Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
1615124459321.png

Välillä on hyvä vähän soihduttaa, eikös samaa toimintaa harjoiteta porauslautoillakin.
Renkaista onneksi pääsee eroon polttamattakin.
Joskus juutuupista katselin, kun porukka poltti renkuleista jotain öljyä/petrolia.

Hapeton kuuma tila jonne gummit sisään, niistä valui jotain litkua ja sillä pystyi ajaan autoa(?). Uunin sisään jäi "hiiliä" joita poltettiin itse tämän uunin alla ja näin ne palaessaan lämmitti sen uunin.

Aika kiertokulkua, vihreät tykkäisi.

Löyhtyhänse:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Joskus juutuupista katselin, kun porukka poltti renkuleista jotain öljyä/petrolia.

Hapeton kuuma tila jonne gummit sisään, niistä valui jotain litkua ja sillä pystyi ajaan autoa(?). Uunin sisään jäi "hiiliä" joita poltettiin itse tämän uunin alla ja näin ne palaessaan lämmitti sen uunin.

Aika kiertokulkua, vihreät tykkäisi.

Löyhtyhänse:

Melkosta. Ei kannata rivarin takapihalla ryhtyä keittelemään.

Tulipa pitkästä aikaa hinkattua haubereita bodausmalliin niin tulivatten kipiän oloisiksi, oli vähän sellainen kosto huonosta kyykkypäivästä.
Toisaalta leukoja alkanut taas tulemaan enempi kuin se yksi rimpuillen.

Ootteko muuten koskaan fantasioinut koskaan että ois ollut kiva elää kieltolain aikaan?
Ihan tässä leikillään pohdin ajatuksella perustaa salakapakka.

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
Ootteko muuten koskaan fantasioinut koskaan että ois ollut kiva elää kieltolain aikaan?
Ihan tässä leikillään pohdin ajatuksella perustaa salakapakka.
Kyllä tässä on ihan vakavissaan suunnitellut tislaus vermeitä tontille. Keittelis vaikka tikkuviinaa. Laittais flexfuel kotteron ja öljypolttimen modais kans viinalle.

Eli ei ihan kieltolakia haaveillu, mut sinnepäin.

Millä hiton konstilla meinaisit saada tikkuviinaa aikaiseksi?
Öljypoltinmiehet voi poltella vähänkäytettyä rekan moottoriöljyä tai vaihteistokorjaamolta saatua automaattilaatikko öljyä. Silkkaa säästöä- ja maailma pelastuu.
Tikkuviina oli ehkä aavistuksen harhaanjohtava, sikäli kun selluloosaa ei ole tarkoitus valmistaa, mutta tavalla tai toisella voisi tuosta metsästä "sokeria" raapia kasaan mäskin muodossa että käyminen onnistuu.

On totta, että moniöljypolttimella pystyy polttelemaan vaikka mitä kummallista, vaatii vain sopivan esilämmityksen liemelle. Se on sit toinen juttu, haalia ne vähän käytetyt moottoriöljyt tai laatikko öljyt jostain.

En osaa sanoa tuosta kemiapuolesta mitään viisasta, kun olen enempi rosessi/automaagiomiehiä ja olen työkseni ajanut vain metanolin tislauskolonnia. Kuitenkin, että kuitupuusta pääsee viinankeittoon, niin laitteistoa ja entisyymejä/happoa/lipeää vaaditaan, se ei pelkällä pullahiivalla onnistu. Kaasun kotitarviketuotanto onnistuu helpommin, jos on satakaan sontivaa elukkaa avittamassa. Silloin oma tankkausasema on jo hyvinkin realismin rajoissa. Viljasta-vai potaatistako se syntyisi Suomessa halvin alkkomahooli kotitarvikevärkkääjille.

Viimeksi muokattu:
Menipä kuraksi tuo 50 km.
Jakaisivat Kläbolle ja Bolsulle kullan, Iversenille pronssi. Ei Iverseniä voi laittaa Bolsun edelle, jos Kläbo hylätään.

En osaa sanoa tuosta kemiapuolesta mitään viisasta, kun olen enempi rosessi/automaagiomiehiä ja olen työkseni ajanut vain metanolin tislauskolonnia. Kuitenkin, että kuitupuusta pääsee viinankeittoon, niin laitteistoa ja entisyymejä/happoa/lipeää vaaditaan, se ei pelkällä pullahiivalla onnistu. Viljasta-vai potaatistako se syntyisi Suomessa halvin alkkomahooli kotitarvikevärkkääjille.
No jos ei muuta hyötyä keksi, niin ainakin sen pannun saa puulla kuumaksi. Äkkiähän tuosta naapurilta saa vuokrattua kesannolla olevaa peltoa, jos tarve vaatii. Kunhan tässä aikani kuluksi pyörittelen tontille jotain hyötykäyttöä. Tiedä vaikka nykymenolla joutuu nopeastikkin tuotantoasteelle. Toisaalta pitää kyl sit tarkkaan laskea, että onko viinan myynti kylänmiehille kannattavampaa kuin sillä ajelu.

@Max131 Kysyit joskus mitä tehdään, mutta en ehtinyt selostaa ja nyt sain pelittään. Niin kuvakaappaus alla.

Data tuolta --> https://corona-api.com/ (https://about-corona.net/documentation) ja sen perkaus 28 päivään sekä siirton tuonne omille sivulle näkyviin. Sanotaanko, että vaati aikaa a i v a n h e l v e t i s t i. Ja tosiaan, c++ perusteet alla. :rolleyes:
1615132018218.png

Alkaa riittämään pikkuhiljaa tämä väkerrys. Pythonia taidan ottaa kyllä vielä myöhemmin, muuten koodauksessa tälläinen väkerrys riittää, kun opetus perseestä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom