Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
On myös tulossa 1kk palkan verran vuosibonaria. Meil on henkilöstörahasto, niin menee sinne kokonaisuudessan.
Selkeästi ammatinvalinta kysymys, mutta kyllä tuo bonari kelpaisi hoitoalallekin.

Tai en tiedä onko jossain hoitoalan paikoissa bonareita, mutta ei meillä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Bonukset ymmärrän jos on täytetty jotkin tavoitteet mutta monessa paikassa se taitaa olla vain just 1kk lisäpalkka, itseä ainakin vituttaisi jos on tehnyt viimisen päälle hyvin hommat ja joku lusmu saa silti saman.
Aika hankala toteuttaa henkilökohtaisena ja siitäkin tulee itku kun kaiken tuollaisen pitäisi olla kollektiivista.
E:
Itsellä oli joskus käytössä kun ajetut tonnimäärät oli melko vakioita mutta kun pääsi tiettyjen tasojen yli niin tuli tietty extra, tämä oli viikottaista tosin.
 
Bonukset ymmärrän jos on täytetty jotkin tavoitteet mutta monessa paikassa se taitaa olla vain just 1kk lisäpalkka, itseä ainakin vituttaisi jos on tehnyt viimisen päälle hyvin hommat ja joku lusmu saa silti saman.
Aika hankala toteuttaa henkilökohtaisena ja siitäkin tulee itku kun kaiken tuollaisen pitäisi olla kollektiivista.
E:
Itsellä oli joskus käytössä kun ajetut tonnimäärät oli melko vakioita mutta kun pääsi tiettyjen tasojen yli niin tuli tietty extra, tämä oli viikottaista tosin.
Olin jo aikeissa alkaa muistelemaan #vanhojahyviäaikoja kun ajoneuvoyhdistelmissä oli akselimäärään nähden joskus aika miehekkäitäkin painoja.
 
Olin jo aikeissa alkaa muistelemaan #vanhojahyviäaikoja kun ajoneuvoyhdistelmissä oli akselimäärään nähden joskus aika miehekkäitäkin painoja.
Yksi auto oli ajamassa stora-enson tyhjiä pahvilaatikoita niin täysperäkuormassa oli ennätyspaino muistaakseni 13 tonnia kun katosta lattiaan täynnä, luonnollisesti autossa piti olla 3+4 akselia silti :)
Kerran tuli sillä kuuluisalla metsäliittolaisella haettua sorakuorma niin 3 akselia ja kokonaismassa 38 tonnia, ihmettelinkin kun jarrut tuntui tehottomilta, koneessa nyt ei ollut muutenkaan tehoa niin sitä ei tarvinnut ihmetellä.
 
Yksi auto oli ajamassa stora-enson tyhjiä pahvilaatikoita niin täysperäkuormassa oli ennätyspaino muistaakseni 13 tonnia kun katosta lattiaan täynnä, luonnollisesti autossa piti olla 3+4 akselia silti :)
Kerran tuli sillä kuuluisalla metsäliittolaisella haettua sorakuorma niin 3 akselia ja kokonaismassa 38 tonnia, ihmettelinkin kun jarrut tuntui tehottomilta, koneessa nyt ei ollut muutenkaan tehoa niin sitä ei tarvinnut ihmetellä.
Nyt en ihan varmaksi muista oliko se vielä noita aikoja kun yhdistelmässä oli akselit 3+4, saattoi olla, voitte olla eri mieltä, niin oli kuormattu rekkaan läpimärkää haketta sen enempää ajattelematta. Vaaka oli näyttänyt painoksi rapean satkun.
 
onko nyt tunnelma missä Jeesus-lapsi syntyy uudelleen

7A242D47-7C69-4B1C-A112-175023BA7BBB.jpeg

vai gimmelin kappale, mua polttaa liekit rovion?
 
Nyt en ihan varmaksi muista oliko se vielä noita aikoja kun yhdistelmässä oli akselit 3+4, saattoi olla, voitte olla eri mieltä, niin oli kuormattu rekkaan läpimärkää haketta sen enempää ajattelematta. Vaaka oli näyttänyt painoksi rapean satkun.
Ennenkuin tuli nää uudet painot niin 3+4 oli järkevin yhdistelmä jolla sai sen 60t kokonaispainon.
Onkohan toi diesel=käyttövoimavero vielä samalla tavalla että menee vetäjän kokonaispainon mukaan? Joskus vakutuukset ja verot oli niin älyttömät ettei 5 akseliset vetäjät tai nupit ollut mitenkään järkeviä mutta nyt tuntuu että lähinnä jakoautot on enää 3 akselilla.
Ei ole paljoa kiinnostanut noi asiat enää kun pääsi niistä lopullisesti eroon, puistattaa vieläkin se touhu.
 
Ennenkuin tuli nää uudet painot niin 3+4 oli järkevin yhdistelmä jolla sai sen 60t kokonaispainon.
Onkohan toi diesel=käyttövoimavero vielä samalla tavalla että menee vetäjän kokonaispainon mukaan? Joskus vakutuukset ja verot oli niin älyttömät ettei 5 akseliset vetäjät tai nupit ollut mitenkään järkeviä mutta nyt tuntuu että lähinnä jakoautot on enää 3 akselilla.
Ei ole paljoa kiinnostanut noi asiat enää kun pääsi niistä lopullisesti eroon, puistattaa vieläkin se touhu.
Ei ole mullakaan mitään käsitystä yhdistelmien verotuksesta.
 
Itse huomasin tässä että vahvistin osaa itsekseen soittaa tiedostot verkkolevyltä, tartte edes sitä pleikkaria väliin, laajempi tiedostotukikin, esim flac.
Joo, tota verkosta soittelua on aikas mukavasti nykyään tarjolla.

En minä uskaltais mitään pleikkaria omaan hifisyteemiini sotkeakaan :D Korkeintaan paskovat jotain.
 
Yksi auto oli ajamassa stora-enson tyhjiä pahvilaatikoita niin täysperäkuormassa oli ennätyspaino muistaakseni 13 tonnia kun katosta lattiaan täynnä, luonnollisesti autossa piti olla 3+4 akselia silti :)
Kerran tuli sillä kuuluisalla metsäliittolaisella haettua sorakuorma niin 3 akselia ja kokonaismassa 38 tonnia, ihmettelinkin kun jarrut tuntui tehottomilta, koneessa nyt ei ollut muutenkaan tehoa niin sitä ei tarvinnut ihmetellä.

Säilykepurkkilavat on parhaita. Menee tonniin. En tiedä miltä niiden ajaminen tuntuu, mutta viddu jos käsipelillä pumppukärryllä joutuu paljon niitä pyörittelemään plus vielä hyllyttämään ja vielä osan melkeen lattiatasoon, niin tietää tehneensä paskahommia.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom