Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Jokin kerros niissä tietysti on päällä etteivät hajoa käsiin, mutta epäilen että jostain tukusta saa jotain yhtä ja samaa makkaraa jota myydään kaikkiin Tampereen laitoksiin ja kouluihin, ja tämä makkara on sellainen suora pötkö, ei käyrä kuten lenkit ja grillimakkarat yleensä, ja se kuori siinä on niin ohut, ettei sitä edes pystyisi kuorimaan. Eli ei ole ollenkaan grillimakkaran tapainen. Näitä samoja makkaroita oon syönyt jo vuosia luonaaksi kouluissa ja töissä. Se on epäilemättä jauhoista tehty sekin, mutta hyvää silti. Tänään katsoin joka saamarin makkaran läpi Prismassa, eikä yksikään näyttänyt oikealta.

E. Tämä se on varmaankin: http://www.hkscanpro.fi/tuotteet/lihavalmisteet/199-6065-hk-uunimakkara--4-kg?output=pdf

Tuota ei ollut kyllä Prismassa. Eikä mainintaa kuoresta.

Viimeksi muokattu:
Mikä on slush sukupolvi? Vai onko parempi olla tietämättä? Mun mielestä tuo oli hauska rekry ilmoitus. Toivottavasti joskus tulee 30 Mikkoa täyteen.

Eihän se ole mukava asia kun saa loparit mutta tälläkin kaverilla suurin murhe on saada yhtä hyväpalkkaista työtä.
Tottakai se vituttaa kun ei ole järjettömiä palkanlisien lisien lisiä joita paperimiehillä on ja joutuu tyytymään normaaliin tuntipalkkaan muissa töissä.
Hyväpalkkaiset paperitehdastyöt vaarassa Oulussa - "Vajaat 50 000 euroa asuntolainaa maksamatta” - T&T
Olen ollut molemmissa suomalaisissa metsä-/paperiyhtiöissä töissä. Paperimiehet olivat erityisen kunnostautuneita ns. paskantärkeydessä, olivat olevinaan niin paljon parempia ihmisiä, koska pyörittivät paperikonetta. Luulin vitsiksi mutta ei, ihan oikeasti viljelivät fraasia "ei ole pikkurahaa, olen paperimies."
Ei heru sympatiaa, paperimiehet ovat hinnoitelleet itsensä ulos Suomen työmarkkinoilta jo aikaa sitten ihan omilla älyttömyyksillään.

Edit. Minulle on myös esitelty, että "tässä on Suomen uusin ja _viimeinen_ paperikone." Silloinkin mietin, että "älä, miksiköhän..?"

Mitä kesän katselin paperimiesten touhuja lähietäisyydeltä niin ihan turhaa sakkia. Muuten makailivat vain valvomossa, summerin soidessa kävivät vaihtamssa telan.

No pitihän siinä se tela vaihtaa, olihan siinä jo hommaa. Ite en ole koskaan osannu olla mitenkään kateellinen jonkun liksoista. Aina on joku joka tienaa paremmin, helpommalla, vetää enemmän penkistä ja sillä on nätimpi muija. No hyvä sille. En minäkään ole varmasti palkkani arvoinen, mutta totta helvetissä minä sen rahan otan jos kerta liitto sen on aikoinaan saanut sovittua ja työnantaja suostunut maksamaan. Hölmöähän se olisi jättää tilaisuus käyttämättä.

Kahvin kokkausta ja odottelua lekuriin, kuume taas nosti rumaa naamaansa yöllä. Sitkeässä on.

Olen myös käynyt paperitehtaissa. mm Indonesiassa. Siellä on kunnon meininki. Valtio on kieltänyt AY-liikkeet. Siellä oli aika pappaa tehtaanjohtajat, ei niinkään koneenpyörittäjät :D

Ite kans vitusti ylipalkattu, mutta olen sen ansainnut, koska olen parempi kuin muut ja asiakkaat tykkää. Ison siivun ottaa työnantaja välistä kuitenkin vrt siihen mitä asiakas maksaa.

Suomalaisen menestysyhtiön rekrytointi-ilmoitus suututti Slush-sukupolven nuoret: ”Naisena minua ei naurata yhtään” | Kauppalehti

Nyt meni hermot. Vittu kuinka vituttaa ajatuskin kuinka "slush-sukupolven naiset" loukkaantuivat tuosta. "Luontaantyöntävä" ja ties mitä adjektiiveja, loukkaavakin. Olen nyt pari kertaa tuon rekrymainoksen lukenut ja mielestäni se on vain vittuilua omalle firmalle ironisesti, mutta ei saatana kun tästäkin jo joku repii perseensä.

Ei tuo itse rekrymainos mua häiritsis, mutta siinä artikkelissa tuli esiin, että kyseisessä firmassa on oikeesti pienin prosentti työvoimasta naisia kyseisellä alalla ja firman sisäisissä tiedotteissa hauskoja pimppi/tussu-juttuja säännöllisesti. Menishän ne pimppi-jutut, jos sukupuolijakauma ois about fifty-fifty ja välillä puhuttais minimunista ja roikkupalleista, mutta jos ja kun olet se yksi nainen kymmenen ihmisen porukasta (11 % oli naisia), niin tuskin silloin jaksais naurattaa. Että ei ehkä valtaisa ihme, jos sukupuolijakauma on mitä on kyseisessä lafkassa. Itse en hakisi.

Ei tuo itse rekrymainos mua häiritsis, mutta siinä artikkelissa tuli esiin, että kyseisessä firmassa on oikeesti pienin prosentti työvoimasta naisia kyseisellä alalla ja firman sisäisissä tiedotteissa hauskoja pimppi/tussu-juttuja säännöllisesti. Menishän ne pimppi-jutut, jos sukupuolijakauma ois about fifty-fifty ja välillä puhuttais minimunista ja roikkupalleista, mutta jos ja kun olet se yksi nainen kymmenen ihmisen porukasta (11 % oli naisia), niin tuskin silloin jaksais naurattaa. Että ei ehkä valtaisa ihme, jos sukupuolijakauma on mitä on kyseisessä lafkassa. Itse en hakisi.

Tää firmahan on jonkinlainen "teekkarihuumorin" kehto, viljelevät jotain "pehmeä jänis" tyylisiä sanamuutoksia tiedotteisiinsakin ja omasta mielestään ovat aivan erinomaisen hauskoja tyyppejä, siksi haluavatkin monistaa toisiaan ja rekryilmoitukseen laittavat kuvia itsestään.
Hyi saatana.

artikkelissa tuli esiin, että kyseisessä firmassa on oikeesti pienin prosentti työvoimasta naisia kyseisellä alalla
Pakko kommentoida että tuossa artikkelissa viitattu kartoitus on ympäripyöreää huuhaata ja yritysten selkeät erot kerrotaan siinäkin "Suhteellisesti eniten naisia työllistävät operaattorit sekä suuret konsulttiyritykset, vähiten ohjelmistokehitykseen keskittyvät pienemmät yritykset."

Raaka fakta on että mitä enemmän IT-taloon haalitaan kokeneita syvällisen teknisiä it-henkilöitä, sen rankemmin naiset putoaa kun siihen puoleen suuntautuneita naisia on äärimmäisen vähän ja se näkyy jokaisen tuolla puolella toimivan yrityksen rekryissä. Tuo 11%:kaan naisia ei todellakaan toteudu hakemuksissa, todellisuudessa hakukohteen tekniset osaamis vaatimukset täyttäviä naisia on alle 5% ja kovin usein hakijat on kaikki miehiä yrityksestä riippumatta.

Tää firmahan on jonkinlainen "teekkarihuumorin" kehto, viljelevät jotain "pehmeä jänis" tyylisiä sanamuutoksia tiedotteisiinsakin ja omasta mielestään ovat aivan erinomaisen hauskoja tyyppejä, siksi haluavatkin monistaa toisiaan ja rekryilmoitukseen laittavat kuvia itsestään.
Hyi saatana.

Mitä vittua nyt taas. Pojilla on hyvä meininki, firmalla on hyvä drive, tekee miljoonatulosta vuosittain. Toimari maksanut henkilökohtaisia veroja puol milliä viimesen viiden vuoden aikana.

Mutta ei. HYI. Ei ole feministifirma. Eikä ole enemmistö naisia koodaamassa. Paska firma. Toivottavasti menis nurin ja toimari sais jonku #meetoo syytteen.

Vincit Oyj - Y-tunnus: 2113034-9 - Yritystiedot, taloustiedot, päättäjät & hallituksen jäsenet
Kuitunen Mikko Antti Mikael HS:n Verokoneessa – Tulotiedot vuodesta 1999 - Helsingin Sanomat

Tässä olis hyvä bisnesidea naisille. Perustaa feministinen it-lafka, pelkkiä naisia. Alkaa painaa sähköisiä palveluita ja viedä miltsit Vincitiltä.

Jos ylipäätänsä tota syvän IT-alan porukkaa kattoo niin sinne ei ylipäätänsä ole edes niitä naishakijoita kun ei sellaista osaamista ole tarjolla diversiteetin verran. Minä en edelleenkään jaksa ymmärtää tätä sijaisloukkaantumisen määrää. En minäkää hakis tuhanteen hommaan syystä X, mutta en mä siitä nyt pahota mieltä kun naisenemmistöalalla naiset puhuu pienistä kulleistä, isoista kulleista ja kiveksistä ja perseistä. Ei vaan ole mun ongelma.

Mutta kun ei, pitää ristiinnaulita nyt kaikki vaan koska pakotettu diversiteetti. Nykyään alkaa olemaam jo niin että koska sulla on pillu niin olet oikeutettu kaikkeen.

Ei tässä sovinismista/feminismistä ole kyse, vaan omahyväiset kuolasuupieliset nörtit ärsyttävät.

Vincitin osake ei ole noussut palaakaan kolmessa vuodessa. Yrityksen ainoa tehtävä on tuottaa omistajilleen voittoa, sen ei ole tarkoitus olla mikään Mikko-kerho. Nämä ovat listautuneet ja käytännössä siis imeneet rahat itselleen kun listautumisantiin osallistuneet sijoittajat eivät ole tienanneet mitään.

Mun puolesta saavat keskenään siellä puuhata ihan mitä lystäävät ja kiva vaan, jos työntekijöillä on oikeesti mukavaa, mutta ihan näin random-naisena kommentoin, että itse en viihtyisi pienenä vähemmistönä minkä sukupuolielimistä tehdään hauskaa pikkuläppää virallisissa tiedotteissa. Toivottavasti ne vähäiset kyseisen lafkan naiset viihtyvät ja kokevat työilmapiirin virkistävänä, varmasti löytyy naisiakin, joita tällainen ei ahdistais. Itsehän olen töissä firmassa, missä on viimeisen 20 vuoden aikana ollut yksi miestyöntekijä muutaman viikon/kuukauden ajan, ei täällä varsinaisesti mitään kiintiöitä pyritä täyttämään.

Back
Ylös Bottom