Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

1-2 kertaa viikossa olen käynyt uimassa, viikon kohokohtia ja jaksaa joka kerta uida enemmän. Ekat kerrat vuosien jälkeen uin liian nopeasti ja olin heti ihan puhki.

Kokoajan sitä vain osaa uida paremmin ja tuntuu hyvältä aloittaa päivä uinnilla ja saunalla.
Se on kyllä hyvää liikuntaa. Ja sauna päälle.

Pitäs käydä ostaan uudet uimaklasit, vanhat jossain missä lie. Miellyttävämpää uida, kun ei oo klooria silmämunat täynnä.

Vanhat uimalasit oli jotku 30-40e speedot. Oli niin naarmuilla, ettei nähnyt sämpylöitäkään. Hain juuri uudet xxl. Ostin 9,9€ ja 19,9€ arenat. Oli hyllyssä 39,9e lasit, mutten malttanu. Vaimo otti kalliimmat, kun käy myös uimassa, itse halvemmat. Täysin pätevät. Hyvät lasit. Paitsi tummennetut. Mikä vatun järki siinä? Sämpylät kirkkaana!

Jotkut noista laseista vuotaa.. maksaisin vaikka satasen, jos saa kerralla semmoiset, jotka ei a) vuoda ja b) poraudu 10 senttiä tuonne silmäkuoppaan.

Ei poraudu naamaan, kun valitsee isommat. Ts. Huubin avovesilasit on mulla hallissakin käytössä, koska en kestä niitä pikkukuppeja silmämunassa.

Päälle pitää sit käytännössä ostaa akut?

Panasonic:n sormipattereista joku pieni lapsonen on alkupään sähköautojen akut kasannut. Tuntuisi, että jossain vaiheessa akkupaketteja aletaan korjaamaan/vaihtamaan uusiksi ohi tehtaan jälleenmyyntikanavien. Sama homma kuin automaattivaihteiston kanssa. Kunhan kuoret on ehjät, sisuskalut voi uusia. Hinta on puolet siitä, mitä marmoritiskiltä ostettuna maksaisi uusi vaihteisto.

Esimerkiksi Toyota Priuksen hybridiakun vaihto kotioloissa on hyvinkin näppärän oloinen homma ihan tee-se itse autotallimiehille. Ja naisille.

Oon joskus pohtinut akkujen kuoleutumista autoissa. Onko tästä olemassa dataa? Jos otetaan uusi sähköauto ja ajetaan sillä 15v/500tkm niin paljonko pitää nykytekniikalla investoida akkuihin tuona aikana jos halutaan pysyä min 80% kapasiteetissa? Jos ottaa vertailukohdaksi puhelimen niin voisi olettaa, että akut pitää vaihtaa useamman kerran. Puhelinhan säilyttää täyden rangen muutaman vuoden. Onko silloin käytetyn auton hinta pelkästä rungosta jolla rullaa just kaupan ovesta ulos? Päälle pitää sit käytännössä ostaa akut?
Yksittäistapaus, toki, mutta 4 vuoden iässä 27ke remontti:

Yksittäistapaus, toki, mutta 4 vuoden iässä 27ke remontti:

Jonka maksoi auton myynyt liike. Kuluttajalle käyttökuluja 1500e 14tkm ajosta.

Toki 27ke remppa hintana kohtuuton. Mutta mitenkä 150tkm+ ajettu X5 bensa. Onko remonttivapaa vai mahdollista kalliit huollot? Voiko leipoa kone vai toimintavarma?

Onko remonttivapaa vai mahdollista kalliit huollot?

En koskis pitkällä seipäälläkään. Mun diesel BMW:n on tehty viimeisen vuoden aikana kymppitonnilla remonttia. Ja kotterossa ei ole mitään hybridisontaa mukana.

Edelleen tuossa lehtijutussa puhutaan marmoritiskin hinta-arviosta korjauskuluista. Ei siitä, paljollako joku nokimulkkujen paja auton kuntoon laittoi.

Tutulla oli vanha 3l v6 toureg. Vei huoltoon niin 5000e huolto! Eikä mitään erikoista tossahtanu. Iskareiden vaihtoa, jarrua sun muuta.
Ihan samalla korjaus riskillä iso premium maasturi oli hybridi tai ei. Sit taas jos kyse hybrid auriksesta, niin tuskimpa moista riskiä.

Jyrkillä taitaa olla sairasteluiden vuoksi liikaa aikaa miettiä :D

Allekirjoittaneella työ alkaa 8:00 ja päättyy 16:00. Ei sillä asialla ole mitään tekemistä tietokoneen kanssa. Eikä edes sillä olenko työmaalla vai en. Mutta lain mukaan kk-palkka määräytyy noin.

Allekirjoittaneella työ alkaa 8:00 ja päättyy 16:00. Ei sillä asialla ole mitään tekemistä tietokoneen kanssa. Eikä edes sillä olenko työmaalla vai en. Mutta lain mukaan kk-palkka määräytyy noin.
Taitaa olla juu liikaa aikaa.

Sama täällä. Sekoo hommaa, kun joku jaksaa vaivata päätään moisella.

Entisellä työmaalla töihin tultiin tasan silloin kun työ alkoi. Ennen aamun paltsua oli varattu joka päivä 5 min vaihtaa vaatetta, ottaa kupponen kahvia tai pyöräyttää puurot lautaselle. Monella työmaalla kai pitää juur olla kuteet niskassa käsi ojossa kun työaika alkaa, kuten lehtijutun tarjoilijaesimerkissä.

Ei poraudu naamaan, kun valitsee isommat. Ts. Huubin avovesilasit on mulla hallissakin käytössä, koska en kestä niitä pikkukuppeja silmämunassa.
Haen laskettelulasit seuraavaksi..

Tätäkin vois tietty katsoa aika monesta kulmasta, mutta siis eihän ketään minusta kiinnosta se, montako minuuttia oot istunut koneella, vaan se, mitä oot saanu aikaan. Jos kaikki sovitut hommat tulee tehdyksi, niin sama kai se on, miten päivänsä noin muuten käyttää. Tietty jos firmalla on vaikka velvoitteita, että siihen ja siihen aikaan pitää olla viestimillä tavoitettavissa, niin sitten ei voi olla haahuilemassa muualla pitkin päivää ihan miten sattuu, mutta kyllä minäkin keittelen kahvia tai saatan käydä pienellä kävelylläkin kesken päivän, jos tarvii hengähdystaukoa jne. Ilmoitan kyllä yleensä kollegoille, jos en oo kesken päivää Teamsissa linjoilla.

muoks. tuo hiusten halkominen jostain käynnistysajoista on toki ihan paskaa. Kai nää kaikki uudet koneet ssd-levyllä herää tyyliin alta minuuttiin muutenkin..

Jotkut noista laseista vuotaa.. maksaisin vaikka satasen, jos saa kerralla semmoiset, jotka ei a) vuoda ja b) poraudu 10 senttiä tuonne silmäkuoppaan.
Alla onkin vastaus, ei löytynyt omille silmille kivoja, tunne oli just sama että painaa silmät aivoihin.
En muista merkkiä mutta itellä kanssa avovesilasit ollut, niiden kanssa voi vaikka sukeltaa.
Just koitin tavalla jos toisella hinkata puhtaaksi kun kirkas kumi kellastunut kusenväriseksi, ei lähtenyt niin pitää käydä ostoksilla.

Back
Ylös Bottom