Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
ihan sama

Minä olen levis/reiban Miehiä

on melko pitkä aika siitä, kun on viimeksi ollut muun merkkiset farmarinhousut jalassa, työmaalla tahi vapaa-ajalla

ferryttelyhousuiksi kelpaa adidas, onely

Täällä on kuitenkin joku excel x-pertti niin saakohan jostain näkyville että kuinka monta merkkiä missäkin solussa on?
Tommosta isompaa import fileetä väkerrän kasaan ja systeemi johon se ajetaan sisään rajoittaa merkkien määrän tietyissä kentissä.
Joutuu sitten lyhentämään tekstiä sen mukaan mitä mihinkin mahtuu enkä kyllä mielellään jaksaisi joka solussa alkaa laskemaan merkkejä.

Täällä on kuitenkin joku excel x-pertti niin saakohan jostain näkyville että kuinka monta merkkiä missäkin solussa on?
Tommosta isompaa import fileetä väkerrän kasaan ja systeemi johon se ajetaan sisään rajoittaa merkkien määrän tietyissä kentissä.
Joutuu sitten lyhentämään tekstiä sen mukaan mitä mihinkin mahtuu enkä kyllä mielellään jaksaisi joka solussa alkaa laskemaan merkkejä.
Näkyis löytyvän

=LEN(solu)

Tuota sit kopsaa, mihin tarttee.

Tällai testaamatta, luurilla ja vessasta palkalliselta vastattuna :D

Tässä meillä on oikea sankari,nimitystähän käytetään kaikenmaailman vellihousuista mutta hänet minä nostan jalustalle.Ei voi ku hattua nostaa.

Pure Creatine 300 g -25%

Puhdaslaatuinen kreatiinimonohydraatti

14,90€
Mä oon niin mämmikoura että en saa tuota toimimaan vaikka se pitäisi mennä juuri noin.
Tekisin näin:
Sheet1 on data
Sheet2 laittaa joka soluun =LEN(Sheet1!<solu>)
--> Sheet2 on Sheet1 solujen pituudet

=MAX(alue) saa tietoonsa myös suoraan sitten mikä on pisin pituus.

Screenshot 2021-03-02 at 16.12.24.png
Screenshot 2021-03-02 at 16.12.55.pngScreenshot 2021-03-02 at 16.13.08.png

Sitten tosiaan tuohon exceliin vielä, niin solujen pituus-sheetille conditional formatting, niin saa vaikka punaiseksi kaikki yli tietyn raja-arvon (maksimipituus) olevat solut. Ja senhän varmaan saisi sinne data-sheetillekin suoraan, jos ottaa ehdon pituus-sheetiltä (e: tätä en nopsaan osannut, mutta kun Sheet2 tyylitelty, niin tyylit voi kopsata ykkössheetille, niin näkee suoraan)

esim. näytä yli 10 pitkät:

Screenshot 2021-03-02 at 16.54.11.png
Screenshot 2021-03-02 at 16.54.35.png

Viimeksi muokattu:
Teillä olis v*tun huonot password policyt, jos sun salasanat ois edelleen voimissaan firman kilkkeisiin :D muoks. paitti jaa.. riippuen tietysti vehkeestä, niin saattahan ne tosiaan vanhaa kysellä, vaikka vaihtamaan pakottaisikin.

Teams on v*tun hyvä, jos vertaa Googlen Gsuiteen (joka siis pirusti halvempi ja sen mukainen sit käyttääkin työasioissa). Turhat palaverit paskaa. Onneks nykyään voi neppailla helpommin omiaan samaan aikaan, jos ei oo mitään annettavaa.
No tuo justiinsa kun tarvii vaihtaa mutta vanhoja tarvisi siihen. Teams on iha ok kun justiinsa nyt palaveri menossa mutta pakkiksella samalla!!!!!!!! Kamera kiinni ja mikki kanssa jos ei ole sanottavaa.

Mutta vitu kun nimenomaan laitoin vanhat salasanat muistiin ja talteen: lukitun huoneen lukittu kaappi ja kaapissa vielä erikseen laatikkoon. Eikä löydy. Ois pitäny tehdä vanhat ja muistilapulle siihen hiirimaton alle :rock:. It tuki tykkää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom