No siis tarkoitushan ei ollut varsinaisesti lähteä arvostelemaan kenenkään valintoja, mutta vaikka tuossa jonkun sentin säästäisi, mitä sitäkin hieman epäilen, niin ei siinä minusta ole edelleenkään mitään järkeä kantaa jotain kippoja ja kuppeja mukana ja vedellä kylmää jauhelihamakaronia käytävällä, kun ruokalasta saa 2,60€ täysipainoisen lämpimän aterian juomineen, salaatteineen ja leipineen. Minä en opiskelijana tuosta säästäisi kuin ihan viimeisenä. Jätetään vielä nää vitness-jutut ulos tästä. Kouluruoathan ei pakkiksella kuulu olevan mitään oikeaa ruokaa.En tiedä millä matikalla lasket, mutta kyllä omien ruokien syöminen on edelleen halvempaa ellei jotain reipasta gourmeeta popsi. Säästölinjalla mennään niin riittää rahat sitten mm. kulkea siellä koulussa. Yleensä sen pari kertaa viikossa tullut käytyä siellä ravintelin puolella, herkästi vain tulee ylisyötyä silloin.
Mutta se minun puolestani siitä.
Itellehän tuli näköjään "terveellisen" ruoan päivä. Oon välistä hakenut aamupalaksi lähikaupasta pari tuoretta karjalanpiirakkaa ja jonkun protskupatukan tai -vanukkaan. Nyt ei ollut karjalanpiirakoita, niin aamupalaksi lihapiirakka. Ruokalassa oli tietenkin ruokana nakit ja muusi, ja nyt kun ei oikein jaksais käydä enää kaupassa, niin kotona on vain pepperonipizza pakkasessa. Rupeaa olemaan kaikkea ravintoympyrästä.