Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pieniä harmituksia:

Ajattelin vihdoinkin mennä lounaalle johonkin lähialueen sapuskamestaan, mutta missään ei ole tarjolla fisua.

Tuulee niin kovaa, etten viitsinyt lähteä lenkille.

Nukuin noin viisi tuntia.

Lounasmatilla olis lohikeitto. Ja burgundinpata. Menen. Hauduttavat lihat hyvin.

Tovi sitten ajettiin orava sisälle, tänä aamuna oli jänis kolmena palasena takaterassilla ja kiva punainen petsaus terassilaudoissa. Tappajan vaisto näillä meidän mussukoilla 😽

Tovi sitten ajettiin orava sisälle, tänä aamuna oli jänis kolmena palasena takaterassilla ja kiva punainen petsaus terassilaudoissa. Tappajan vaisto näillä meidän mussukoilla 😽

Leijonanpentuko teillä on? En ole kyllä koskaan nähnyt kissan saalistavan jänistä, rusakoillakin melkoiset voimat takajaloissa, että varmasti tullut myös vastapalloon.

Naapuri aikoinaan väitti nähneensä kissan jahtaavan kettua, mutta arvelin että naapurilla on pakko oltava ennemmin vahva lääkitys.

Tulin muuten kävellen töihin tänään. Ihan virkistävää vaihtelua ja ilmakin varsin sopiva. Tosin tosta 300m päästä metro-autosta kävelin, kun auto jäi huoltoon, mutta kuitenkin.

Ihmettelen suuresti:

Päätin päivittää harrastusvälineitä. Liikeyritys x haluaa yhteydenotot myynnin sähköpostiin. 2 viikkoa ja ei vastausta. Ihan sama vaikka hoitaisivat tiedustelut kirjeitse. Pitäkää tunkkinne. Tuotteet hoidettu muualta.

Omassa duunissa on sopimus että sähköposteihin vastataan arkipäivisin vuorokauden sisään ja jos ei olla tavoitettavissa niin poissaolo ilmo ja keneen otetaan yhteys.

Leijonanpentuko teillä on? En ole kyllä koskaan nähnyt kissan saalistavan jänistä, rusakoillakin melkoiset voimat takajaloissa, että varmasti tullut myös vastapalloon.

Naapuri aikoinaan väitti nähneensä kissan jahtaavan kettua, mutta arvelin että naapurilla on pakko oltava ennemmin vahva lääkitys.
Perus maatiaisia molemmat. Ei ollu ihan täysikasvuinen tuo jänes, aikuisessa olisi kissalla tekemistä varmasti.

En minäkään oikein usko että kisut kettuja jahtaisi mutta ei ne myöskään ketun paistiksi joutuisi.

Eilisen paskan työpäivän jälkeen ei edes pahasti ärsytä mennä normihommiin.
Yön rauhoittumisen myötä tänään kehtaan laittaa asiallista palautetta menemään eteenpäin.

Asiallisuus on mielestäni toisinaan turhan yliarvostettua. Kaikilla viiraa joskus jollakin tavalla.

Oliko triagen ammattitaito kohdallaan?

Noh, joskus olen saattanut ihmetellä, millä tavoin triageen valikoituu henkilökunta.

Asiallisuus on mielestäni toisinaan turhan yliarvostettua. Kaikilla viiraa joskus jollakin tavalla.

Asiallisena saattaa toisinaan ehkä kaunistella liikaa asioita, mutta toisaalta parempi asiallinen palaute on kuin pistää suoraan kiukuspäissään v!t#n mulkut tyylistä tekstiä.

Kultainen keskitie olisi varmasti optimaalisin, mutta onko sellaista?

Noh, joskus olen saattanut ihmetellä, millä tavoin triageen valikoituu henkilökunta.

Tästä tulikin mieleen että unohtui antaa @Kajsna lle, sellaista ammatillista, seniOrilääkärin henkistä vertaistukea.

Eli esim.

source.gif

Mutta koska enhän minä tiedä vaikka olis jotain ikävää tapahtunut, niin en minä sellasta..

En ole kyllä koskaan nähnyt kissan saalistavan jänistä
Myös minun vanhempieni jo edesmennyt kissa toi vajaakasvuisen jäniksen kotiin, ei tavatonta. Näiltä kissoilta piti vahtia pienirotuisen koiranpentua ekat kuukaudet, ettei olisi sattunut vahinkoja. Ei varmaan olisi tullut edes mieleen, ellei joku olisi pihalla ohimennen tajunnut kolliveljeksistä toisen vaanivan pusikossa, kun pikkuruinen koira leikki pihalla.

Myös minun vanhempieni jo edesmennyt kissa toi vajaakasvuisen jäniksen kotiin, ei tavatonta. Näiltä kissoilta piti vahtia pienirotuisen koiranpentua ekat kuukaudet, ettei olisi sattunut vahinkoja. Ei varmaan olisi tullut edes mieleen, ellei joku olisi pihalla ohimennen tajunnut kolliveljeksistä toisen vaanivan pusikossa, kun pikkuruinen koira leikki pihalla.

Aika jännä kaikkea ne kissatkin saalistaa. Ovelia otuksia.

Edesmennyt kissa yritti variksia vaania, mutta tässä tilanteessa varikset oli ovelampia ja piti kissaa ns. pellenä aina kun kissa hyppäsi niin varis lensi aidalle "nauramaan" tätä jatkui jonkin aikaa kunnes kissa päätti lopettaa vaanimisen.

Ei se kissi oikein kuulu vapaana suomen luontoon. Vieraslaji pahimmasta päästä. Tappaa kaiken tieltään mitä eteen sattuu.

Vanhoja peruja vapaana pito ajoilta, jolloin ei vielä ajeteltu ympäristöä, toivotaan että vähenee ihmisten tietoisuuden lisääntyessä.

Tuossa eräs rovva höpötti, että kissi on valjaissa pihassa narun päässä ja silti tappaa 4-6 elukkaa vuodessa.

Sano että harmittaa vietävästi, mutta ei auta vaikka kuinka kissille saarnaa, silti toiminta jatkuu.

Tuossa eräs rovva höpötti, että kissi on valjaissa pihassa narun päässä ja silti tappaa 4-6 elukkaa vuodessa.

Sano että harmittaa vietävästi, mutta ei auta vaikka kuinka kissille saarnaa, silti toiminta jatkuu.

Minä annoin kissan olla tuossa valjaissa narun päässä yksikseen ja heti ehti yhden linnun tappaa. Jatkossa saa kulkea vierellä, ettei tuommosta vahinkoa enää käy.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom