Off-topic 24h

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Näin juuri videon missä poika ei suostunut käyttämään äidiltään saamaa 10,000$ kelloa sairaalassa töiss vaan käytti jotain halpista ja sanoi jotenkin näin että "Tämä (halpa) kello näyttää minulle ajan, tuo (kallis) kello näyttää vain paljonko kuvittelen aikani maksavan"
Bläääh. Nykyajan hyvesignalointia.

Mun Rolex näyttää ajan tarkasti. Ei se yritä näyttää mitään muuta.

Mikä hitto siinä on, että pitää ripotella tuhkaa päälleen ja inistä jostain ”valkoisten etuoikeudesta” koko ajan, jos vaikka sattuu ahkeruudellaan pärjäämään elämässä hyvin.

Tämä ei siis mitenkään Wombutille osoitettu.

Mikä hitto siinä on, että pitää ripotella tuhkaa päälleen ja inistä jostain ”valkoisten etuoikeudesta” koko ajan, jos vaikka sattuu ahkeruudellaan pärjäämään elämässä hyvin.
No, en minäkään sitä ole anteeksi pyytelemässä, että menee ihan ok ja tykkään kalliista leluista, mutta ei siitä mihinkään pääse, että eri korteillahan täällä pelataan. Eikä kaikki oo siitä kiinni, että joku on tai ei ole ahkera.

Mut ei oo mitään ratkaisuja tai syvempiä ajatuksia tästä, että mun puolestani saa ostaa Rolexeja, sadan tonnin hifiä jne., jos perse kestää ja niistä tulee hyvä fiilis :D itellä vanhemmiten ruvennu kasvaan ajatus, että ois kiva auttaakin jossain muodossa, jos pystyy jossain avuksi olemaan, mutta hakee vähän muotoaan, kun mihinkään automaattiveloituksella rahaa minne lie -systeemeihin ei taas oikein kiinnosta alkaa..

Bläääh. Nykyajan hyvesignalointia.

Mun Rolex näyttää ajan tarkasti. Ei se yritä näyttää mitään muuta.

Tämä ei siis mitenkään Wombutille osoitettu.
Siis persaukisten ulinaahan toi on =D Jos menee hyvin niin saa se näkyäkkin. Se vaan että yleensä vaaditaan vähän muitakin onnekkaita käänteitä kuin "ahkeruutta", muuten kai jokainen koko elämänsä opintojen jälkeen 8+h päivässä tehneellä menisi super hyvin. Enkä nyt tarkoita rikasta perintöä vaan esimerkiksi tuuria että jossain kohtaa elämää, oli oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Tai jaksoi kouluttautua ammattiin jossa vähän kysyntää mutta hirmuiset liksat!

Tuli asiasta mieleen että kerran todistin tätä hetkeä vierestä. Olin Kesälahdella exäni veljen kanssa veneilemässä ja mentiin johonkin terassille juomaan ja hänen vanhan työpaikan TJ tuli siihen hyvissä nousuissa. Hyvin vanha herra. Sanoi sitten hetken juteltua että hänellä on Saimaalla yksi saari myynnissä jossa 8 mökkiä, ja voisi sen tälle exäni veljelle myydä. En nyt muista kuinka iso saari, kuinka isot mökit mutta hinta oli mielestäni tosi alhainen (siis silti kova mutta... ) Veikkaan että jos hän olisi siinä lyönyt itäsuomalaisittain kättä päälle, mennyt pankkiin ja panostanut siihen saareen ja sen rakennuksiin pari vuotta, niin nyt olis rolexit nilkoissakin =D

Remppavinkki #727.

Puutarhan myrkkypullolla kätevä levittää nesteitä muutenkin.
Esim.
- vettä seinälle tapetinpoistossa
- maalipesuainetta seinälle seinän pesussa

IMG_1723.webp

No, en minäkään sitä ole anteeksi pyytelemässä, että menee ihan ok ja tykkään kalliista leluista, mutta ei siitä mihinkään pääse, että eri korteillahan täällä pelataan. Eikä kaikki oo siitä kiinni, että joku on tai ei ole ahkera.

Mut ei oo mitään ratkaisuja tai syvempiä ajatuksia tästä, että mun puolestani saa ostaa Rolexeja, sadan tonnin hifiä jne., jos perse kestää ja niistä tulee hyvä fiilis :D itellä vanhemmiten ruvennu kasvaan ajatus, että ois kiva auttaakin jossain muodossa, jos pystyy jossain avuksi olemaan, mutta hakee vähän muotoaan, kun mihinkään automaattiveloituksella rahaa minne lie -systeemeihin ei taas oikein kiinnosta alkaa..
Henkkoht suunnitelllut notta kun ei perillisiä ole, niin testamenttaan omaisuuteni sitten aikanaan jollekin Vuohisäätiölle.

^^^^

Karitsan niska ei sitten tarkoittanutkaan länsimäisesti ajateltua kasleriksi kutsuttua palasta vaan kaularanka lihoineen.

Tästä olen eri mieltä. Mun kortit olivat tosi paskat. Tein eri päätöksiä kuin pihan kaverit, ja elän ihan ok elämää.

Lapsikin onnistuttiin kasvattamaan niin, että päätyi lääkäriksi. Ensimmäinen korkeakoulutettu mun hiton isossa suvussa.

Kyllä omilla päätöksillä ja kovalla työllä voi saavuttaa aika paljon tässä(kin) maassa.

Perimä ja ympäristö.

Jompi kumpi voi olla perseestä, mutta kyllä Suomessa keskimäärin voi yhdessä sukupolvessa nousta ihan nollasta mihin vaan. Se, että onko se vaan kovaa tahtoa, niin ehkä jotain muutakin pitää sattua kohdalleen, mutta niistä, jotka ei yritä/näe vaivaa - ei kukaan onnistu.

Tästä olen eri mieltä. Mun kortit olivat tosi paskat. Tein eri päätöksiä kuin pihan kaverit, ja elän ihan ok elämää.

Lapsikin onnistuttiin kasvattamaan niin, että päätyi lääkäriksi. Ensimmäinen korkeakoulutettu mun hiton isossa suvussa.

Kyllä omilla päätöksillä ja kovalla työllä voi saavuttaa aika paljon tässä(kin) maassa.
Saa olla eri mieltä, mutta ei se sitä tosiasiaa poista, että helpommin täältä Suomesta esim. ponkaistaan hyvään elämään kuin sota- tai nälänhätäalueelta. Tai jostain jenkkilähiöstä, missä mutsi makaa piikki kädessä ja mitään mahdollisuutta minkäänlaiseen fiksuun koulutukseen ei ole. Tai vaikka ihan täällä Suomessakin jostain Westendistä yritysjohtajan lapsena versus jostain alkoholistiperheestä Limingasta.

Ihmiset ei vaan ponnista samoista lähtökohdista eikä sitä voi yksin sen ihmisen omaksi syyksi laittaa, jos hommat ei luonnistukaan samalla tavalla kuin joltain toiselta, jolla lähtökohdat ihan toiset. Minä ainakaan kehtaa heitellä mitään oma vika -juttuja kenellekään nykyään pahoinvoivalle, jonka elämä on ollu ihan helvettiä itteen verrattuna, kun ite kuitenkin saanut aika paljon annettuna.

Viimeksi muokattu:
Ja ihan myös sattuma. Ihan hänessäänhän se lopulta on, millainen kaveripiiri vaikka muksuna muodostuu ja missä kukin sattuu asumaan. Noikin voi vaikuttaa aika paljon, millaista mallia tulee kaverustosta.
No kaveripiiri ehkä menee ympäristö-otsikon alle.

Omassa kaveriporukassa oli kyllä aikamoista viheltäjää. Ei sieltä montaa onnistujaa ponnistanut. Moni on jo mullan allakin.

Jos menee hyvin niin saa se näkyäkkin. Se vaan että yleensä vaaditaan vähän muitakin onnekkaita käänteitä kuin "ahkeruutta", muuten kai jokainen koko elämänsä opintojen jälkeen 8+h päivässä tehneellä menisi super hyvin. Enkä nyt tarkoita rikasta perintöä vaan esimerkiksi tuuria että jossain kohtaa elämää, oli oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Tai jaksoi kouluttautua ammattiin jossa vähän kysyntää mutta hirmuiset liksat!

Usein on kysymys myös prioriteeteista eikä vain siitä että Rolexin omistajalla olisi automaattisesti tili niin täynnä että ylivaluva raha on pakko pistää vaikka ranteeseen. Olen itsekin täällä vitsaillut Rolexeista, mutta asiallisesti ottaen ymmärrän ja arvostan sitä joku ymmärtää todellista laatua ja panostaa siihen. Jos nyt oikeasti köyhät jätetään pois, niin ei käytetty perusrolexi niin paljoa maksa ettei tavallinen palkansaajakin sellaiseen pääsisi käsiksi, jos haluaisi. Varsinkin, kun kyseessä on lähtökohtaisesti kertaluonteinen ostos joka kestää koko elämän jollei ns. nälkä kasva syödessä. Monella "köyhällä" on esim. autossa kiinni muutaman Rolexin edestä (velka)rahaa vaikka vanhalla Corollallakin pääsisi paikasta toiseen. Tai reissataan ulkomailla sen Rolexin hinta aina parissa vuodessa. Ne prioriteetit siis. Ja moni "oikea" hifisti säästää sitten elämässään kaikesta muusta sen aina paranevan kuunteluelämyksen eteen jne.

En minäkään ole pakkiksen mittapuulla hyvätuloinen, mutta kyllähän jonkinlainen Rolex ranteeseen irtoaisi melko pienillä uhrauksilla jos haluaisin; sattumalta se vain ei kuulu niihin asioihin mistä itse jaksaisin innostua ja halvempi älykello palvelee omia tarpeitani käytännössä paremmin, vaikka filosofiselta kannalta ikuinen laatutuote olisi jopa järkevämpi ostos. Ja taloudenhallinnan kannalta oma tähtäimeni on nyt enemmän keskipitkän tähtäimen isoissa asioissa kuin vähemmän motivoivissa pikkujutuissa juuri nyt.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom