Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nykyhommissa, ja niin taisi olla edellisessäkin firmassa, numero on kaikkien kollegoiden nähtävillä intrassa. Ja asiakkaille numero valuu ensi kädessä sitä kautta, kun vastaat maililla johonkin keissiin ja sigussa on numero.Ajattelin ehkä liikaa omista lähtökohdista kun on työaika ja työpöytä tietyssä lokaatiossa. Etätyöläiselle asia toki paljon epäselvempi.
Kun puhuttiin "firman luurista" niin sain sen käsityksen, että puhelinetupuhelinta vastaan jotenkin täytyisi myydä yksityisyytensä työnantajalle, niin näin ei tietenkään pidä olla. Ei sellaista kannattaisi ottaa.
Jos olisin etänä oman kaltainen kuvio vaatisi sen kaksi puhelinta. Ehkä nyt ymmärrän paremmin tuon dilemman työpuhelimen(numeron) yhdistämisestä omaan. En kyllä missään isommassa korporaatiossa henkilökohtaista numeroa antaisi mihinkään valtaisan henkilöstön + asiakaskunnan tietoon. Mutta yleensähän kait numero annetaan pienelle piirille ja isommassa korporaatiossa sentraalisantra sitten yhdistelee etätyöläisille ja tietää että on asialllinen työpuhelu. Tomivassa systeemissä yksi puhelin pitäisi olla riittävä. Sitten eri asia toimiiko systeemi pidemmän päälle vai leviääkö käsiin...
Nykyhommissa, ja niin taisi olla edellisessäkin firmassa, numero on kaikkien kollegoiden nähtävillä intrassa. Ja asiakkaille numero valuu ensi kädessä sitä kautta, kun vastaat maililla johonkin keissiin ja sigussa on numero.
Meikäläinen ei oo ainakaan niin isolla pallilla, että kukaan koittais firman vaihteen kautta tavoitella :D
Mut joo, ei tää tosiaan minusta niin ongelmallista ole. Pitää luuria kiinni, kun on tarvis, jos ei halua olla tavoitettavissa tai jättää vastaamatta tuntemattomiin numeroihin jne. Alkuun arvelutti itteäkin "jatkuvasti tavoitettavissa oleminen", mitä firman luuri ei oikeasti edes ole, jos toimenkuva ei tuollaista vaadi, mutta ihan ongelmitta tän kanssa on toimeen tullut.
No autot ostan uutena ja vaihtoon viimeistään takuun loppuessa.kysms: mihin yhtä paljon käyttämääsi tavaraan kun puhelin raaskit sijoittaa tonnin parin vuoden välein?
Minulla ajatusmaailmaon aivan eri, taskupuhelinta tulee käytettyä niin paljon, että vaikka joka vuosi vaihtais niin hinta ei tunnu suurelta
muita leluja vaihdankin sitten huomattavasti harvemmin, etellisellä henkilöautollakin ajoin 10vuotta
Tätä minäkin ensin harkitsin mutta en halua kantaa kahta puhelinta ja jos taas jätän työluurin aina konttorille niin sitten kun aamulla joku muksuista tai itse pipi niin ei jaksaisi lähteä hakemaan töistä luuria.Työluuri ja siviililuuri erikseen koko työuran ja työluuri on mukana vaan virka-ajan.
muutaman rentouttavan oluen
Joku ajat sitten palveluskäytöstä poistettu. Tarkempaan analyysiin ei tietämys riitä.Huomio alan miehet! Sanokaas mikä tykki kyseessä. Kuva vähän huono ku autosta luurilla otin.
katso liitettä 227462
Jaa joo, meni varmaan nyt sekaisin firman liittymät ja laitteet ja missä käytetään mitäkin liittymää :D
Minä veikkaan suurimman osan siirtävän vaan numeronsa firman nimiin ja ottavan firman tarjoavan laitteen. Pl. sit teknologiahöpöt, jotka haluaa ite ostella lelunsa, kuten allekirjoittanut. Yks frendi vaihtoi samassa numeroa, ei varmaan syystä tai toisesta saanu siirrettyä firman nimiin. Ja tässä tulee tää puhelinedun henkilökohtainen kustannus, että sitten oot asiakkaiden tavoitettavissa myös vapaa-ajalla, jos joku keksii soittaa.
Toki sit myös toimenkuva ja vastuut vaikuttaa. Jossain hommassa oletetaan olevan tavoitettavissa ja joissain hommissa ei oo mitään väliä, kun kukaan ei soita, niin kuin onneksi meikäläisellä nykytoimenkuvalla.
Ajattelin ehkä liikaa omista lähtökohdista kun on työaika ja työpöytä tietyssä lokaatiossa. Etätyöläiselle asia toki paljon epäselvempi.
Kun puhuttiin "firman luurista" niin sain sen käsityksen, että puhelinetupuhelinta vastaan jotenkin täytyisi myydä yksityisyytensä työnantajalle, niin näin ei tietenkään pidä olla. Ei sellaista kannattaisi ottaa.
Jos olisin etänä oman kaltainen kuvio vaatisi sen kaksi puhelinta. Ehkä nyt ymmärrän paremmin tuon dilemman työpuhelimen(numeron) yhdistämisestä omaan. En kyllä missään isommassa korporaatiossa henkilökohtaista numeroa antaisi mihinkään valtaisan henkilöstön + asiakaskunnan tietoon. Mutta yleensähän kait numero annetaan pienelle piirille ja isommassa korporaatiossa sentraalisantra sitten yhdistelee etätyöläisille ja tietää että on asialllinen työpuhelu. Tomivassa systeemissä yksi puhelin pitäisi olla riittävä. Sitten eri asia toimiiko systeemi pidemmän päälle vai leviääkö käsiin...
Asiakkaat ei minulle soittele, koska en ole missään tekemisissä sen rajapinnan kanssa. Viimeksi virka-ajan jälkeen on soittanut tilintarkastaja varmistaakseen oikean numeron hallitukselle lähtevään raporttiin. Enkä toisaalta voisi minkään virka-ajan taakse itse edes juosta piiloon, koska mulla ei ole työsopimuksessa mitään työaikaa määritelty. Toki on korvauskin sen mukainen. Ei mulle edellisissä tehtävissä ole soiteltu oikeastaan edes päiväseltään, koska mahdollisempiin kiireellisempiinkin tehtäviin on riittänyt meili/Skype/Teams, mutta nyt on hippasen eri tasolla vastuut.
Sitten ollaan kyllä aika syvässä päässä, jos tuota ketjua etsii lukemaan. Ehkä toisaalta se toimii lopullisena kannustimena pohjalla pysymiseen tai pinnalle nousuun. Kummallakaan vaihtoehdolla ei tarvi enää sitä ketjua avata.Pitkäperjantai on tuskan ja kärsimyksen päivä. Siksi luin Pakkiksen koronaketjua.