Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Vikavalojen setvimiseen hommasin itselle kaapeli. Säästää rahaa, kun tietää itse mistä kiikastaa.

Tosin, jos nyt ei vikoja itse etes korjaa, niin silloin kyllä kaapelikin turha.
Enkä tiedä minkä verran maksaa sellainen härveli jolla saa järkevää ulos, pitääkö olla ennemmin jokin ohjelmisto ja läppäri pihalla autoon kiinni niin tulee samantien selkokielistä eikä joku numerosarja?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Enkä tiedä minkä verran maksaa sellainen härveli jolla saa järkevää ulos, pitääkö olla ennemmin jokin ohjelmisto ja läppäri pihalla autoon kiinni niin tulee samantien selkokielistä eikä joku numerosarja?
Mä tilasin yhdestä nettipuljusta OBD Wi-Fi palikan. 19€ kotiin tuotuna. On maksanut itsensä monta kertaa takaisin. Puhelimeen ilmaisappi ja avot. Näkee ecu:n tärkeimmät asiat, anturit yms, vikokoodit lukee ja kuittaa. Hyvä käyttää vianhaussa kun laittaa luurin mittariston päälle ja lähtee ajelemaan ja katselee anturidataa livenä...

Esim toi: https://cdon.fi/kodin-elektroniikka...n-obd2-obd-elm-327-elm327-bluetooth-p54252358. Nyt kympillä

Motonetistä Bt tai wifipalikka. Saa sitten dataa myös esim rata-ajovideoihin.

Mä tilasin yhdestä nettipuljusta OBD Wi-Fi palikan. 19€ kotiin tuotuna. On maksanut itsensä monta kertaa takaisin. Puhelimeen ilmaisappi ja avot. Näkee ecu:n tärkeimmät asiat, anturit yms, vikokoodit lukee ja kuittaa. Hyvä käyttää vianhaussa kun laittaa luurin mittariston päälle ja lähtee ajelemaan ja katselee anturidataa livenä...

Esim toi: https://cdon.fi/kodin-elektroniikka...n-obd2-obd-elm-327-elm327-bluetooth-p54252358. Nyt kympillä

Hyvä vinkki, vaikuttaa näppärältä härpäkkeeltä olemattomaan hintaansa nähden. CDonista oli näköjään jo loppu, mutta Partcosta löytyi 15,90 + postit, laitoin tilaukseen.

Itsellä aito VCDS (entinen Vag-com). Tais maksaa 500 e.

Saa tehtyä kaiken vikakoodeista ohjelmointiin. Halvemmista kokemusta sen verran, että prakas jotain yhdellä kertaa ja kävelin suoraan sisälle tekeen tilauksen jenkkilään.

Saako noilla halvemmilla ohjelmoitua? Ei ole näistä nykyajan halvoista kokemusta.

Hyvä vinkki, vaikuttaa näppärältä härpäkkeeltä olemattomaan hintaansa nähden. CDonista oli näköjään jo loppu, mutta Partcosta löytyi 15,90 + postit, laitoin tilaukseen.
Pakko laittaa hankintaan, olen ihan jälkeenjäänyt kun ei tuollaista.

Pakko laittaa hankintaan, olen ihan jälkeenjäänyt kun ei tuollaista.
Tämän ilmaisversiota olen itse käyttänyt (https://apps.apple.com/us/app/car-scanner-elm-obd2/id1259933623):
1677BFB0-0266-4901-AA60-3BF7C5A22C39.jpeg

Mulla on tuo Elm aina autossa kiinni. Näkee halutessaan jäähdytysnesteenlämmöt, akun jännitteet, ahdot, imusarjanpaineet yms. suoraan ajossa kännykän näytöltä. Noiden(kin) avulla on jokunen vikalähde kaivettu esiin 🙂

eij, nollattua koodit saa e: en toki tiedä onko softaa jolla voisi, noi 2-50 palikat on vaan yhteyskapuloita kännykän ja auton välille
Oursprite! No saa niillä ne vikakoodit, on sekin jo paljon. Ja vielä lisää, jos ne saa nollattua.

Eipä tuo omakaan HEX-NET taida taipua ohjelmointiin, kun käyttää WiFi:n yli luurilla. Läppärin tarvitsee, kun jotain ohjelmointia meinaa tehdä.

VCDS tai OBDEleven jos sieltä VAG autosta oikeasti haluaa jotain luotettavasti tarkistella/koodata/nollata.
Ja ihan tuoreimmat alkaa jo olemaan sen verran suojattuja ettei noillakaan pääse enää kaikkialle ronkkimaan.
Se perus ELM327 saattaa jonkun vikakoodin näyttää mutta ei kerro yhtään sen enempää mihin se liittyy, joku yksittäinen koodi saattaa olla sen verran isomman sopan tulos että sillä pelkällä vikakoodilla ei periaatteessa yksinään tee yhtään mitään.

Itsellä aito VCDS (entinen Vag-com). Tais maksaa 500 e.

Saa tehtyä kaiken vikakoodeista ohjelmointiin. Halvemmista kokemusta sen verran, että prakas jotain yhdellä kertaa ja kävelin suoraan sisälle tekeen tilauksen jenkkilään.

Saako noilla halvemmilla ohjelmoitua? Ei ole näistä nykyajan halvoista kokemusta.

Ei ymmärtääkseni saa. Jää huvitukset laittamatta.

Voisi tosin olla ihan plussaakin, että autoon ei olisi menty räpeltämään kaikkea jenkkiparkeista alkaen.

^OBDElevenillä saa kyllä koodattua, löytyy jopa valmiit "makrot" ettei tarvitse itse ymmärtää mistään mitään.
Näihin valmiisiin koodeihin tarvitsee krediittejä joita voi ostaa ja niitä saa myös kerättyä ilmaiseksi ihan vaan avaamalla softan säännöllisesti, noilla ilmaiskrediiteillä tekee jo enemmän kuin tarpeeksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom