Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Puntari meinasi pillahtaa itkuun kun vedin sen pitkästä aikaa esiin. Sitten meinasin minä kun näin lukeman.

Meinaa kyllä itku olla muutenkin lähellä, jalkapäivä.

Minun pitää saada aamupalaa 30 min sisällä, kun on sängystä noustu ja seuraava sapuska max 3h päästä. Mutta olenkin leppoisan pulska voiman ostaja ja kiirettä saada se kolmisen tonnia kaloria päivässä pupellettua.

Minun pitää saada aamupalaa 30 min sisällä, kun on sängystä noustu ja seuraava sapuska max 3h päästä. Mutta olenkin leppoisan pulska voiman ostaja ja kiirettä saada se kolmisen tonnia kaloria päivässä pupellettua.
Olen huomannut, että ilman herkkuja on melko haastavaakin saada se 3000 kcal syötyä!
Ilman herkkuja saan ehkä 1200kcal. Herkkujen kanssa ehkä 4500 kcal.

Ruoka maistuu. Hyvälle.

Nyt kun oon oppinut maustaa ruokia, niin kivempi tehdäkin eilen pitkästä aikaa tein hätäseen jauhelihaa ja riisiä ilman mausteita olihan se aika mauttoman makuista..ja vähärasvaista jauhelihaakin kun olin ostanut niin aika kuivahkoa siitä tuli paistamisen jälkeen, sopii paremmin keittoihin nuo vähärasvaiset.

Naudanlihalle riittää mustapippuri ja suola, jos piffiä tekee.

Muuten kans ite maustan ruokia. Aika tylsäks kävis jos vetäis samaan tapaan kun joskus, että kanaa ja riisiä ilman mitään makuja. Mielummin vähän naattii.

Uusi tulokas on dijon-sinappi. Perskele se on hyvää. Enkä edes niin välitä sinapista. Ilman makkaraa.

Mä en pidä mausteisesta ruuista. Maukkaasta toki jos sen joku muu tekee .

Joskus voin just curryä, paprikajauhetta tai chilirouhetta lurauttaa johonkin, koska teinit. Mutta minulle riittää suola ja pippuri. Ja sipulia: tietysti.

Juu ei perus kotiruoka paljon mitään kaipaa. Pottuja ja porkkanaa keittelee, kylkeen lihapullia niin se on siinä.

Riisiä ja makaronia menee nykyään todella vähän. On tuo pottu keitettynä vaan niin perhanan hyvää, voilla toki.

tumblr_oafsm2fbcU1vtrju4o1_500.gif

Mä en pidä mausteisesta ruuista. Maukkaasta toki jos sen joku muu tekee .

Joskus voin just curryä, paprikajauhetta tai chilirouhetta lurauttaa johonkin, koska teinit. Mutta minulle riittää suola ja pippuri. Ja sipulia: tietysti.

Juu ei perus kotiruoka paljon mitään kaipaa. Pottuja ja porkkanaa keittelee, kylkeen lihapullia niin se on siinä.

Riisiä ja makaronia menee nykyään todella vähän. On tuo pottu keitettynä vaan niin perhanan hyvää, voilla toki.
Mausteilla ruoasta nimenomaan saa maukasta. Ei tosin normiruokaan kauheeta kavalkadia tarvita, vähän rosmariinia siellä, timjamiä täällä, chilillä ja cayennella potkua, tilliä fisulle, curryä riisille, laakerinlehteä sekä persiljaa keittoon ja valkosipulia joka paikkaan. Oishan niitä voinut lisääkin luetella. Kokonaisuudessaan varmaan reilu kymmenkunta perusmaustetta jatkuvassa käytössä, ei toki samassa ruokalajissa.

Mä tarkoitin mausteisella voimakkaan makuista ja tulista.

Mutta maustamalla saa maukasta ruokaan. Syön kyllä jos joku tekee.
Itse tyydyn suolaan ja pippuriin.

Prismaan viikonlopun ruokaostoksille, näin kätevästi heti aamusta työmatkalla.
Iltapäivällä lähdettävä aikaisin, koska tytön mikälie kehityskeskustelu eskarissa. Kiva kuunnella taas puoli tuntia miten on ongelmia matikassa jne. En malta odottaa koulua. Argh.

Mä tarkoitin mausteisella voimakkaan makuista ja tulista.

Mutta maustamalla saa maukasta ruokaan. Syön kyllä jos joku tekee.
Itse tyydyn suolaan ja pippuriin.
Itseasiassa jos suolan ja pippurin taitaa, ne käy lähes joka paikkaan oikein käytettynä. Oon kovasti tietyissä ruokalajeissa pyrkinyt tähän, mutta vielä on matkaa.

Back
Ylös Bottom