Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
#33,3rpm #sytämmeniontulessa

E3307A5A-8B6D-4D4A-8B57-DB9496731FCE.jpeg

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tai sitte ei tule, mutta se on sitte neuvottelukysymys.

Ja juu, ammattipätevyyttä vaativissa hommissa niin logistiikka-alalla suoraan kuin sitä sivuavissaki hommissa tällä hetkellä on huutava pula tyypeistä, joille voi antaa työvälineet ja luottaa että homma toimii. Se näkyy sitte osaavien palkkauksessa.

Näinpä juuri, eiköhän kyseessä ole ns. läpituntipalkkaus. Tuo prosenttiliksa liikevaihdon lisäyksestä on myös mielenkiintoinen. Meinaako isäntä läväyttää kuskille tilikirjat auki, vai mistä muuten tietää paljonko auto on tuottanut ja sitä kautta kuski palkkaa itselleen tienannut?

Aikamoista touhua autoalalla edelleen, etten sanoisi.

Näinpä juuri, eiköhän kyseessä ole ns. läpituntipalkkaus. Tuo prosenttiliksa liikevaihdon lisäyksestä on myös mielenkiintoinen. Meinaako isäntä läväyttää kuskille tilikirjat auki, vai mistä muuten tietää paljonko auto on tuottanut ja sitä kautta kuski palkkaa itselleen tienannut?

Aikamoista touhua autoalalla edelleen, etten sanoisi.
Mulla oli autoja ulkomaanajossa niin siellä on yleinen käytäntö prosenttipalkkaus, sellaista luottamuspeliähän se on.
Toisaalta kuskit juttelee keskenäänkin auton tienesteistä ja hyvät kuskit erottuu sielläkin niin vaihtaa äkkiä paikkaa.

Maito.

Seuraavaksi sumppi, kun tauko alueella.

Olen alkanut syödä luennon aikana. Jää tauot tauoiksi. Näppärää.

Vähän sama, kun yhdessä etellisessä työmaassa kuntien kanssa syötiin aamupala aamupaltsussa. Näppärää, jos omaan ohjelmaan ei kuulu kuin kuunnella, niin sai siinä syödä puuron tai leipää teen kylkiäisiksi.

Eiliseen keskusteluun osallistuakseni; olen duunissa vastuussa isosta järjestelmäprojektista projektipäällikön roolissa. Olen myös käytännössä projektin ainoa työntekijä, joten käyn itseni kanssa tiukkoja keskusteluja ja läpsin poskille, kun ei edisty, jotta saan sitten selitettyä projektin _omistajalle_, että miksi näin. Tämän luokan juttuja tehdään normaalisti 3-5 hengen tiimillä.

Etätyön etuja huomioitu tänään:
- Tunti myöhäisempi herääminen
- Lounastauolla saunassa käynti
- Ei ihmistapaamisia.

Etätyön huonouksia huomioitu tänään:
- Ei omaa aikaa (työmatka). Äänikirjat ei edisty.
- Ergonomia
- Työasioiden etenemisen hitaus vs f2f

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom