Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

En pidä itseäni millään tavalla uusavuttomana vaikka turvaudun tietyissä jutuissa ammattilaisen apuun. Omasta mielestäni olen keskimääräistä naista taitavampi yleispätevissä 'kotihommissa' mutta en tosiaan kaikkea voi alkaa itse tekemään jo ihan turvallisuussyistä. Ja se, että 'teen itse ja säästän' on niin nähty. Tietyt asiat voi tehdä, jotain ei kannata edes yrittää.
Mutta kuka ja miten sen rajan sitten määrittää ?
Itse olen vaan normaalia varovaisempi ja harkitsevaisempi asioissa, joita en yleensä tee. Sitten kysyn neuvoa ja etsin ohjeita, jos en ole varma. Täten minä sitten osaan seuraavalla kerralla ite.

Niisk, onpa kiva lukea opiskelijoiden raportteja, kun ovat näköjään jopa oppineet oikeita asioita tässä kurssin aikana :cool:
Minä taas tässä kirjaan opiskelijana isoa raporttia siitä miten raportointi kuuluisi tehdä oikein.

Aikalailla pohdintaa vaille valmis paskapökäle tämäkin setti, mutta viilataan nyt vielä kun voi.

Mutta kuka ja miten sen rajan sitten määrittää ?
Itse olen vaan normaalia varovaisempi ja harkitsevaisempi asioissa, joita en yleensä tee. Sitten kysyn neuvoa ja etsin ohjeita, jos en ole varma. Täten minä sitten osaan seuraavalla kerralla ite.

Jokainen varmasti itse itsetään tietää mitä ei kannata itse alkaa tekemään. huono esimerkki mutta mä en esim itse tekisi mitään sähkötöitä tekisi. Laitan kyllä lamput kattoon ja osaan vaihtaa sulakkeen mutta en lähtisi miettimään mitään kytkentöjä vaikka kuinka tekisi mieli ja katsoin ohjeita, Ei, en ala sellaisia tekemään vain sen takia, että se olisi huokeampaa.

Kyllähän minä puuhastelen kotona kaikenlaista ja tässä elämän varrella on ihme juttuja tullut (pakosta) opeteltua.

Tarkoitan sitä, että mun mielestä on tiettyjä asioita joita en kannata alkaa 'säästön' toivossa alkaa tekemään. Vaikka minä olen nuuka ja rahaköyhä niin maksan kyllä ammattilaiselle.

Ja kun näitä kotiräpeltäjiä on joka lähtöön. Monesti tosiaan tulisi huokemmaksi heti turvautua ammattilaisen apuun eikä vasta sitten kun vahinko on jo tapahtunut ja lasku on moninkertainen.

Jokainen varmasti itse itsetään tietää mitä ei kannata itse alkaa tekemään. huono esimerkki mutta mä en esim itse tekisi mitään sähkötöitä tekisi. Laitan kyllä lamput kattoon ja osaan vaihtaa sulakkeen mutta en lähtisi miettimään mitään kytkentöjä vaikka kuinka tekisi mieli ja katsoin ohjeita, Ei, en ala sellaisia tekemään vain sen takia, että se olisi huokeampaa.

Kyllähän minä puuhastelen kotona kaikenlaista ja tässä elämän varrella on ihme juttuja tullut (pakosta) opeteltua.

Tarkoitan sitä, että mun mielestä on tiettyjä asioita joita en kannata alkaa 'säästön' toivossa alkaa tekemään. Vaikka minä olen nuuka ja rahaköyhä niin maksan kyllä ammattilaiselle.

Ja kun näitä kotiräpeltäjiä on joka lähtöön. Monesti tosiaan tulisi huokemmaksi heti turvautua ammattilaisen apuun eikä vasta sitten kun vahinko on jo tapahtunut ja lasku on moninkertainen.
Totta tuossakin varmasti. Me ollaan kaikki niin erilaisia. Toiset tekee mitä vaan tajuamatta mistään mitään. Itse on aina pakko ensin ymmärtää mitä teen, muuten en rupea, eli ensin opiskellaan, sitten opetellaan.

Minä taas tässä kirjaan opiskelijana isoa raporttia siitä miten raportointi kuuluisi tehdä oikein.

Aikalailla pohdintaa vaille valmis paskapökäle tämäkin setti, mutta viilataan nyt vielä kun voi.
Ainahan niissä on viilattavaa, mutta sulla on jo hyväs mallissa jos pohdintaa vaille!
Mua vähän jännitti, mitä nuo omat opiskelijat saa aikaan, kun koko syksy on ollu vähä semmosta häsläämistä ja remuamista. Mutta ne pirulaiset ovat yllättäneet todella positiivisesti! Kaiken sen sählingin taustalla ne on oikeasti oppineet jotain myös (y)

IMAG0962.webp

Meillä on töissä kaksi ihanaa erikoistuvaa (nuoria miehiä tietysti) Päivällä juteltiin siinä käytävällä ja melkein sain itseni niiden kanssa salille.

Meillä on töissä kaksi ihanaa erikoistuvaa (nuoria miehiä tietysti) Päivällä juteltiin siinä käytävällä ja melkein sain itseni niiden kanssa salille.
Oliko tämä jonkinlainen yritys puumailla kimppakivaa?

e. Aiheeseen liittyen, olisi ollut varmasti instrumenttiä tarjolla.

IMG-20171212-WA0000.webp

Back
Ylös Bottom