Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

IS: "Asiantuntija arvioi: Suomenlahdella uiskenteleva delfiini on delfiini"

iu

Taas on "kissa karkasi ikkunanraosta" -ilmoituksia pilvin pimein. On se kumma, ettei omistajille mene perille kissan erinomainen notkeus ja luikertelukyky. Jos pää mahtuu läpi, tulee loppuosa perässä. Paitsi tietysti Masa-kissalla.
Koskaan ei kannata aliarvioida ihmisten tyhmyyttä. 😌

Koskaan ei kannata aliarvioida ihmisten tyhmyyttä. 😌

Onhan tuossa sekin, että vähänkin pitkäkarvaisempi ja pörröisempi kissa näyttää selvästi isommalta kuin oikeastaan on. Moni on tosi rimpula, jos turkki pitää jostain syystä ajaa pois. Ei voinut nauramatta katsoa kaverin kissaa, kun se parturoitiin.

Hieman aina hirvittää uida mökillä syvemmillä alueilla munasillaan, vaikka tietääkin ettei sillä järvellä isot hauet yleensä nappaa kuin hyvin suuriin vieheisiin. Large ei riitä.
Metristä haukea ei lasketa vielä isoksi.
Minulla on monnikammo. Luin kerran, että jossain Amazonin vesissä asustaa kala nimeltä piikkimonni. Se on pieni pirulainen, joka ui virtsaputkeen ja levittää siellä piikkinsä. Sitten monni on niin lujassa, ettei lähde kuin veitsellä leikkaamalla. Kerran oon käyny tuolla suunnalla uimassa ja nainen nauroi kippurassa, kun vähän väliä kiristelin uikkarin nyörejä. 😬

Minulla on monnikammo. Luin kerran, että jossain Amazonin vesissä asustaa kala nimeltä piikkimonni. Se on pieni pirulainen, joka ui virtsaputkeen ja levittää siellä piikkinsä. Sitten monni on niin lujassa, ettei lähde kuin veitsellä leikkaamalla. Kerran oon käyny tuolla suunnalla uimassa ja nainen nauroi kippurassa, kun vähän väliä kiristelin uikkarin nyörejä. 😬

Piikkimonni istutettiin suomalaisiin vesistöihin 1920 ja voi pulskasti täällä.

Ei kylläkään osu tuohon satuun.

Se on loismonni, ja tod.näk. myytti.

Vois tuota tarinaa levittää arabiaksi ja somaliaksi joka mediassa. Jos vaikka uimarannat rauhoittuisivat.

https://askelterveyteen.com/voiko-loismonni-todella-paasta-virtsaputkeen/

Olen lukenut/kuullut samaa. En menisi uimaan Amazonilla.

Back
Ylös Bottom