Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oon joskus pohtinut akkujen kuoleutumista autoissa. Onko tästä olemassa dataa? Jos otetaan uusi sähköauto ja ajetaan sillä 15v/500tkm niin paljonko pitää nykytekniikalla investoida akkuihin tuona aikana jos halutaan pysyä min 80% kapasiteetissa? Jos ottaa vertailukohdaksi puhelimen niin voisi olettaa, että akut pitää vaihtaa useamman kerran. Puhelinhan säilyttää täyden rangen muutaman vuoden. Onko silloin käytetyn auton hinta pelkästä rungosta jolla rullaa just kaupan ovesta ulos? Päälle pitää sit käytännössä ostaa akut?Kyllähän käytetty 20ke sähköauto kaikkine hiipuvine akkuineen on aika kaukana vielä käyttökustannuksiltaan tavallisen pulliaisen 2ke bensa-autosta, jonka voi huoltaa itse /jota voi vielä huoltaa eikä vain vaihtaa akustoja ja voimayksiköitä kiloeuroilla kerrallaan.
Tää aivopesu on kyllä onnistunut niin hyvin, että mulla oli aamuksi uintikamat pakattuna tänään.
Tästä on varmaan joku laskelmia tehnytkin, voisi toki tehdä lisää.Oon joskus pohtinut akkujen kuoleutumista autoissa. Onko tästä olemassa dataa? Jos otetaan uusi sähköauto ja ajetaan sillä 15v/500tkm niin paljonko pitää nykytekniikalla investoida akkuihin tuona aikana jos halutaan pysyä min 80% kapasiteetissa? Jos ottaa vertailukohdaksi puhelimen niin voisi olettaa, että akut pitää vaihtaa useamman kerran. Puhelinhan säilyttää täyden rangen muutaman vuoden. Onko silloin käytetyn auton hinta pelkästä rungosta jolla rullaa just kaupan ovesta ulos? Päälle pitää sit käytännössä ostaa akut?
Harrastaako vaimon siskokin uintia?Vielä motivoivampaa on uintikaverin hommaaminen. Kun on sovittu 6:30 uimahallilla niin pakko sinne on mennä.
Päivä jolloin mun piti mennä vihille.22.2.22.
Mitä sitten kävi?
Toisinaan uimahallille raahautuminen on haastavaa, mutta sinne kun pääsee niin tulee uitua. Lähinnä siksikin kun vesi helvetin kylmää niin pakko. Sen jälkeen on euforinen olo. Tämä euforia saakin raahautumaan hallille seuraavana aamuna. Vielä motivoivampaa on uintikaverin hommaaminen. Kun on sovittu 6:30 uimahallilla niin pakko sinne on mennä.
Mutta toim.huom., sentään 50 m allas eikä 25.Mulla jotakuinkin samaa, vituttaa kun mummot vetää oikeelta ja vasemmalta ohi.Kävin myös toissapäivänä taas ”uimassa”. Eli pikanen jumppa ja 400 metriå uintia
E. Ja varmasti meni aikaa tuplat mitä köntsällä kilsaan.
Koskas me on peruttu tää?Päivä jolloin mun piti mennä vihille.
Mun onneksi elämä päätti toisin.
1-2 kertaa viikossa olen käynyt uimassa, viikon kohokohtia ja jaksaa joka kerta uida enemmän. Ekat kerrat vuosien jälkeen uin liian nopeasti ja olin heti ihan puhki.Mitä sitten kävi?
Toisinaan uimahallille raahautuminen on haastavaa, mutta sinne kun pääsee niin tulee uitua. Lähinnä siksikin kun vesi helvetin kylmää niin pakko. Sen jälkeen on euforinen olo. Tämä euforia saakin raahautumaan hallille seuraavana aamuna. Vielä motivoivampaa on uintikaverin hommaaminen. Kun on sovittu 6:30 uimahallilla niin pakko sinne on mennä.
Sama kun menee hiihtoladulle: papat lykkii niin kovaa, et meitsi jää kuin kuppa Töölöön.oikeelta ja vasemmalta ohi.
Silloin, kun aloit puhua avioehdosta.Koskas me on peruttu tää?
Harrastaako vaimon siskokin uintia?