.

Pitkäperjantai on tuskan ja kärsimyksen päivä. Siksi luin Pakkiksen koronaketjua.
Sitten ollaan kyllä aika syvässä päässä, jos tuota ketjua etsii lukemaan. Ehkä toisaalta se toimii lopullisena kannustimena pohjalla pysymiseen tai pinnalle nousuun. Kummallakaan vaihtoehdolla ei tarvi enää sitä ketjua avata.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom