Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Tässä kun silloin tällöin kuulee naapureiden elämän ääniä seinien läpi tulee mieleen ihan näin muutenvain kysymys että minkä vuosikymmenen kerrostalot ovat rakenteiltaan ja äänieristyksiltään parhaiten rakennettuja? 70-luvun kerrostalot varmasti häviävät vertailussa.

Viimeksi muokattu:
Varmaan riippuu aika paljon että onko tehty alunperin omistus vai vuokra käyttöön.
Itse asun 70-luvun talossa ja naapurista ei kyllä kuulu mitään ääntä.

Varmaan riippuu aika paljon että onko tehty alunperin omistus vai vuokra käyttöön.
Itse asun 70-luvun talossa ja naapurista ei kyllä kuulu mitään ääntä.
Käys lainaa vaikka sokeria siitä naapurista, niin näet onko mummo vielä hengissä....

Mä asuin 50-luvulla rakennetussa talossa ennen muuttoa tähän nykyiseen. Jos ekassa kerroksessa tiputti kolikon rappukäytävässä lattialle, niin sen melkein kuuli ovien läpi omaan kämppään neljänteen kerrokseen. Neljältä yöllä saattoi herätä siihen, kun lehdenjakaja köpötteli rappukäytävässä ohi.

Kaikki kärytkin kulkeutui ilmeisesti sujuvasti asunnosta toiseen, kun meikäläisen yölliset kokkailut aiheuttivat useampaan kertaan pientä närää :) Olkoonkin, että pari vahinkoakin sattui näissä vuosien varrella.

Mummo talot ovat suhteellisen hiljaisia, kerran asuin talossa jossa asukkaat oli keskimäärin eläkeläisiä, mutta kyllä niissäkin äänet läpi kuuluu mikäli hengissä ovat. Aamulla kuului uutiset seinän läpi ja kusenlorinaa oli kiva kuunella keskellä, yötä, myös ruuan tuoksut leviävät rappukäytäviin ja kaikki puhe kuuluu seinien läpi edelleen 70-luvun kämppä kyseessä. .

50-luvun talossa oon joskus pienempänä asunut mutta niistä parhaiten muistan vain sen kun alakerran spurgujen ääni kantautui pattereita pitkin, oma sänky oli vielä patterin vieressä.

Eniten hävettää omasta puolestani kun lauleskelen himassa huonolla laulu äänelläni..noh elämän ääniä :D

Se ois kesäloma nyt:cool: Jäädäkö päiväunille vai mennäkö salille, siinäpä vasta ongelma.
Mä taas koitan saada kaksivuotiasta nukkumaan vihdoinkin päiväunensa ja mietin nukkuisinko itsekin vai menisin juoksulenkille ihan testimielessä, vaikka vihaan juoksemista. Salille en valitettavasti pääse koska eilen 39 kuumeessa ollutta ei luonnollisesti voi viedä lapsiparkkiin...

Mä taas koitan saada kaksivuotiasta nukkumaan vihdoinkin päiväunensa ja mietin nukkuisinko itsekin vai menisin juoksulenkille ihan testimielessä, vaikka vihaan juoksemista. Salille en valitettavasti pääse koska eilen 39 kuumeessa ollutta ei luonnollisesti voi viedä lapsiparkkiin...

Joo tätä tää on kun on lapsi, valintoja ja säätämistä joka käänteessä. Valitsen tänään päiväunet. Suosittelen niitä sinullekin, ne on aina paras vaihtoehto.

Joo tätä tää on kun on lapsi, valintoja ja säätämistä joka käänteessä. Valitsen tänään päiväunet. Suosittelen niitä sinullekin, ne on aina paras vaihtoehto.
Todellakin. Olin jo valinnut sen, kun jouduin toteamaan ettei sekään onnistu koska lapsi ei nuku näköjään ollenkaan päiväunia tänään. Toisaalta parempi näin että on selvästi paranemassa niin viimeistään viikonloppuna pääsen taas treenaamaan :puntti:

Perskele saa kokoajan mennä. Eilen rapiat 1000 km autoilua ja yöllä himaan.

Mutta, hoho, oli ylläri kotona. Postittejä liimailtu viesteiksi, lattiat kuurattu ja pölyt pyyhitty. Jääkaapissa myös odotti valmis safka. Melkein jo annoin kehuja.

En huomannutkaan katsoa, oliko vaatteet viikattu oikein kaappiin kuivumasta. Vai taiteltu väärin.

Back
Ylös Bottom