Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Malediiveilla on käyty pari kertaa, onko Madeiralla riittävän lämmintä? Ja tarttee päästä Vinnairin lennoilla.

Oliskohan Vietnami hyvä? Tai Etelä-Korea?
No riippuu, mikä on riittävän lämmin. Taitaa talvella olla päivisin 15-18 astetta. Jos toi riittää, niin omia suosikeita on myös Azorit, jossa tosin käynyt vaan kesällä (ai niin, Finski ei taida sinne lentää).
Itteä ei Vietnam, Thaimaa, Filippiinit akseli sytytä ollenkaan. Malesia taas jostain syystä toimii. Etelä-Korea voi solla kiva, mutta Pohjoisessa naapurissa vasta olisikin mukava vierailla.

Suosittelen kaikkia, joilla on useempi auto tai mopo IF:ssä tarkistamaan vakuutusten uuden bonus-hinnoittelun. Säästö se on pienikin, säästin just 300€/v.

Lomasta tuli mieleen, että pitäs käyttää vinnairin plussapalloja johonki lentoihin, päässy kertymään ja menee pian vanahaksi. Varmaan talavella vois käyä jossain lämmittelemässä. Ehtotuksia?

E-Koreean ja sitten muutaman päivän visiitti tonne:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Jeju

itse kävisin tuolla, voi olla että mihin tilanne tuolla alueella eskaloituu että pääsekö jatkossa....

Lomasta tuli mieleen, että pitäs käyttää vinnairin plussapalloja johonki lentoihin, päässy kertymään ja menee pian vanahaksi. Varmaan talavella vois käyä jossain lämmittelemässä. Ehtotuksia?
Meinas käy sama rahikaisella viimekuussa. Ja koska ei nyt sopinut aikatauluun lentely, niin yhdistin vinnairin kortin stokkan korttiin. Siitä sit stokkalle ja tiskillä osti vinnairin/stokkan kortilla stokkan lahjakortin. Näppärää.

Järkevin taitais olla lennellä tai korottaan luokkaa.

Malediiveilla on käyty pari kertaa, onko Madeiralla riittävän lämmintä?

Tasan vuosi sitten olin Madeiralla.

Lämpötila oli siinä kolmenkympin paikkailla kokoajan ja päällä ollut aukko otsonikerroksessa buustasi kivasti auringon tehoa. Paikallisetkin veteli valaanrasvaa pintaan.
Huomattavasti vihreämpi saari kuin Kanarian "vanhat" saaret, hyvät kalastusmahikset ja jos etsii jännitystä niin kannattaa vuokrata vääntävä auto saaren ympäriajoa varten. Kyn tulee kilometrin alaspäin serpentiiniä pitkin niin tietää kääntäneensä rattia. Lisäjännitystä tulee kun tie menee välillä kallioon koverrettuna merenpäällä, 270 asteen kurvina.

Lisänä Euroopan korkein, maailman kolmanneksi korkein mereen tippuva kieleke jossa lasiparvi. Tai kävelyretket vanhan tulivuoren laavatunneleissa.

Matkustamisesta puhuttaessa tulee kyllä pintaan vähän matkakuumetta. Edelleen Rooma olisi sellainen pienen kaupunkiloman arvoinen näin ensitöikseen, mutta montaa muutakin mielenkiinnon kohdetta löytyisi.

Mutta kaikki aikanaan. Nyt: kahvi ja oppari. Täältä ruudun takaa on hyvä haaveilla.

Etelä-Korea voi solla kiva, mutta Pohjoisessa naapurissa vasta olisikin mukava vierailla.

Pohjois-Korea, ei helvetti!! En tajuu miks joku tonne vapaaehtosesti änkee pl. ehkä joku saa kiksejä kun näkee toisia äärinmäisessä kurjuudessa ja ei siellä varmaan ihan kaikkee ees näytetä .

Suosittelen kaikkia, joilla on useempi auto tai mopo IF:ssä tarkistamaan vakuutusten uuden bonus-hinnoittelun. Säästö se on pienikin, säästin just 300€/v.
Ei oo autoja tai mopoja, mutta matkavakuutus on nyt IF:stä. En käsitä miten olis ollut niin saatanan kallista omassa (Fenniassa).

Ähkykin on. Ruoaksi oli jotain suklaa-chilihärkää.

Tuleekohan tuonne enemmän soittoja sillon ku tissit on hyvin esillä.

IMG_1122.webp

Kaveri sanoi eilen että " mä olen aina toivonut että mulla olis sun kaltainen isoveli". Sanoin että "sä voit pitää mua veljenäs".

No riippuu, mikä on riittävän lämmin. Taitaa talvella olla päivisin 15-18 astetta. Jos toi riittää, niin omia suosikeita on myös Azorit, jossa tosin käynyt vaan kesällä (ai niin, Finski ei taida sinne lentää).
Itteä ei Vietnam, Thaimaa, Filippiinit akseli sytytä ollenkaan. Malesia taas jostain syystä toimii. Etelä-Korea voi solla kiva, mutta Pohjoisessa naapurissa vasta olisikin mukava vierailla.

E-Koreean ja sitten muutaman päivän visiitti tonne:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Jeju

itse kävisin tuolla, voi olla että mihin tilanne tuolla alueella eskaloituu että pääsekö jatkossa....

Azorit pitää kyllä joskus käydä, mutta ne lennot tulee ongelmaksi. Vietnam tai E-Korea voisi olla kans mielenkiintoinen.

Tasan vuosi sitten olin Madeiralla.

Lämpötila oli siinä kolmenkympin paikkailla kokoajan ja päällä ollut aukko otsonikerroksessa buustasi kivasti auringon tehoa. Paikallisetkin veteli valaanrasvaa pintaan.
Huomattavasti vihreämpi saari kuin Kanarian "vanhat" saaret, hyvät kalastusmahikset ja jos etsii jännitystä niin kannattaa vuokrata vääntävä auto saaren ympäriajoa varten. Kyn tulee kilometrin alaspäin serpentiiniä pitkin niin tietää kääntäneensä rattia. Lisäjännitystä tulee kun tie menee välillä kallioon koverrettuna merenpäällä, 270 asteen kurvina.

Lisänä Euroopan korkein, maailman kolmanneksi korkein mereen tippuva kieleke jossa lasiparvi. Tai kävelyretket vanhan tulivuoren laavatunneleissa.

Madeira ei varmana huono olisi myöskään. Ei niin julmettua aikaeroakaan olisi kuin tuolla kauempana. Mikähän siellä on lämpöpolitiikka joskus helmi-maaliskuussa..

Madeira ei varmana huono olisi myöskään. Ei niin julmettua aikaeroakaan olisi kuin tuolla kauempana. Mikähän siellä on lämpöpolitiikka joskus helmi-maaliskuussa..
Tuo heittämäni 15-18 lienee aika tarkka + että kostee ilma saa tuntuun vielä jonnin verran viileemmältä.

Järkevin taitais olla lennellä tai korottaan luokkaa.

Joo, tarkoitus oli upgreidata joululomalle lento bisnikseen, mutta myyvät eioota. Joten täytynee lentää.

Tuo heittämäni 15-18 lienee aika tarkka + että kostee ilma saa tuntuun vielä jonnin verran viileemmältä.

Saisi ehkä aavistuksen lämpimämpää olla. Miten kokemuksia Dubaista?

Saisi ehkä aavistuksen lämpimämpää olla. Miten kokemuksia Dubaista?
Dubain reissusta on aika lailla aikaa ja nykyään se on varmaan vielä 10 vuoden takaistakin länkkärimpi. Säät oli silloin muistaakseni tammi-helmikuussa ainakin mahtavat, 22-25. Muistaakseni yhtenä päivänä satoi kunnolla ja parina vähän.

Back
Ylös Bottom