Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Jokainen nainen joka sanoo ettei tarvitse feminismiä, vähintäänkin jollain tasolla viihtyy miehille aliseisessa roolissa. Ihan pokkana väitän niin (y):sneaky:
E. Ja lisäksi pyrkii niin sanoessaan miellyttämään miehiä, jotka ovat sovinismiin kallellaan.
E.e lisäksi nuo ”perustelut” naisten kylteissä ovat ihan urpoja.

Minä haluan itselle ultrafeministin joka kiljuu tasa-arvoa koska:
- voin pyykkejä laittaessa katsoa kun poistaa lehdet kouruista, sen jälkeen kun on leikannut nurmikon
- avaa tukossa olevan viemärin samalla kun laitan ruokaa, sen jälkeen kun on korjannut vuotavan vessan
- kevättä odotan innolla kun pääsen haravoimaan, samalla katselen kun vaimo raapii vanhaa maaila seinistä, kun on ensin pystyttänyt telineet
- keväällä ja syksyllä muksun kanssa ihmettelemme puron solinaa ja äitin voimia kun jaksaa vaihtaa renkaat autoon, kunhan muistaa pestä auton, sisältä ja ulkoa
- illalla suorastaan odotan häntä sänkyyn vaatimaan seksiä, onhan hän juuri tullut salilta ja lihakset pullottaa silleen kivasti, toivottavasti muisti putsata karvat lavuaarista

Edit. Feminismin ytimessä on mielestäni vapaus valita, miten omaa oletettuaan naiseutta toteuttaa. Jos se jollekin tarkoittaa kotiäitinä elämistä niin en minä voi mennä sille sanomaan että alas toimitusjohtajaksi. Tärkeintä on aito mahdollisuus seurata omaa polkuaan.
Mutta miksi ihmeessä älykäs (oletettavasti) ihminen kutsuu itseään feministiksi, joka aiheuttaa äärimmäistä vastakkainasettelua. Eikö humanismi tai equalismi olisi tarkoituksenmukaisempi termi ja ajatusmaailma, koska eivät naiset ole maailman ainoa vääryyttä kokeva joukko.

No siis feministien logiikalla tasa-arvo on sitä että naiset hallitsee ja miehet on alistettuja.

Vähän niinku uni tai seksifantasia. Haaveillaan sellaisesta mitä ei voi, eikä edes haluta saada.

Jokainen nainen joka sanoo ettei tarvitse feminismiä, vähintäänkin jollain tasolla viihtyy miehille aliseisessa roolissa. Ihan pokkana väitän niin (y):sneaky:
E. Ja lisäksi pyrkii niin sanoessaan miellyttämään miehiä, jotka ovat sovinismiin kallellaan.
En ole alistuva enkä mielistele.

Yhteiskunnassa tarvitaan kaikkia, myös feministejä.

En tiedä, miksi aina vaan jaksan yrittää, kun uskovaisten kanssa on mahdoton keskustella. Muiden mielipiteet ovat ulkonäöstä johtuen tai muuten vaan "urpoja".

Mutta miksi ihmeessä älykäs (oletettavasti) ihminen kutsuu itseään feministiksi, joka aiheuttaa äärimmäistä vastakkainasettelua. Eikö humanismi tai equalismi olisi tarkoituksenmukaisempi termi ja ajatusmaailma, koska eivät naiset ole maailman ainoa vääryyttä kokeva joukko.

Varmaan joo voisi olla viisaampaa vaihtaa termiä tai puhua vähintään intersektionaalisesta feminismistä, mutta kyllä minua kyrsii ajatus siitä, että pitäisi vaihtaa vain sen takia, että kollektiivinen "joku" on paskonut tuon. Melko iso osa niistä jotka itkevät sitä että feministit ovat sitä, tätä tai tuota mieltä ovat ymmärtäneet väärin kaiken koskaan lukemansa aiheeseen liittyen ja olkiukkoilevat jotain miehiä vihaavaa telaketjuhahmoa. Sama ilmiö on kaikessa poliittisessa keskustelussa, että vängätään niistä mielikuvista joita on muodostanut jostain ryhmästä eikä suinkaan niistä asioista joita ko. ryhmä on tehnyt, kannattanut tai esittänyt.

Ja no, en minä ole pelkästään feministi. Olen paljon muutakin. En koe tarvetta ympätä kaikkia mielipiteitäni yhden termin alle.

No siis feministien logiikalla tasa-arvo on sitä että naiset hallitsee ja miehet on alistettuja.

Vähän niinku uni tai seksifantasia. Haaveillaan sellaisesta mitä ei voi, eikä edes haluta saada.
Ei vaan tasa-arvo on tavoite, mutta feminismiä tarvitaan siksi, että lähtökohta on naisten huonompi asema.

Varmaan joo voisi olla viisaampaa vaihtaa termiä tai puhua vähintään intersektionaalisesta feminismistä, mutta kyllä minua kyrsii ajatus siitä, että pitäisi vaihtaa vain sen takia, että kollektiivinen "joku" on paskonut tuon. Melko iso osa niistä jotka itkevät sitä että feministit ovat sitä, tätä tai tuota mieltä ovat ymmärtäneet väärin kaiken koskaan lukemansa aiheeseen liittyen ja olkiukkoilevat jotain miehiä vihaavaa telaketjuhahmoa. Sama ilmiö on kaikessa poliittisessa keskustelussa, että vängätään niistä mielikuvista joita on muodostanut jostain ryhmästä eikä suinkaan niistä asioista joita ko. ryhmä on tehnyt, kannattanut tai esittänyt.

Ja no, en minä ole pelkästään feministi. Olen paljon muutakin. En koe tarvetta ympätä kaikkia mielipiteitäni yhden termin alle.
Mutta mitä järkeä on nykyaikana liikkeessä, joka ajaa naisten oikeuksia ja tasa-arvoa naisille, kun voisi pyrkiä jakamaan tasa-arvoa koko ihmiskunnalle rotuun, sukupuoleen, vamman asteeseen ja mielipiteisiin katsomatta ?

Ei ole pakko vastata, mutta mitä mieltä olet noin niin kuin kanssa-feministin ominaisuudessa, millaista mainostyötä aatteelleenne esim. @Mopsey tässä ketjussa tekee: positiivista vai negatiivista ?

Mutta mitä järkeä on nykyaikana liikkeessä, joka ajaa naisten oikeuksia ja tasa-arvoa naisille, kun voisi pyrkiä jakamaan tasa-arvoa koko ihmiskunnalle rotuun, sukupuoleen, vamman asteeseen ja mielipiteisiin katsomatta ?

Niin, tää on mun mielestä vähän turhaa tarttumista tuohon termiin, kun edelleen mun mielestäni sukupuolten tasa-arvossa on kyse myös esim. sellaisten rakenteiden purkamisesta, jotka asettavat miehet keskenään epätasa-arvoiseen asemaan. Mun on vaikea ymmärtää, miksi jonkun itse itsestään käyttämä termi saa aikaan paljon enemmän mielenkiintoia kuin itse sisältö. Sillä ei siis ole väliä, miten minä itseni määrittelen, vaan sillä mitä se jonkun muun mielestä tarkoittaa ja mitä mun pitäisi tehdä. En myöskään ole sitä mieltä, että naisten heikompi asema olisi kaikilta osin purettu. Sen sijaan rinnalle on kyllä rakennettu paljonkin sellaista, joka heikentää myös monien miesten tasa-arvoa.

Painotan edelleen, että mun ensisijainen intressi on tuossa tasa-arvossa kokonaisuutena. Jos olisi ihan pakko valita vain yksi -ismi tai termi, en valitsisi feminismiä kuvaamaan kokonaisuutena ajatteluani. Se, että joku jatkuvasti väittää esim. minun ajavan vain yhtä asiaa, alkaa jo jossain määrin vituttaa. OIen toteuttanut tätä omaa feminismiäni tälläkin palstalla 10+ vuotta puolustamalla ja tsemppaamalla aktiivisesti palstan miehiä, mutta sehän on toki sivuseikka, jos käytän jonkun mielestä väärää sanaa.

Ei ole pakko vastata, mutta mitä mieltä olet noin niin kuin kanssa-feministin ominaisuudessa, millaista mainostyötä aatteelleenne esim. @Mopsey tässä ketjussa tekee: positiivista vai negatiivista ?

Feminismiä on monenlaista suuntausta. En näe mun ja Mopseyn ajattelussa tai toimissa asioiden eteen kauheasti yhtäläisyyksiä. Kannattaa lukea tämä juttu.

En kuulu mihinkään puolueeseen mutta vasemmistoa äänestän ja veikkaan että se mitä oikeasti ajattelen ei aina välity viesteistä joita kirjoitan vittuuntuneena x asioista.

Minä haluan itselle ultrafeministin joka kiljuu tasa-arvoa koska:
- voin pyykkejä laittaessa katsoa kun poistaa lehdet kouruista, sen jälkeen kun on leikannut nurmikon
- avaa tukossa olevan viemärin samalla kun laitan ruokaa, sen jälkeen kun on korjannut vuotavan vessan
- kevättä odotan innolla kun pääsen haravoimaan, samalla katselen kun vaimo raapii vanhaa maaila seinistä, kun on ensin pystyttänyt telineet
- keväällä ja syksyllä muksun kanssa ihmettelemme puron solinaa ja äitin voimia kun jaksaa vaihtaa renkaat autoon, kunhan muistaa pestä auton, sisältä ja ulkoa
- illalla suorastaan odotan häntä sänkyyn vaatimaan seksiä, onhan hän juuri tullut salilta ja lihakset pullottaa silleen kivasti, toivottavasti muisti putsata karvat lavuaarista

- Voin poistaa lehdet kouruista ja leikata nurmikon
- Olen avannut viemärin tukkoja ja ollut kyynepäitä myöden paskassa, korjaan myös jos osaan. Se tiivisteteippi on näppärä apu.
- Jos voimat riittää niin pystyttäisin telineitä, maalin raapiminen seinästä on ihan perseestä mutta tehtävä sekin on
- En uskalla itse vaihtaa omia renkaita kun en luota omiin taitoihin mutta kuskaan ne vaihtoon sekä pesen itse
- Vaatisipa joku minulta joskus seksiä.

Mä kyllä teen ihan kaikkea jos vaan osaan. Jos en, niin opettelen.
Silti mulle on ihan sama kuka tienaa ja mitä. Silti mulle on ihan sama osaako mies mua paremmin jonkun asian. Silti minä asennan lamppuja kattoon koska miksi en sitä tekisi.

Minusta naisia tai heidän osaamistaan ei pidä vähätellä kuten ei myöskään miesten.

Back
Ylös Bottom