Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Ei mun kipot vaan haise, kun virautan ne töissä syömisen jälkeen ja heitän kotona astianpesukoneeseen. Mutta se siitä, ei kaikki tietenkään halua syödä, ostella ja kanniskella eväitä. Itse teen niin pääasiassa ihan puhtaasti rahan vuoksi.
Kun omistin opiskelijakortin (vaikka olin töissä) kävin kyllä useasti ravintolassa syömässä 2,6€ lounaan.

19187_01_01_@2x.jpg

Minä onnistun useinkin haisuttamaan kipponi, koska unohtuvat johonkin pyörimään pesemättä. Mieheltä onnistuu myös... Onneksi useimmiten eivät ehdi sentään homehtua.

Meillä maksaa lounas töissä muistaakseni 5,6€, vai oliko sittenkin 5,4€, vai 5,7€... no jotain sellaista kuitenkin. Toisesta ruokalasta saisi halpalounaan jopa alle 3 euroa, mutta laadultaan se ei ole yhtä hyvää. Aika usein multa unohtuu eväät kotiin joten sitten mennää työpaikkalounaalla. Eihän tuo hinta sitä ajatellen ole paha, että monesti työpaikoilla lounas on kympin.

Vinkki @Mopsey, kaupan pakastealtaassa on laadukkaita valmisruokia, siis ihan eri sarjaa kuin ne kylmäaltaan Saarioisten einekset. Maksavat yleensä 3-4 euroa per ateria joten ovat suht edullisia, eivät sotke kassissa ja kaupasta on helppo napata valmiiksi vaikka koko viikoksi lounaat.

Vinkki @Mopsey, kaupan pakastealtaassa on laadukkaita valmisruokia, siis ihan eri sarjaa kuin ne kylmäaltaan Saarioisten einekset. Maksavat yleensä 3-4 euroa per ateria joten ovat suht edullisia, eivät sotke kassissa ja kaupasta on helppo napata valmiiksi vaikka koko viikoksi lounaat.

Esim ne 'kinkkikuutiot' on mun mielestä hyviä. Ja myös pinaattikeitto tietysti. received_1391276480928226.webp

Hyi muovikipoille. Sopivan ituhippiä on suosia vain lasisia eväsrasioita. Puhdistus helppoa, eikä mitkään paprikat tms.kestovärjää mitään. Sopii hyvin suoraan lämmitettäväksi, kun muovirasioiden mikrottaminen on = EI.

Työpaikalle en kyllä lounaseväitä raahaa. Hyvä tessi, joten menee lounaasta vain verot verotusarvosta. Halpaa on.

Hyi muovikipoille. Sopivan ituhippiä on suosia vain lasisia eväsrasioita. Puhdistus helppoa, eikä mitkään paprikat tms.kestovärjää mitään. Sopii hyvin suoraan lämmitettäväksi, kun muovirasioiden mikrottaminen on = EI.
Itse asiassa omassa käytössäni muovikippo on taatusti ekologisempi, koska lasisia rasioita hajoilisi jatkuvasti. Millä ituhippi tuon viimeisen väittämän mikrottamisesta perustelee mikrokelpoisen kipon tapauksessa ?

Lasikipot painais niin paljon, ettei niitä jaksais julkisilla/pyörällä roudata pitkin maailmaa päivittäin. Pieni määrä muovia suolistossa ei haittaa mittään, eiköhän sitä muutenkin niin paljon kemikaaleja/lääkeaineita/epäpuhtauksia kroppaan ajaudu elämän mittaan.

Itse asiassa omassa käytössäni muovikippo on taatusti ekologisempi, koska lasisia rasioita hajoilisi jatkuvasti. Millä ituhippi tuon viimeisen väittämän mikrottamisesta perustelee mikrokelpoisen kipon tapauksessa ?

Siis suurin syy muovikippojen lämmityskelvottomuuteen minun mielessäni on se, että niiden tuntuma muuttuu. Pehmenevät kuumennettaessa, enkä tykkää käsitellä sellaisia. Tulee skraiduja ja alkaa näyttää epäsiistiltä ja värjäytyy ja hyi. Yhtään lasikipoistani en ole tähän asti onnistunut särkemään (kopkopkop), eikä ne jotenkin tunnu edes omaavan samanlaisia lento-ominaisuuksia kuin muoviset sukulaisensa.

Eli lasikippo ruualle ja metallipullo juomille minulle, kiitos.

Siis suurin syy muovikippojen lämmityskelvottomuuteen minun mielessäni on se, että niiden tuntuma muuttuu. Pehmenevät kuumennettaessa, enkä tykkää käsitellä sellaisia. Tulee skraiduja ja alkaa näyttää epäsiistiltä ja värjäytyy ja hyi. Yhtään lasikipoistani en ole tähän asti onnistunut särkemään (kopkopkop), eikä ne jotenkin tunnu edes omaavan samanlaisia lento-ominaisuuksia kuin muoviset sukulaisensa.

Kannattaa ostaa kunnollisia, mikroon soveltuvia kippoja. Noi Ikean kipot on todella hyviä hintaansa nähden.
Sinä et varmaan kuljekaan töissä moottoripyörällä eväät takalaukussa kolisemassa ? ;)

Mä käytän muovikippoja vain ruoan kuljetukseen. Punnaan ruat kippoon ja laitan töissä lautaselle jossa ne lämmitän.
Eli toimii vain kuljetuksessa.
Erikseen mikrossa kuumennuksen sallivat astiat eivät mun mielestä muuta olomuotoaan. Mutta tämäkin ehkä vain makuasia.
Itse luotan eväspurkeussa Tupperwaren laatuun. Kipot kestävät konepesun ja käytöstä toiseen. Myös Plastexin pakastusrasiat ovat tiiviitä.
Mä en edes jaksa viruttaa purkkeja töissä vaan laitan ne tiskikoneeseen vasta kotina.

Juomapullona on töissä lasipullo. Jos vesi jää yöksi siihen seisomaan niin silti voi vielä aamulla ottaa hiukan jos kovasti janottaa töihin mennessä. Ei maistu vehkeeltä niin kuin muovipullossa seissyt vesi.
Salilla käytän muovipulloa mutta vesi ei siinä ole kuin jumpan ajan.

Kannattaa ostaa kunnollisia, mikroon soveltuvia kippoja. Noi Ikean kipot on todella hyviä hintaansa nähden.
Sinä et varmaan kuljekaan töissä moottoripyörällä eväät takalaukussa kolisemassa ? ;)

Mulla on ollut mm. juuri noita Ikean kippoja, ja ihan sama pätee niihinkin. Värjääntyy, naarmuuntuu, sisäpinnasta tulee ällöttävä kuumennettaessa. Rasva jää eri tavalla kiinni kuin lasiin, ja tiskatessa on just sellaisen limaisen tuntuinen, jos on ollut rasvaisempaa ruokaa. En vaan tykkää tuntumasta ja that's it. :D

Lasiset eväsrasiat on sen verran paksua lasia, että ei ne pienistä kilikoleista itseensä ota. Mut juu, en kulje pärrällä niin missään, varsinkaan eväiden kanssa. Repussa iloisesti kolisevat keskenään.

Heitin kaikki muovisheikkeritkin menemään, ja otin alumiiniset tilalle. Tai siis itseasiassa 16 sheikkeriä meni ovesta ulos ja kaksi tuli tilalle, ja olen pärjännyt erinomaisen hyvin sillä määrällä.

Kumpi lienee sitten parempi: alumiini vai muovi :eek:
Onko virallista tutkittua tietoa jollain?

Lasi on asia erikseen. Siitähän ei (pitäisi) mitään (kemikaaleja) irrota/ liueta mihinkään.

Joo, niin varmaan on jos sitä tekee.
Lähinnä ajattelin, että olisi kiva lukea jos olisi tutkittua tietoa.
Olen kuullut muitakin jotka ovat heivanneet muovin koska.... Olen skuullut puhuttavan, että esim muoviastioiden käyttö on lopetettu koska siitä voi liueta estrogeenia.
Itse vältän alumiinia dettiksessä.

Olen kototioloissa siirtynyt kokonaan lasikippiohin (leivontaan, ruoan säilytys). En mistään muusta syystä kuin, että kyllästyin muovikippoihin.

Eväspurkeissa suosin edelleen muovikippoja.

Back
Ylös Bottom