Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Välillä kyllä tää työ on raskasta. Taas saa kuulla uhkailuja kuinka tullaan oven taakse ja uhataan väkivallalla. Joskus oon miettinyt että mitä jos joku joskus tulee oikeasti tänne ja rupeaa riehumaan vaikka jollain aseella? No parempi kun ei mieti.

Välillä kyllä tää työ on raskasta. Taas saa kuulla uhkailuja kuinka tullaan oven taakse ja uhataan väkivallalla. Joskus oon miettinyt että mitä jos joku joskus tulee oikeasti tänne ja rupeaa riehumaan vaikka jollain aseella? No parempi kun ei mieti.

Mä en ymmärrä miksi meidän yhteiskunta on päättänyt että tällainen on ok. Sakkoja uhkailusta ja kakkua uusimisesta.
Kaverin naisystävä haki kirjastonhoitajaksi, niin työhaastattelussa sanottiin, että mamut varsinkin kun jengillä siellä ovat voivat sitten huoritella ym., osaatko neuvotella tällaisissa tilanteissa? :LOL: Olettaisin että tuossa tarkoitettiin, että osaatko neuvotella lähtökohtaisesti ihmisarvottomana vailla oikeuksia, niin että säilytät rauhan ja pelastat itsesi väkivallanteoilta nöyrtymällä tahdikkaasti. Kirjastonhoitajana. It's your job. WTF?

Yöllä kävin ulkona taas aika monta kertaa koira kanssa, näköjään vuoropäivin/öin iskee ripuli.

Koira "pyydysti" yöllä pusikosta pulun. Jumantsuige, että mä säikähdin kun yhtäkkiä joku iso tumma möhkäle pomppii koiran kanssa mun jaloissa. Pulu jäi henkiin, ei laukaissut sellaista saalisreaktiota kuin esim. oravat. :LOL:

Mä en ymmärrä miksi meidän yhteiskunta on päättänyt että tällainen on ok. Sakkoja uhkailusta ja kakkua uusimisesta.
Kaverin naisystävä haki kirjastonhoitajaksi, niin työhaastattelussa sanottiin, että mamut varsinkin kun jengillä siellä ovat voivat sitten huoritella ym., osaatko neuvotella tällaisissa tilanteissa? :LOL: Olettaisin että tuossa tarkoitettiin, että osaatko neuvotella lähtökohtaisesti ihmisarvottomana vailla oikeuksia, niin että säilytät rauhan ja pelastat itsesi väkivallanteoilta nöyrtymällä tahdikkaasti. Kirjastonhoitajana. It's your job. WTF?
No just! Että kirjastonhoitajan työkin on jo tuollaista. Mun mielestä kenenkään ei tarvitse kuunnella huorittelua.
Eniten mua mietityttää se, että turha näistä on edes poliisille ilmoitella. Ei niillä oo aikaa tutkia. Ja missä menee se raja mitä ilmoitetaan polisiille? No okei, tämä voisi olla jo sellainen kun uhattiin puhkoa silmät jne. Mutta puheluita ei nauhoiteta niin siinäkin on sitten vaan sana sanaa vastaan.
Tuun kyllä jossain vaiheessa nostamaan esiin tämä puheluiden nauhoitus. Ihan meidän turvallisuuden takia.

Nykyään on sellaista kuin puhejudo.
Joillain ihmisillä riittää hermot, taito ja ymmärrys kohdata henkisesti väkivaltainen ihminen ja saada hänet rauhoittumaan jolloin ei ole kuin voittajia.
Itse käytän töissä usein "alistuva koira" taktiikkaa (ihan oma nimi) kun asiakas meinaa tulla lankoja pitkin päälle. Useimmiten syynä on joku toimitusvirhe ja sanon että anteeksi, me ollaan nyt ryssitty tämä homma ja koitetaan saada asia järjestykseen.
Pääsääntöisesti toisessa päässä on pieni hiljainen hetki jonka jälkeen kaikki sujuu hyvässä yhteishengessä.

Toisaalta itse olen kyllä todella vittumainen ja kostonhimoinen ihminen, eräs virkaihminen sai juuri tällä viikolla kohdata sen kun pöljä meni tekemään sen luokan vittumaisen teon minua kohtaan että oksat pois.
En nyt sentään väkivallalla uhkaa mutta minun jälkeen on kyllä jonkinlaiset varaumat tehdä vastaavaa enää.

No just! Että kirjastonhoitajan työkin on jo tuollaista. Mun mielestä kenenkään ei tarvitse kuunnella huorittelua.
Eniten mua mietityttää se, että turha näistä on edes poliisille ilmoitella. Ei niillä oo aikaa tutkia. Ja missä menee se raja mitä ilmoitetaan polisiille? No okei, tämä voisi olla jo sellainen kun uhattiin puhkoa silmät jne. Mutta puheluita ei nauhoiteta niin siinäkin on sitten vaan sana sanaa vastaan.
Tuun kyllä jossain vaiheessa nostamaan esiin tämä puheluiden nauhoitus. Ihan meidän turvallisuuden takia.

Puhelu/videomatskusta poliisille oikeus sakottaa ilman mitään oikeudenkäyntiä, jos joku uhkailee työtään tekevää valtion virkailijaa. Ei punasia päin ajamisestakaan oikeuteen mennä ja sakko tulee, ihan turhaa vatvotaan jotain suuria ihmisoikeusasioita törkyturpien törttöilyoikeuksien maksimoiseksi. Olis varmasti erittäin kasvattava/sivistävä aspekti siinä, että noita voitaisiin hieman poimia pois ja puuttua, eikä anneta tuollaisten ihmisten voimaantua niistä ja vahvistaa vaan käytösmallejaan. Mitkä voi sitten jossain tapauksessa tosiaan ihan sinne väkivaltaan asti eskaloitua, jos hullua kannustetaan.

Puhelu/videomatskusta poliisille oikeus sakottaa ilman mitään oikeudenkäyntiä, jos joku uhkailee työtään tekevää valtion virkailijaa. Ei punasia päin ajamisestakaan oikeuteen mennä ja sakko tulee, ihan turhaa vatvotaan jotain suuria ihmisoikeusasioita törkyturpien törttöilyoikeuksien maksimoiseksi. Olis varmasti erittäin kasvattava/sivistävä aspekti siinä, että noita voitaisiin hieman poimia pois ja puuttua, eikä anneta tuollaisten ihmisten voimaantua niistä ja vahvistaa vaan käytösmallejaan. Mitkä voi sitten jossain tapauksessa tosiaan ihan sinne väkivaltaan asti eskaloitua, jos hullua kannustetaan.
No, mä en ole valtiolla töissä niin mun tapauksessa ei voi ilmeisesti sitten sakottaa ilman oikeudenkäyntiä.

No, mä en ole valtiolla töissä niin mun tapauksessa ei voi ilmeisesti sitten sakottaa ilman oikeudenkäyntiä.
Laiton uhkaus taitaa olla asianomistajarikos.
Maltsun mainitsema sakko taitaa olla nimikkeellä viranomaisen vastustaminen tms? Mutta en usko että laittomasta uhkauksesta voi sakkoa antaa.

Olen ottanut tavoitteeksi mustan vyön puhejudossa. Eilen etenin taas askelen verran tällä tiellä, kun asiatonta kieltä käyttänyt asiakas puhelun päätteeksi pyyteli anteeksi karkeita sanavalintojaan. Ihan oma-aloitteisesti.
Judo ehkä väärä sana kun tavoite on saada kaikille hyvä mieli.
Itsekkin joskus ollut jostain hiton vihainen ja toinen on jaksanut kuunnella sekä osannut valita ne oikeat sanat niin alkanut tajuamaan kuinka hölmö onkaan itse.

Miksi ihmiset ei itse kehtaa/uskalla sanoa asioita?

Tuolla yhdelläkin työmaalla vaikka en edes ole tekijämies onely käyn vilkasemassa, että kaikki menee määräysten mukaan, niin miksi vastuu ikävien (lue: lisää rahankulua asiakkaalle) uutisten välittämisestä siirrettiin minulle. Tosin, ei se minua haittaa mutta miten ihmiset muuten pärjää, jos vastuu siirretään aina muille kun mahdollista. Itsellä taas ei asiassa mitään ongelmaa, jäin vaan miettiin jälkeenpäin, että hei miksi muuten minä kerron tästä asiakkaalle.

Back
Ylös Bottom