Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo, turha näistä on vääntää, jos ei pystytä edes määrittelemään tarkasteltavana olevan asian sisältöä. Sinä ja Mopsey kuulutatte molemmat olevanne feministejä, joten kuulijan on melko vaikea erottaa asioita toisistaan. Jokaisen -ismiläisen ajatellessa asioista omalla tavallaan voitaisiin kysyä, miksi ihmeessä sitten haluaa profiloitua johonkin -ismiin, joka on subjektiivinen asia? Itse en helvetissä kuuluta kenellekään olevani sovinisti, maskulinisti, feministi, anarkisti, sionisti, rasisti tai mitään muutakaan, vaikka asiasta riippuen kuulija voisi yksittäisestä mielipiteestäni toisin tulkita.Niin, tää on mun mielestä vähän turhaa tarttumista tuohon termiin, kun edelleen mun mielestäni sukupuolten tasa-arvossa on kyse myös esim. sellaisten rakenteiden purkamisesta, jotka asettavat miehet keskenään epätasa-arvoiseen asemaan. Mun on vaikea ymmärtää, miksi jonkun itse itsestään käyttämä termi saa aikaan paljon enemmän mielenkiintoia kuin itse sisältö. Sillä ei siis ole väliä, miten minä itseni määrittelen, vaan sillä mitä se jonkun muun mielestä tarkoittaa ja mitä mun pitäisi tehdä. En myöskään ole sitä mieltä, että naisten heikompi asema olisi kaikilta osin purettu. Sen sijaan rinnalle on kyllä rakennettu paljonkin sellaista, joka heikentää myös monien miesten tasa-arvoa.
Painotan edelleen, että mun ensisijainen intressi on tuossa tasa-arvossa kokonaisuutena. Jos olisi ihan pakko valita vain yksi -ismi tai termi, en valitsisi feminismiä kuvaamaan kokonaisuutena ajatteluani. Se, että joku jatkuvasti väittää esim. minun ajavan vain yhtä asiaa, alkaa jo jossain määrin vituttaa. OIen toteuttanut tätä omaa feminismiäni tälläkin palstalla 10+ vuotta puolustamalla ja tsemppaamalla aktiivisesti palstan miehiä, mutta sehän on toki sivuseikka, jos käytän jonkun mielestä väärää sanaa.
Feminismiä on monenlaista suuntausta. En näe mun ja Mopseyn ajattelussa tai toimissa asioiden eteen kauheasti yhtäläisyyksiä. Kannattaa lukea tämä juttu.
Hyvähän se on, että kaikenlaisista asioista puhutaan, vaikkei se koskaan mitään muuttaisi.Mua vähän ärsyttää tämä keskustelu.
Mua vähän ärsyttää tämä keskustelu.
Joo, turha näistä on vääntää, jos ei pystytä edes määrittelemään tarkasteltavana olevan asian sisältöä. Sinä ja Mopsey kuulutatte molemmat olevanne feministejä, joten kuulijan on melko vaikea erottaa asioita toisistaan. Jokaisen -ismiläisen ajatellessa asioista omalla tavallaan voitaisiin kysyä, miksi ihmeessä sitten haluaa profiloitua johonkin -ismiin, joka on subjektiivinen asia? Itse en helvetissä kuuluta kenellekään olevani sovinisti, maskulinisti, feministi, anarkisti, sionisti, rasisti tai mitään muutakaan, vaikka asiasta riippuen kuulija voisi yksittäisestä mielipiteestäni toisin tulkita.
Jokaisen kysymyksen voi halutessaan käsitellä itsenäisenä ongelmana, jota ei tarvitse politisoida ja verhota aatteen taakse. Samasta syystä en kannata ainuttakaan puoluetta, enkä äänestä (pl. presidentin vaalit) niin kauan kuin Suomessa on käytössä puoluejärjestelmä ja -kuri, jossa asioita ei käsitellä asioina henkilökohtaisella tasolla.
Miksi vain vuodeksi, miksen lopullisesti?voisitko taas tehdä katoamistempun ja meet muualle nillittämään vaikka vuodeksi.
Katkarapuja valkosipulimajoneesilla tai piparia kreemikuorrutteella.Taidan tyypätä sen @dave n kakkusen vkonloppuna. Ja laittaa lauantainaamusta jonkun lihaköntsän uuniin. Ja jos vaikka vs-perunoita. Teinit tykkää.
e: Jotain alkupalaa? Helppo ja nopea.
Tääkin varmasti maistuu. https://www.makeaa.fi/korvapuusti-poke-kakku/Mä olin ehtinyt jo päättää kahvi & suklaa -kakusta, toi menee lähemmäs joulua toi daven kakku. Kaipa se toimii sokerikakkupohjallakin, mä en tykkää oikein keksipohjista.
Tääkin varmasti maistuu. https://www.makeaa.fi/korvapuusti-poke-kakku/
Kahvin mausta en ite tykkää yhtään. Kaneli taas maistuu hyvinkin.Tuossapa muuten sanahirviö, joka pitkästä aikaa oikein vihloo hampaita. Mun mielestä poke on 1) portsari tai 2) aikuisviihde-toimintaelokuva. Miksei se voi olla vaikka kolokakku?
Resepti näyttää kyllä hyvältä. Ens lauantaina meinasin tehdä tätä, en tosin vielä ole päättänyt että miten pitkälle noudatan reseptiä noiden kahvijuomien osalta.