Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Tulikin kalliimpi viikonloppu. Nuorempana sitä vaan joi pari päivää ja vahingot yleensä korkeintaan satasissa. Nyt ostettiin ilmeisestikin asunto. Pankin kanssa pitää vielä varmistella asioita, mutta muuten ilm. loppuu meikäläisenkin huoleton ja asuntovelaton aika..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tulikin kalliimpi viikonloppu.

olen erimieltä, koska: Minun miele:stä tähänastinen elmäntyylisi on ollut kallista, asumiskustannuksista ei ole jäänyt itselle yhtään mitään, olet onely vaurastuttanut vuokraIsäntää

nimim, etellisen kerran olen esiintynyt vuokranmaksajan ominaisuudessa, muistaakseni, vuonna 2004

olen erimieltä, koska: Minun miele:stä tähänastinen elmäntyylisi on ollut kallista, asumiskustannuksista ei ole jäänyt itselle yhtään mitään, olet onely vaurastuttanut vuokraIsäntää
Joo periaatteessa samaa mieltä, mutta tuo ei ole minusta ihan noin suoraviivaista. Voittaahan vuokralla asumisessa joustavuudessa, että suunnilleen kuukaudessa voi lähteä meneen jos siltä tuntuu. Jos vaikka työtilanne muuttuu radikaalisti. Asunnon huolto on pääosin jonkun toisen vastuulla ja riskiä itselle maksettavaksi jäävistä remonteista ei ole, riskiä kasvavista koroista ei ole, riskiä asunnon arvon alenemisesta ei ole jne jne.

Minun ymmärtääkseni Jyväskylässäkin ollaan jo monella alueella tilanteessa, että asunnosta ei tule saamaan samaa rahaa poies, mitä on maksanut. Myö ostettiin (tai ollaan ostamassa) uusi kämppä ihan hyvältä paikalta, etten ole kovin huolissani, etteikö tuosta pääse järkevästi eroon tarvittaessa, mutta siis minusta tilanne ei ole enää niin itsestään selvä, että oman asunnon ostaminen kannattaa aina ja kaikkialla.

Enemmän omalla kohdallani soimaan itteäni siitä, etten oo pistäny enemmän rahaa sivuun ja sijoittanut. Hifilaitteet kun eivät kasva positiivista korkoa :D

Voittaahan vuokralla asumisessa joustavuudessa, että suunnilleen kuukaudessa voi lähteä meneen jos siltä tuntuu. Jos vaikka työtilanne muuttuu radikaalisti. Asunnon huolto on pääosin jonkun toisen vastuulla ja riskiä itselle maksettavaksi jäävistä remonteista ei ole, riskiä kasvavista koroista ei ole, riskiä asunnon arvon alenemisesta ei ole jne jne.

Minua ei taas tuollaiset asiat ole huolestuttanut ikinä, a) kämpästä pääsee varmasti nopeastikkin eroon tarvittaessa, kun laittaa hinnan heti kohdilleen eikä lähdekkään hulluttelemaan kova voitto silmissä(etlellinen huoneistoni myytiin ensimmäisestä näytöstä sillä hinnalla mitä pyysin) b)taloyhtiössä valtaosa remonteista menee yhtiön piikkiin ja isännöitsijä hoitaa kaikki järjestelyt, ei vaivaa vaikka olen ollut hallituksen puheenjohtajana nyt 14v c) korot ja arvonaleneminen ei huolestuta, Minulle on tähän asti aina piisannut ajatuksen tasolla, että jos kämpän myy ja sillä rahalla saa lainan maksettua se riittää, nykyään ei ole enää tuotakaan huolta

Ostin oman kämpän jannulta, joka oli ostanut sen uutena. Valitteli, että on asunut 5 vuotta, eikä saanut omiaan pois.
No, minä varmaan saisin jo vähän voittoa. Mutta riippuu paljon, mistä kämpän ostaa ja kuinka uuden. Eli kohtuu uusi kerrostalokämppä, niin ei kymmenien prosenttien tappioita pitäisi tulla.
Suurimmat riskit teoriatasolla on ostaa asunto-osake, joka on vasta rakenteilla (Siilotalot Oulussa), jolloin rakennusfirma voi keretä mennä konkkaan, ennen kuin tulee valmista. Toinen on sitten joku vanha pommi, jossa koko rivitalo meinaa upota toisesta päästä metrikaupalla.

Omakotitalossa voi iskeä kätensä kunnolla paskaan, jos menee ostamaan vanhan ratapölkyistä rakennetun rintamamiestalon, eikä ymmärrä mitä on tekemässä.

On eri asia miettiä asunnon ostoa tilanteessa, jossa edes kohtuullisella varmuudella tulet asumaan samalla paikkakunnalla pitempään ja tilanteessa, jossa työsopimusta on aina vuosi pari kerrallaan ja sitten edessä ehkä taas muutto töiden perässä 🤷‍♂️

Tämä on rentouttavaa. Hetken kesti toipua uutisähkystä, mutta nyt on hyvä olo. Aivoihin mahtuu taas tavaraa.

[...]

Aika hyvin oon sulkenut pois mielestä reaaliaikaiset maailmanuutiset. Koska ei mua kiinnosta. Ihan aidosti ei kiinnosta muu kuin oma napa ja perhe.
Aivan! Juuri tästä syystä itse olen jo kuukausia, ehkä kohta jo puolivuotta, vältellyt uutisia. Jonkin verran tulee selattua uutisiin liittyvää keskustelua esim. Pakkikselta ja vilkaistua YLE:n etusivua, kun olen menossa urheilusivulle, mutta siinäpä se. En ole esim. katsonut tv:stä uutisia kuukausiin, enkä koe mitään tarvetta käyttää aikaani sellaiseen.
Vaikutus koettuun elämänlaatuun: ainoastaan positiivinen.

Ennemmin överit kuin vajarit.
Lisäys: Olipa jotenkin hyvät treenit vaikka alkuun tuntui ettei tuu mittää, tein jopa alkulämppää mm. boxihyppyä ja liikkuvuusharjoittelua.

Liitteet

• 20210201_095317.jpg
    20210201_095317.jpg
    147,3 KB · Katsottu: 27
On eri asia miettiä asunnon ostoa tilanteessa, jossa edes kohtuullisella varmuudella tulet asumaan samalla paikkakunnalla pitempään ja tilanteessa, jossa työsopimusta on aina vuosi pari kerrallaan ja sitten edessä ehkä taas muutto töiden perässä 🤷‍♂️
Joo ja onhan noita myös pienempiä paikkakuntia, joissa et ihan oikeasti pääse asunnosta eroon, vaikka ois miten hinta kohdallaan. Ei paljoa kannattais ostella asuntoa, jos ei meinaa ite olla lopun elämää :D Emännän perheellä pari kämppää Pieksämäeltä. Ei oo ihan iisiä saada kaupaksi.

Itellä se hyvä puoli, että etätyöt tuli koronan myötä todnäk jäädäkseen. Eli periaatteessa kunhan kämpässä on hyvät tietoliikenneyhteydet, niin meikäläisen kannalta ihan sama, missä asuu. Ei haitannut, että tohon uuteen kämppään tulee kuitunetti.

muoks. eikä oo edes Telian virityksiä. Pääsee toivottavasti tästä pätkimisestä eroon.

Eläpä naura siellä, onhan se nähty, että kuva Tohtorin haupitseista palstalle ja naiset syttyy kuin bensa 👊

niin tai tohtorin havvikset, kun on ensimmäinen näky kun avaa mallaskosken hyysikän oven niin vaistomainen er,reaktio oli taka-askel

Pitäsköhän ottaa käsipäivä erikseen taas ohjelmaan?
Periaatteessa mulla tulee jo nyt 2x hauis ja 2xojenta n. viikon jaksoissa. Jotenkaan ei vaan jaksaa ihan tosissaan vääntää erikseen hanskaa muiden reenien päälle.

Minulle piisaa kun olen lakossa sukupuolinussimisesta, ja se tulee kestämään, ja pitkään

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom