Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Aamusella kun yövuorosta körötteli kotiin niin tehtaan pihassa auton mittari näytti 1,5 asteen lämpötilaa... Tässä kun lakanoita just vaihtelen, niin voisin taas sujauttaa ton lämpöpeiton tuonne petarin alle... tuntuu että just otin sen pois mutta kai se on talv.... syksy nyt.

Viikonlopun ylettömän einespitsansyönnin ja humalahakuisen juomisen jälkeen on kans sellanen olo, että vois laihduttaa. Esim 20 kiloa näin alkuun.

Aivan kammottava olotila.

Mulla olisi ihan helposti semmoinen 10kg ekstraa jonka vois poistaa mm. kirurgisesti. Vittuakos sitä iso mies mitään dieettejä jaksaa. Alkaa vaa tuo rymyyminen painitreeneissä painaa melkoisesti kun roudaa mukana semmosta etureppua (ja takareppua) mihi on sullottu muutama kaurakeksi.

Pitäiskö nyt oikeesti ottaa käyttöön aamu-uinti ennen duunia. Se mitä oon puoli vuotta funtsinu. Alkais flunssa vähän hellittää.

Paitsi ei huomenna, kun aamusella meen käväseen hämptownis. Koitan varoa lepakkomiestä. Eikä torstaina, ajelen aamusella erääseen yliopistoon pitään luentoa.

Ehkä perjantaina.

Minä oon miettinyt mitä lukis seuraavaksi.

Ammattikorkeessako jotain, esmes automaatioo tai koodausta. Mutta näissä menee 4 v hukkaan.

Tai jos hommais panostajan paperit, sekin vois olla mukavaa. Kunhan ois sellanen työ, jota voi eläkkeellä vähän puuhastella, jos liikaa vapaa-aikaa. Sais ostaa tynämiittiä ja suunnitella kivien poksauttelua.

Ammattikorkeessako jotain, esmes automaatioo tai koodausta. Mutta näissä menee 4 v hukkaan.

Tai jos hommais panostajan paperit, sekin vois olla mukavaa. Kunhan ois sellanen työ, jota voi eläkkeellä vähän puuhastella, jos liikaa vapaa-aikaa. Sais ostaa tynämiittiä ja suunnitella kivien poksauttelua.

Internet 4.0 tai IOT. Taitaa olla sama asia. Kolmas on viestintä. Näitä ku taitaa parin vuoden päästä on kova luu.

Toki en tiiä mikä on teikäjampan tämänhetkinen koulutus. Jotain muutaki pitää osata.

Mä olen miettinyt samaa mutta vain varuiksi jos naapuri alkaa liikaa korpeamaan.

Internet 4.0 tai IOT. Taitaa olla sama asia. Kolmas on viestintä. Näitä ku taitaa parin vuoden päästä on kova luu.

Toki en tiiä mikä on teikäjampan tämänhetkinen koulutus. Jotain muutaki pitää osata.
Noi kyllä periaatteessa kiehtois. Ainoa ongelma on se, että tykkään puuhata käsillä pään lisäks. Sillä joku automaatio tai vian haku jossain tehdasympäristöissä kiehtois. Pelkkä softadevaus kotona etänä ei oikein ois välttämättä se mun juttu.

Mut jos softapuolelle lähtis vielä, niin teollisuuteen. Luulis olevan liksat paremmat ja vikatilanteet jännempiä kun pelkkä kotona möllötys.

Nykyinen työ on kyllä ihan eläkehomma, mutta toisaalta kaipais lisää haastetta ja vaikka alaisiakin.

Oisko kontsa tulevaisuuden kannalta ohjelmointiin suuntautuminen vai sähkö ja automaatio ammattikorkeessa se the juttu myöhemmin? Vai tieto ja viestintätekniikka. Tamkissa kun on vaikka ja mitä tarjolla.

Back
Ylös Bottom