Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Minä ainakin tykkään nimipäivästä. Tykkään myös isän ja äidin päivistä.

Jokaisella nyt kuitenkin sattuu olemaan isä tai äiti. Harva samaa sukupuolta oleva voi saada lapsen, sano hän mitä tahansa itse.

Pippeli ja pinppi siihen tarvitaan, ainakin biologisella osastolla tarkasteltuna.

Toivottavasti olen väärässä.

eilen iltauutisia klo 2030 katsoessa tuntui myös todellisuus hyvin kaukaiselta

aihe: säveltäjät

tasaaarvon puutteesta mielensä pahoittaneet olivat vakavalla naamalla sitä mieltä, että vaikka väkipakolla täytyisi puolet menestyneistä säveltäjistä olla NAISia

heidän mielestä se nyt vain ei voi olla niin että ne menestyy jostka osaa

kummalliseksi menny tämä maalima! tälläinenkin aihe sai pääuutislähetyksessä useita minuutteja aikaa, kyllä täytyy asiat muuten olla hyvin

tasaaarvon puutteesta mielensä pahoittaneet olivat vakavalla naamalla sitä mieltä, että vaikka väkipakolla täytyisi puolet menestyneistä säveltäjistä olla NAISia

kummalliseksi menny tämä maalima! tälläinenkin aihe sai pääuutislähetyksessä useita minuutteja aikaa, kyllä täytyy asiat muuten olla hyvin

#länsimaisenihmisenahdinko

Samaa vinkunaa oli taannoin älykkyydestä, kun rankattiin maailman top 10 älykkäimmät ihmiset mitatun äo:n mukaan. Joukossa vain yksi nainen, muistaakseni sijalla 7-10.

Täytyy kyllä todeta, että aika vitunmoinen kasa ongelmia on ehditty länsimaisessa maailmassa ratkaisemaan, että on päästy listassa kohtaan sukupuolineutraalit juhlapäivät/ammattinimikkeet/vessat. Seuraavana varmaan täytyy alkaa kehittämään kohdun ja munasarjojen siirtoja miehille, että miehetkin voi tulla raskaaksi ja saadaan mopsi vähän tyytyväisemmäksi.

Eihän kiintiöinti oikein toimi monissakaan asioissa. Muttei sekään näin naisena kivalta tunnu että naiset ovat (olevinaan) kaikessa huonompia ja surkeampia kuin miehet ja se pitäisi vain kiltisti niellä :cautious:
E. Ainakin kaikissa asioissa joita oikeasti arvostetaan ja joista maksetaan kunnolla.

#75,8 tsippadaiaiai... Noh, koska tänään paljononneaminä, aion herkutella. Ehkä suklaata.

Naiset ei ole lähtökohtaisesti kaikessa miehiä surkeampia siksi, että ovat naisia. Järjetöntä soopaa lähestyä asioita tuollaisesta näkökulmasta, kun sillä jos millä lytätään tyttöjen itseluottamusta, kun pienestä alkaen kerrotaan, että voi kun oot tyttö, niin et voi. Kyllä voi, kun tekee vaan, ja lopettaa tollaisen sukupuoliasian syyttelyn. Poislukien tästä nyt jotkut arabimaat jne., joissa sukupuoliasioiden voidaan katsoa olevan aito tasa-arvo-ongelma ja este asioiden tekemiselle, mutta ei nyt Suomessa hittovie.

Eihän kiintiöinti oikein toimi monissakaan asioissa. Muttei sekään näin naisena kivalta tunnu että naiset ovat (olevinaan) kaikessa huonompia ja surkeampia kuin miehet ja se pitäisi vain kiltisti niellä :cautious:
E. Ainakin kaikissa asioissa joita oikeasti arvostetaan ja joista maksetaan kunnolla.
Lohdutuksena mainittakoon, että maailman kymmenen älykkäimmän joukossa on sentään 1 nainen, muttei yhtään tummaihoista. Voit siis huoletta tuntea naisena suurenmoista ylemmyydentuntoa tummaihoisia miehiä kohtaan.
Tai sitten ihmiset on vaan yksilöitä, mutta mikä vaan sulle sopii.

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201711012200502821_u0.shtml

Korvataankohan myös äitienpäivä läheisenpäivällä? Ei, veikkaan minä. Toivottavasti olen väärässä.
Eihän äitienpäivää voi perua koska kyllähän nyt jokaisella äiti on. Näinhän se varmaan perustellaan, koska en nää tilannetta, että samalla tavalla äitienpäivän viettämisestä koskaan voitaisiin luopua. Aika helvetin väärin, mutta en kyllä todellakaan usko, että äitienpäivän viettämiestä luovuttais noin vaan yhtään kenenkään päiväkodinjohtajan päätöksellä.

Ja tuo tasa-arvon haeskelu väkipakolla... Kyllä luulis että vois aikaansa johonkin fiksumpaankin kuluttaa kuin tommoseen. Jos kaiken tän haihattelun sijaan keskityttäis korjaamaan oikeita ongelmia niin ois aika jees.

#75,8 tsippadaiaiai... Noh, koska tänään paljononneaminä, aion herkutella. Ehkä suklaata.

Naiset ei ole lähtökohtaisesti kaikessa miehiä surkeampia siksi, että ovat naisia. Järjetöntä soopaa lähestyä asioita tuollaisesta näkökulmasta, kun sillä jos millä lytätään tyttöjen itseluottamusta, kun pienestä alkaen kerrotaan, että voi kun oot tyttö, niin et voi. Kyllä voi, kun tekee vaan, ja lopettaa tollaisen sukupuoliasian syyttelyn. Poislukien tästä nyt jotkut arabimaat jne., joissa sukupuoliasioiden voidaan katsoa olevan aito tasa-arvo-ongelma ja este asioiden tekemiselle, mutta ei nyt Suomessa hittovie.
Mistä se sinun mielestäsi johtuu, ettei naisia juuri näy millään arvostusta, osaamista ja menestystä mittaavilla listoilla? Enkä minä tietenkään puhu noin esim. lapsille vaan päin vastoin. Mutta kyllähän sen huomaa noista listoista ja muutenkin, että naiset eivät ole yhtä menestyneitä kuin miehet missään oikeasti arvostusta tuovassa asiassa.
E. Ja mulla on oikeus olla siitä vittuuntunut niin kauan kuin asia niin on.
E.e kuten siitäkin että naiset joutuvat kärsimään kuukautisista ja miehet eivät eikä tätä biologista epäkohtaa kompensoida naisille mitenkään, vaan koko asiaa pitäisi vielä hävetä! Kertoo helvetin paljon että vasta tänä vuonna Libresse-mainokseen on vaihdettu nesteen väri sinisestä punaiseksi :mad:

Viimeksi muokattu:
Mistä se sinun mielestäsi johtuu, ettei naisia juuri näy millään arvostusta, osaamista ja menestystä mittaavilla listoilla? Enkä minä tietenkään puhu noin esim. lapsille vaan päin vastoin. Mutta kyllähän sen huomaa noista listoista ja muutenkin, että naiset eivät ole yhtä menestyneitä kuin miehet missään oikeasti arvostusta tuovassa asiassa.
E. Ja mulla on oikeus olla siitä vittuuntunut niin kauan kuin asia niin on.
E.e kuten siitäkin että naiset joutuvat kärsimään kuukautisista ja miehet eivät eikä tätä biologista epäkohtaa kompensoida naisille mitenkään, vaan koko asiaa pitäisi vielä hävetä! Kertoo helvetin paljon että vasta tänä vuonna Libresse-mainokseen on vaihdettu nesteen väri sinisestä punaiseksi :mad:

No miehet kärsii näkyvästä stondiksesta, kun taas naisena saan valutella vaikka kuinka kiimaisena ennenkuin tulee housuista läpi. Kuukautisista en jotenkin jaksa edes aloittaa, kun mä en oikein tiedä, että mitä niissä pitäisi hävetä. Joskus tekisi mieli yleisessä naistenvessassa karjaista, et avaa nyt vaan jumalauta se kääre, kun joku yrittää rapistaa äänettömästi sitä vaippaa housuihinsa.

Saahan sitä olla vittuuntunut ihan mistä haluaa, mutta kyllä mä harkitsisin, että paljonko tuollaiseen kannattaa omia voimavarojaan hukata.

Yritin ihan miettiä, että mistä kaikesta oon jäänyt pois, koska olen nainen. En oo ikinä leikannut nurmikkoa enkä ajanut traktoria. Niin, enkä saanut mopoa. Tällä hetkellä oon sellaisessa duunissa, että sukupuolesta riippumatta pitäisin ihan kovana saavutuksena, kun valmistumisestakin on virallisesti vasta kaksi vuotta. Aika mones vakipaikkakin jo, että en mä oikein voi omalla kohdallani sanoa törmänneeni lasikattoonkaan. Munhan pitäis tän ikäisenä olla just oikein suosikki siihen, että mihinkään ei oteta, kun saletisti kohta pamahtaa paksuksi.

Kaikissa? Hyville koodareille maksetaan hunajaa ja naiset on oman kokemuksen mukaan noissa hommissa hiton hyviä ja tekevät vähemmän virheitä kuin miehet keskimäärin. Virheet tarkoittaa välillä ihan hiton isoja summia kun korjaillaan miesten mokia. Se nyt ei ole miesten vika että noissa hommissa harrastenoisuus nörtteilyyn on suurin osaamisen lähde ja harvoja naisia kiinnostaa tuo alana.

No miehet kärsii näkyvästä stondiksesta, kun taas naisena saan valutella vaikka kuinka kiimaisena ennenkuin tulee housuista läpi. Kuukautisista en jotenkin jaksa edes aloittaa, kun mä en oikein tiedä, että mitä niissä pitäisi hävetä. Joskus tekisi mieli yleisessä naistenvessassa karjaista, et avaa nyt vaan jumalauta se kääre, kun joku yrittää rapistaa äänettömästi sitä vaippaa housuihinsa.

Saahan sitä olla vittuuntunut ihan mistä haluaa, mutta kyllä mä harkitsisin, että paljonko tuollaiseen kannattaa omia voimavarojaan hukata.

Yritin ihan miettiä, että mistä kaikesta oon jäänyt pois, koska olen nainen. En oo ikinä leikannut nurmikkoa enkä ajanut traktoria. Niin, enkä saanut mopoa. Tällä hetkellä oon sellaisessa duunissa, että sukupuolesta riippumatta pitäisin ihan kovana saavutuksena, kun valmistumisestakin on virallisesti vasta kaksi vuotta. Aika mones vakipaikkakin jo, että en mä oikein voi omalla kohdallani sanoa törmänneeni lasikattoonkaan. Munhan pitäis tän ikäisenä olla just oikein suosikki siihen, että mihinkään ei oteta, kun saletisti kohta pamahtaa paksuksi.
Riippuu vähän housuista :whistle:
Et muuten vastannut ekaan kysymykseeni :sneaky:
Hyvää syntymäpäivää silti (y)

Kaikissa? Hyville koodareille maksetaan hunajaa ja naiset on oman kokemuksen mukaan noissa hommissa hiton hyviä ja tekevät vähemmän virheitä kuin miehet keskimäärin. Virheet tarkoittaa välillä ihan hiton isoja summia kun korjaillaan miesten mokia. Se nyt ei ole miesten vika että noissa hommissa harrastenoisuus nörtteilyyn on suurin osaamisen lähde ja harvoja naisia kiinnostaa tuo alana.
Onko jotain nimilistaa maailman kovapalkkaisimmista koodareista ja montakohan naista listalta löytyy?

Mun mielestä on huutava vääryys että vain naisilla on pimppi, se pitäisi olla kaikilla!
Mahtaa oikeasti olla vaikea näillä suvaitsevais tasa-arvoistavis naisen pitää olla parempia ihmisillä kun päivät menee miettiessä mikä kaikki on maailmassa väärin?
Joskus sitäkin pohtinut että mitä nämä tasa-arvo naisihmiset tekee kun autosta tai talosta pitää korjata jotain, tekeekö itse vai sanooko miehelle että eikös nämä ole näitä miesten juttuja mutta kun puhutaan kodinhoidosta niin ne onkin yhteisiä asioita?
Meidän muksun koulun rehtori tuntuu olevan umpihullu yksilö monessa asiassa mutta ei onneksi ole vielä tätä tasa-arvo hömppää alkanut tunkemaan jokapaikkaan, tämä siksi että monessa paikassa toitotetaan että lasten pitää olla yksilöitä mutta sitten niitä tasapäistetään näillä hullutuksilla.

Vastatkaa oikeasti mulle, miksei naisia mielestänne juurikaan ole millään menestystä tm. arvostettavaa asiaa mittaavilla listoilla!
E. Ja jos kukaan ei pysty siihen mitään järkevää selitystä antamaan, niin mielestäni se osoittaa sen, etten turhaan paasaa.

Onko jotain nimilistaa maailman kovapalkkaisimmista koodareista ja montakohan naista listalta löytyy?

En ymmärrä miksi ihmiset takertuu promillen murto-osia kattaviin huuhaa listoihin joita suomen verotuksen top x listatkin on, mitä hiton väliä jollain marginaali osalla on kokonaisuudessa?
Suomessa verolistalle pääsee perinnöllä, tuurilla tai hiton vahvalla röyhkeydellä ja toisten jyräämisellä. En näe noissa missään mitään sen suuremmin arvostettavaa.

Vastatkaa oikeasti mulle, miksei naisia mielestänne juurikaan ole millään menestystä tm. arvostettavaa asiaa mittaavilla listoilla!
E. Ja jos kukaan ei pysty siihen mitään järkevää selitystä antamaan, niin mielestäni se osoittaa sen, etten turhaan paasaa.

Näin pakkis-sfääreissä, Cohen alkaa olla yhtä kova kuin Belkin ja arvostan molempia yhtä paljon.

Back
Ylös Bottom