Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Vedän täällä pientä yksikköä, jossa tällä hetkellä on kolme työntekijää. Ensin meitä oli kaksi, ja kummallakin meistä on sama nimi. Sitten tuli kolmas, jonka nimi sattumoisin rimmaa meidän muiden nimen kanssa niin, että se on lähes sama. Minulla itse asiassa on henkilökohtainen vitsi tästä, että meillä työhönoton kriteerinä on nimi, en tosin koskaan ole sitä kenellekään ääneen lausunut. Näen tuon vitsin ilmoituksessa ja että siinä on itseironiaa, tosin itselleni siinä tavanomaista enemmän korostuu ajatus että työntekijänä heillä olisin vähemmistössä, mikä ei tunnu rohkaisevalta.

Ei tässä sovinismista/feminismistä ole kyse, vaan omahyväiset kuolasuupieliset nörtit ärsyttävät.

Vincitin osake ei ole noussut palaakaan kolmessa vuodessa. Yrityksen ainoa tehtävä on tuottaa omistajilleen voittoa, sen ei ole tarkoitus olla mikään Mikko-kerho. Nämä ovat listautuneet ja käytännössä siis imeneet rahat itselleen kun listautumisantiin osallistuneet sijoittajat eivät ole tienanneet mitään.
Jahas. Tulee taas asiantuntemuksella totuutta.

Itse ostin annissa vähän. Tunnen myös henk.koht. tämän alkuperäisen Mikon, jolle korvaajaa haettiin o.t.o. hommien poistamiseksi.

Annissa kerätyt rahat ovat käsittääkseni melko pitkälti menneet uusien toimipisteiden avaamiseen ja työpaikkojen luomiseen. Muistaakseni ainakin Turun, Oulun ja toinen jenkkilän toimipiste on perustettu listautumisen jälkeen. Lisäksi on ostettu kilpaileva firma tai pari pois kuleksimasta.

Maksavat myös ihan kohtuullista osinkoa.

Vincitin osake ei ole noussut palaakaan kolmessa vuodessa. Yrityksen ainoa tehtävä on tuottaa omistajilleen voittoa, sen ei ole tarkoitus olla mikään Mikko-kerho. Nämä ovat listautuneet ja käytännössä siis imeneet rahat itselleen kun listautumisantiin osallistuneet sijoittajat eivät ole tienanneet mitään.
Eihän se mikään hyvä tuotto ole ollut, kun parin pinnan osinko vain jää käteen. Tänä vuonna lisäosinko, mutta silti heikko tuotto tähän asti. Kannattaa katsoa mitä ostaa ja mihin hintaan.

Ei saa ostaa vielä!
15536866193173455260414427762478.webp

Mun puolesta saavat keskenään siellä puuhata ihan mitä lystäävät ja kiva vaan, jos työntekijöillä on oikeesti mukavaa, mutta ihan näin random-naisena kommentoin, että itse en viihtyisi pienenä vähemmistönä minkä sukupuolielimistä tehdään hauskaa pikkuläppää virallisissa tiedotteissa...

Vitsi voi olla hauska pari kertaa, mutta jos aikuiset miehet jatkuvasti ovat säpinöissään päästessään käyttämään pimppi- ja tuheroaiheista sanastoa, niin mielestäni ollaan pahasti vajakkiasteella.

Huumori on vaikea asia.

.... en mä siitä nyt pahota mieltä kun naisenemmistöalalla naiset puhuu pienistä kulleistä, isoista kulleista ja kiveksistä ja perseistä...

Olen ollut yli 10 vuotta töissä sairaalassa ja tänä aikana olen erittäin harvoin työpaikalla keskustellut/kuullut keskustelua pienistä kulleista ja kiveksistä ja (miesten) perseistä.:) Isosta kullista on joskus tyttöporukalla haaveiltu.

Jahas. Tulee taas asiantuntemuksella totuutta.

Itse ostin annissa vähän. Tunnen myös henk.koht. tämän alkuperäisen Mikon, jolle korvaajaa haettiin o.t.o. hommien poistamiseksi.

Annissa kerätyt rahat ovat käsittääkseni melko pitkälti menneet uusien toimipisteiden avaamiseen ja työpaikkojen luomiseen. Muistaakseni ainakin Turun, Oulun ja toinen jenkkilän toimipiste on perustettu listautumisen jälkeen. Lisäksi on ostettu kilpaileva firma tai pari pois kuleksimasta.

Maksavat myös ihan kohtuullista osinkoa.

No joo, ei toi nyt täysperseilyä ole ollut. Ihmettelen vaan miksi pitää mennä joku teekkarihuumori edellä, jos se pikemminkin bisnestä haittaa. Tämä iso kauppa minkä nyt hiljan saivat on valtionyhtiölle. Aika usein näillä on isot puheet, menestystarinoita jo ennen tarinaansa, toimistot aukeaa ulkomaille ja sitten käyrät menee alaspäin, kunnes todellinen raha tulee kun joku valtionlafka veronmaksajien rahoilla tilaa. SSH perseillyt kurssin pohjalukemiin, toivo on jossain valtiorahotteisessa palomuurihankkeessa. Siilit, Digiat ja Nixut ja Naxut aika hiljasta ulkomailla ja rahaa tulee kun valtio tilaa. Että naama näkkärille siellä IT-firmassa, you work for me! t. veronmaksaja =D

No joo, ei toi nyt täysperseilyä ole ollut. Ihmettelen vaan miksi pitää mennä joku teekkarihuumori edellä, jos se pikemminkin bisnestä haittaa. Tämä iso kauppa minkä nyt hiljan saivat on valtionyhtiölle. Aika usein näillä on isot puheet, menestystarinoita jo ennen tarinaansa, toimistot aukeaa ulkomaille ja sitten käyrät menee alaspäin, kunnes todellinen raha tulee kun joku valtionlafka veronmaksajien rahoilla tilaa. SSH perseillyt kurssin pohjalukemiin, toivo on jossain valtiorahotteisessa palomuurihankkeessa. Siilit, Digiat ja Nixut ja Naxut aika hiljasta ulkomailla ja rahaa tulee kun valtio tilaa. Että naama näkkärille siellä IT-firmassa, you work for me! t. veronmaksaja =D
En oo teekkari, ja kieltämättä itseäkin ärsyttää sen ajatusmaailman alleviivaus, mutta varmaan osaltaan liittyy tuohon heidän omaan valtavirrasta poikkeavaan yrityskulttuuriinsa.

Bottom line, antaa akkojen ja heidän hännystelijöidensä vetää herneet palkoineen ja varsineen ihan niin syvälle kuin lystää, kun kerran oikeaa syytä ei ole.

Pieni hengähdys kotona ja kohta töihin, hyvä että kerkesinkin kodin kautta sai syödä ennen töihin menoa. Ja vessan kautta ofcourse.

Olen ollut yli 10 vuotta töissä sairaalassa ja tänä aikana olen erittäin harvoin työpaikalla keskustellut
Olen ollut yli 10 vuotta töissä sairaalassa ja tänä aikana olen erittäin harvoin työpaikalla keskustellut/kuullut keskustelua pienistä kulleista ja kiveksistä ja (miesten) perseistä.:) Isosta kullista on joskus tyttöporukalla haaveiltu.
Vitsin siistiä hei. Minäkin tiesin ihmisen joka poltti tupakkaa ja eli 100-vuotiaaksi. Itselle riitti ensimmäinen kesätyöpaikka ja siellä keskustelu oli aivan riittävän degeneratiivista. :LOL:

Siksi mielestäni se, että ihmiset jotka eivät edes kvalifioidu työpaikkaan marisevat kollektiivisesti on ihan helvetin tympeää. Tai siis ei edes marise vaan loukkaantuvat. Ymmärrän hyvin jos vitsi ei uppoa tai pitää sitä urpona, mutta joku raja pitäisi tällä mielensäpahoittamisella olla jo tässä vaiheessa.

Että naama näkkärille siellä IT-firmassa, you work for me! t. veronmaksaja =D

Ehkä sun kannattas veronmaksajana naputtaa pikemminkin tilaajalle. Jos teekkarihuumori uppoaa ostajaan niin sitähän kannattaa viljellä. Miksi valtio tilaa arveluttavilta seksisteiltä, jotka ärsyttävästi investoivat kasvuun eivätkä edes maksa voittojaan ulos köyhille pörssikeinottelijoille?

Mikseivät tilaa suurimmalta ja kauneimmalta, joka paitsi koodaa uskomattoman luistavia systeemejä myös pelastaa maailman siinä sivussa:

"Vuonna 2018 sitouduimme tekoälyn eettiseen kehittämiseen, saimme tunnustusta työstämme tasa-arvon edistämiseksi ja saavutimme etuajassa tavoitteemme leikata CO2-päästöjä."

keskustelu voi olla asiallista, mutta jos aikuiset käyttävät pimppi- ja tuheroaiheista sanastoa niin mielestäni ollaan pahasti vajakkiasteella.

tätä olen aina sanonut, kiroilu on todella ruman kuuloista, kenenkään täysikasvuisen ei tulisi sitä harrastaa

#suusaippualla

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom