Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Taisi jäsen @no-body lla jäädä auraukset melko vähiin kuluneena talvena?

Tasan nollaan tarkkaan ottaen. Luotan siihen, että lumitalvia tulee vielä ettei aura jää aivan hukkaostokseksi ja itse mönkkäri on kevään mittaan päässyt jo muiden projektien makuun, kohta vielä enemmän kun posti kiikuttaa peräkärryn pihaan ja pääsee tosissaan järjestelemään tonttia mieleiseensä järjestykseen.

Tilasin tänään tykötarpeiksi ensi alkuun mm. reilun 500m erikokoista sahatavaraa, odotan mielenkiinnolla minkä kokoinen kasa se on livenä. Ja lautavarasto on tietysti tontin takasyrjällä, jonne purkuauto ei pääse joten toivon tosiaan, että se mönkkärin kärry saapuu ennen puukuormaa että ei jää parkkipaikan kovin pitkäksi aikaa tukkeeksi.

Tasan nollaan tarkkaan ottaen. Luotan siihen, että lumitalvia tulee vielä ettei aura jää aivan hukkaostokseksi ja itse mönkkäri on kevään mittaan päässyt jo muiden projektien makuun, kohta vielä enemmän kun posti kiikuttaa peräkärryn pihaan ja pääsee tosissaan järjestelemään tonttia mieleiseensä järjestykseen.

Tilasin tänään tykötarpeiksi ensi alkuun mm. reilun 500m erikokoista sahatavaraa, odotan mielenkiinnolla minkä kokoinen kasa se on livenä. Ja lautavarasto on tietysti tontin takasyrjällä, jonne purkuauto ei pääse joten toivon tosiaan, että se mönkkärin kärry saapuu ennen puukuormaa että ei jää parkkipaikan kovin pitkäksi aikaa tukkeeksi.
Kun muistaa että 200jm kakkosnelosta on yksi kuutio niin siitä on aina helppo laskea noin määriä ja painoa. (650kg/m3)

Sen ekan työpaikan perässä täältä on yleistä muuttaa muualle ja palata sit työkokemuksen kanssa takaisin.
Sitä on jopa tehty täällä päin suomea. Että lähdetty hakeen vauhtia Helsingin kautta, tosin ala hieman eri. Ja kun hommat rullaa, niin palattu takaisin.

Toinen säästi ja ei plussannut.

1586077472509.png

Sitä on jopa tehty täällä päin suomea. Että lähdetty hakeen vauhtia Helsingin kautta, tosin ala hieman eri. Ja kun hommat rullaa, niin palattu takaisin.

Hitto ku luulin että Mansesta tärppäis xD no, todennäköisempää se on ku täällä.

Meikäläinen oli 2011 NCC:n kerrostalotyömaalla lapioimassa lunta vuokrafirman kautta.
Joku saattaisi sanoa että kuka vittu menee 9€/h lapioimaan lunta niin voin sanoa että minä.
Olin pari vuotta eräässä myymälässä myymässä kesäkalusteita ja siitä kesäduunista tulikin sitten tosiaan duuni pariksi vuodeksi, mutta palkka ei noussut... 6,15e/tunti eikä mitään lisiä koska kauppa sulki ovet klo 18 (olis alkanut iltalisät) ja siis 9h työpäiviä tunnin ruokapaussilla...

Onnistuukohan nää multiquoten muokkaukset ny luurilla... No, siis, kuten tän mun nykysen työnantajan kommentti oli, "palkkahan on aina neuvottelukysymys". TES määrittelee silti aina ne alan minimit. 9 euroa tunnille lapion heiluttamisesta on minusta ihan kohtuullinen. Paljos @Wombut se palkka piti olla? 9 h tunnin ruokiksellahan on kuiten ihan perus, esim. koko laaja rakennusala, 7-16 mennään.

Koulussa ei opetettu, mutta kotona kyllä, tiesin jo yläasteikäisenä termien TES, yleissitovuus ja palkkataulukko merkitykset. Tää ei siis Wombutille, vaan yleisesti.

Olin minäki 2012 kesän vanhanaikaisessa pienessä leipomossa 9e/h ilman lisiä ja ruokataukoa. Pelkkää yötyötä. Eli laittomasti teettivät. Helvetin raskaat hommat ja lämpötila 40-50 astetta. Mulla oli just se tilanne, että tekniikan alalta en kesätöitä saanut tai ainut vaihtoehto ois olla erään kaupungin GPS-mittaajan hommiin harjoitteluun/kesätyöhön 915e/kk bruttona. Työmatkaa porukoilta 70km/päivä ja omalta asunnolta utopistinen 180km. Laskin että ei ole mahdollista. Tiesin että tuonne leipomoon pääsen kun yhen kesän olin ollu neljä vuotta aiemmin varamiespalvelun kautta ja se omistaja valitti että ketään ei saa sinne töihin nykypäivänä. Mutta en tällä kyllä kehuskelis, itse ruokin laitonta työnteettämistä. Mutta ei ollut vaihtoehtoja kun 4kk kesätauko koulussa ja tulot 0e/kk. No 5 yötä viikossa raskasta työtä ja bruttopalkka 1400-1500e/kk. Terveiset oli poislähtiessä että "millon vaan saat töitä täältä". Kyllä kun hommat ja työntekijän arvostus on tuota luokkaa niin mieluummin menisin ostamaan köyttä. Mutta kaikkeen sitä pakon edessä voi joutua.
Ei kyllä hyvältä kuulosta, työolot siis. Mutta oliko homman vaativuus mitä luokkaa? Kuka vaan joka suostuu, osaa kyllä, niin ei 9e/h kai huonosti oo...

En oikein ymmärrä miksi jotkut yrittää tuollaisia kun pääsääntöisesti jossain vaiheessa työntekijä tajuaa että nyt häntä kustaan linssiin.
Jos työstä ei pysty maksamaan oikeaa palkkaa niin silloin on jokin asia aika vinksallaan tai helvetin ahne työantaja.

Juuri näin, tai muutenvain v****mainen TA, joka kokeilee josko joku suostuis töihin.

Itselle on opetettu, että "Kyllä tekevälle aina töitä löytyy". Ja näinhän se on.

Jep, ja aikansa ku tekee, nousee se arvostuskin. Ihan duunarihommia sinänsä painan, vaikkakin uusi TA tuumasi että titteli vois olla asiantuntija, ku arvostaa mun osaamista ja kokemusta. Palkka ei oo lähelläkään tessiä, vaan huomattavasti yli.

Viimeksi muokattu:
Jep. Timing attack toki toimii paremmin muualla kuin verkkosovelluksissa, mutta verkkoviiveetkin voi keskiarvottaa tai jos vastauksen headereista löytyy paketin luontiaika, ei edes tartte nähdä vaivaa. Reaalimaailmassa tosin tili menee usein (ei aina) lukkoon x yrityksen jälkeen, joka osaltaan torppaa tämän ja muiden brute-metodien käytön tässä casessa (muita caseja toki tälle löytyy)

Ensin toki täytyisi tietää olemassa oleva tunnus järjestelmään. Jos unohdetaan tilin lukkoon meno, tunnusten kalasteluun toi on saattanut olla erityisen kätevä, koska häshäys voi algoritmista riippuen olla kohtuu raskasta ja yleisesti salasana-hashcheck tehdään vasta jos tunnus on olemassa.
Jepulista, näitä kaikenlaisia keinoja varautua eri uhkiin on kyllä olemassa, mutta meikäläisellä ei ole laajempaa käsitystä siitä, miten hyvin palvelut oikeasti tilkitään. Ja kuinka hyvin erilaiset hyökkäyskeinot / -kanavat ovat ylipäätään kehittäjien tiedossa. Jotenkin oma perstuntuma on se, että aukkoja jää helpoiten nimanomaan siksi, kun ei tunnisteta riittävän laajasti mahdollisia uhkia.

Onnistuukohan nää multiquoten muokkaukset ny luurilla... No, siis, kuten tän mun nykysen työnantajan kommentti oli, "palkkahan on aina neuvottelukysymys". TES määrittelee silti aina ne alan minimit. 9 euroa tunnille lapion heiluttamisesta on minusta ihan kohtuullinen. Paljos @Wombut se palkka piti olla? 9 h tunnin ruokiksellahan on kuiten ihan perus, esim. koko laaja rakennusala, 7-16 mennään.

Koulussa ei opetettu, mutta kotona kyllä, tiesin jo yläasteikäisenä termien TES, yleissitovuus ja palkkataulukko merkitykset. Tää ei siis Wombutille, vaan yleisesti.

Ei kyllä hyvältä kuulosta, työolot siis. Mutta oliko homman vaativuus mitä luokkaa? Kuka vaan joka suostuu, osaa kyllä, niin ei 9e/h kai huonosti oo...

Juuri näin, tai muutenvain v****mainen TA, joka kokeilee josko joku suostuis töihin.

Jep, ja aikansa ku tekee, nousee se arvostuskin. Ihan duunarihommia sinänsä painan, vaikkakin uusi TA tuumasi että titteli vois olla asiantuntija, ku arvostaa mun osaamista ja kokemusta. Palkka ei oo lähelläkään tessiä, vaan huomattavasti yli.

No eikai se nyt vaativuus ole sen kummempi kuin muissakaan ns. hanttihommissa. Uunien puhdistusta, jauhojen mittausta, lattioiden moppausta, tuotantotyötä ja pakkausta. Enpä ole yötyöstä vielä kuullut, jota lain mukaan tehtäisi ilman mitään lisiä. Se kai siinä se ongelma oli. Jos tuo olisi päivätyötä niin se 9,05e/h olisi ollut tes:n minimi mitä maksettiin, siihen aikaan. Minulle ainakin tuo yötyön kuormittavuus on moninkertainen päivätyöhön nähden. Minun käsittääkseni noilla aloilla klo 00(vai 02)-06 välisiltä tunneilta pitäisi saada 100% lisä, eli se minimi olisi ollut 18,10e. Tein siis sitä työtä liki puoleen hintaan verrattuna työehtosopimukseen. Mutta mitäpä luulet, olisiko alle 3kk työsuhteen takia kannattanut lähteä viemään asiaa eteenpäin, sitä paitsi en kuulunut mihinkään liittoon. Kiva olla töissä 5 henkilön firmassa sen jälkeen leimautuneena, jos ei sukset menisi ristiin lopullisesti. Tai sitten saada kenkää ja odotella oikeusprosessia. Silloin oli pakko alentua siihen asemaan, koska se oli ainut mahdollisuus saada rahaa mistään sen kesän aikana. Ei varmasti ole nykypäivänäkään yhtään alaa tai työtä yöaikaan, jota voi laillisesti teettää 9e/h , 10e/h tai edes 11e/h.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kiitos @Xtreme ja @Max131 mä teen mun kyberturvallisuuden kurssin päätösesseen tosta Timing attackista, täähän käy tosi hyvin aiheeksi! Arvolause muodostuu sen perusteella (vaikkei niistä kukaan nyt välitäkään), katsotaan oliks hyvä aihe :LOL:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom