Off-topic 24h

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Vitunvittu mun pyörä on varmaan varastettu. Olkoonkin varmaan 20 vuotta vanha, mutta elintärkeä työmatkani takia silti. Voi tosin olla, että tätä asuinaluetta terrorisoiva teinilauma on vain siirtänyt sen kiusaksi pois. Mutta silti.

@Joxuz ja oliko @Xtreme puhuitte Löfsbergin kahveista? Mä juon yleensä Jubileumia niiltä :giggle:

Olisin halunnut arvioida @futhermucker in pakaroiden karvaisuuden.:love: ja @vokot illa on hienoja paitoja. 😙
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuuluisi tyhmiin kysymyksiin mutta mitä teette kun huollatte polkupyörän?
Ketjut nyt toki rasvataan ja siitäkin voisi kysyä että mikä siihen olisi parasta? Tarviiko tai kannattaako vaijereita rasvata?

ite en tee muita hommia ku renkaanvaihdot ja ketjujen putsauksen ja rasvauksen, arkipyörään moottoriöljyä ja parempiin pyöriin jotain mucoffin liukastetta, olisko nimi ollu drylube

kaikki muut huollot olen ulkoistanut ammattiMiehille kivijalkaan
 
Mulla on konassa nestejarrut. Aika miellyttävät käyttää
Niinhän nuo väittävät ja ne taitaa ottaakin paljon pienemmällä jarrukahvan liikkeellä ja toimivat muutenkin tehokkaammin mekaanisiin levyjarruihin verrattuna. Tiedä sitten, mikä etu niissä olis, kun pysähtyy tuo fillari meikäläisen maantieajossa nykyisilläkin ihan tarpeeksi tehokkaasti :)

Jossain metsäpolkurallissa, alamäkiajossa jne. ne varmaan pääsisivät ihan oikeasti oikeuksiinsa.
 
Niinhän nuo väittävät ja ne taitaa ottaakin paljon pienemmällä jarrukahvan liikkeellä ja toimivat muutenkin tehokkaammin mekaanisiin levyjarruihin verrattuna. Tiedä sitten, mikä etu niissä olis, kun pysähtyy tuo fillari meikäläisen maantieajossa nykyisilläkin ihan tarpeeksi tehokkaasti :)

Jossain metsäpolkurallissa, alamäkiajossa jne. ne varmaan pääsisivät ihan oikeasti oikeuksiinsa.

Tehoa niissä tosiaan riittää eikä kahvoja tartte naama punaisena puristaa.
 

mikähän tuossa maksaa noin paljon, Minä kivijalasta täysin vastaavilla osilla, eiku mekaaniset levyjarrut, ovh hinnalla 1300€

siksi suosin mekaanisia levyjä, helppo itse tarvittaessa säätää, ei tarvi ikinä ruveta nesteiden kanssa räppäämään
arkipyörän mekaaniset meni ensimmäiset seitsemän vuotta ettei tarvinnu etes säätää, sitten säädöllä meni vielä pari vuotta ennen ku tarvi vaihtaa palat, on huolettomia jarruja nuo levyjarrut
palat tilasin kiinasta, 4€ molempiin päihin, niillä on nyt päästelty tyytyväisenä ilman lisäsäätöjä yli 5v
 
mikähän tuossa maksaa noin paljon, Minä kivijalasta täysin vastaavilla osilla, eiku mekaaniset levyjarrut, ovh hinnalla 1300€
Jonkin verran nostanee hintaa tuo hydrauliset versus mekaaniset levyjarrut, mutta ei tuo välttämättä muuten kustannustehokkain paikka ole tilata. Satuin vaan aikanaan tilaamaan nykyisen tuon toimijan kautta, kun oli ihan asiallinen alennus, niin menin selaamaan noiden sivuja.

Jos Konassa pysyy, niin täällä taitaa olla nykyään niidenkin edustus, niin voi käydä ihan paikan päällä ihmettelemässä ja ajamassa, niin tietääkin vähän paremmin, mitä on ostamassa.

muoks. vielä pari vuotta sitten Konaa ei Jyväskylästä kivijalasta löytänyt.
 
^ itselläni ei ollu varmaan lapsena tarpeeksi leluja, kun koko ajan pitäs olla ostamassa jotain.. harmittavasti työnantajan maksama korvaus ja meikäläisen kalliiseen kallellaan oleva maku ei ihan vielä kohtaa..
 
Vitunvittu mun pyörä on varmaan varastettu. Olkoonkin varmaan 20 vuotta vanha, mutta elintärkeä työmatkani takia silti. Voi tosin olla, että tätä asuinaluetta terrorisoiva teinilauma on vain siirtänyt sen kiusaksi pois. Mutta silti.

puhuitte Löfsbergin kahveista? Mä juon yleensä Jubileumia niiltä :giggle:
Oliko rungosta lukittuna johonkin kiinteään, jos ei niin nyt pitää opetella moinen tapa. Silloin ainakin vähän hankaloituu tarpeeseen varastaminen. Toivotaan että löytyy jostain lähistöltä. 😕

Tuota onkin tullut joskus juotua, ihan hyvä markettikahvi. Eniten menee melkein Kulta Katriinan tumma paahtoa tässä huushollissa, jos kahvi pitää marketista ottaa. Yksittäisiä kokeiluja suorittelen satunnaisesti.
 
Kaippa se ketjujen putsaus on tarpeellisin työ polkupyörälle ja perään heti öljyäminen.

Itse tosin vahailen tätänykyä parempien vehkeiden ketjut, mutta nämä nyt on pitkälti makukysymyksiä.

Tuskimpa on valtavaa merkitystä vaihtaako jarruja mekaanisista nesteellisiin. Ei liene rahallista hyötyä. Omassa 0,48 bar pyörässä hydrauliset levyt ja nesteen kanssa temppuilua ei ole vielä tullut koettua. Toiminut siis kuten pitääkin toimia.
 
Oliko rungosta lukittuna johonkin kiinteään, jos ei niin nyt pitää opetella moinen tapa. Silloin ainakin vähän hankaloituu tarpeeseen varastaminen. Toivotaan että löytyy jostain lähistöltä. 😕

Siis en edes kehtaa kertoa lukitsemistavasta :--DD oli aika lailla ns. tarjolla siinä.

E: eli ihan oma syy..

Mun kahvinkeitin on mun papan vanha, en tiedä maistanko edes kovin tarkasti eroa jos olis oikeesti laatukahvia 😅
 
Siis en edes kehtaa kertoa lukitsemistavasta :--DD oli aika lailla ns. tarjolla siinä.

E: eli ihan oma syy..

Mun kahvinkeitin on mun papan vanha, en tiedä maistanko edes kovin tarkasti eroa jos olis oikeesti laatukahvia 😅
Ejjjjuma. Noh, sanotaanko että ehkä se on mennyt nyt juuri tarpeeseen. Joku on tarvinnut sitä enemmän kuin sinä. :ROFLMAO:

Jos joskus haluat koittaa tehdä erinomaisen kahvin ilman isoa rahallista panostusta, niin pressopannulla pääsee siihen mitä kahvilta voi vaatia. Kelpaisi ainoaksi vehkeeksi itselle. Taisikin olla ensimmäinen laite kahvin valmistukseen omassa huushollissa ja edelleen sillä valmistuu brunssin kahvit. Voi tehdä myös teet tarvittaessa.
 
Ejjjjuma. Noh, sanotaanko että ehkä se on mennyt nyt juuri tarpeeseen. Joku on tarvinnut sitä enemmän kuin sinä. :ROFLMAO:

Jos joskus haluat koittaa tehdä erinomaisen kahvin ilman isoa rahallista panostusta, niin pressopannulla pääsee siihen mitä kahvilta voi vaatia. Kelpaisi ainoaksi vehkeeksi itselle. Taisikin olla ensimmäinen laite kahvin valmistukseen omassa huushollissa ja edelleen sillä valmistuu brunssin kahvit. Voi tehdä myös teet tarvittaessa.

Hoovee Joksu! xD se OLI lukossa! Ja varkaus on rikollista. Nih.

Tollasen pressopannun voisin vaikka hommatakin. Mutteripannukahvia olen kanssa kylässä juonut, ei moittimista. Kiitos vinkistä :giggle:
 
^ itselläni ei ollu varmaan lapsena tarpeeksi leluja, kun koko ajan pitäs olla ostamassa jotain.. harmittavasti työnantajan maksama korvaus ja meikäläisen kalliiseen kallellaan oleva maku ei ihan vielä kohtaa..

Niin, halu ja tarve on kaksi eri asiaa. e: olenko muka tulossa aikuiseksi kun yritän miettiä tarvinko jotain haluamaani?
 
Back
Ylös Bottom