Kuuntelin tuossa tovi sitten, kun joku päätti alkaa leikkaamaan nurmikkoa kahdeksalta aamulla keskellä rivitalo-aluetta. Mahtoiko nyt olla ihan loppuun asti mietitty ratkaisu? Mua se ei varsinaisesti häirinnyt, kun olin jo hereillä, mutta olen ihan varma, että joitakin alkoi kohtuullisesti vituttaa kun lauantaina saa nukkua vähän pidempään ja sitten tulee yksi ja herättää koko kylän tolla pärinä-härvelillä. Ja vielä paremmalla syyllä olisin itse miettinyt toisenkin kerran ruohonleikkuun ajankohtaa, kun tässä on ollut aika lämmintä ja monella varmaan tuuletusikkunat makuuhuoneessa auki. Kuuluu vielä selvemmin. Itse en kehtaisi alkaa leikkaan ennen kymmentä. Jos joku sen jälkeen vielä nukkuu ja siitä päreensä polttaa niin siitä en pode huonoa omaatuntoa.
Itsellänihän on kämpän ikkunat etelän suuntaan, lämpöä piisaa ihan koko päiväksi ja vähän yöllekin. Illalla (varsinkaan viikonloppuna) ei kuitenkaan viitsi pitää partsin ovea auki, koska tässä talon edess on toi kylän yleinen pillurallirinki. Bassot mitataan richtereinä ja viritetyt mopot huutaa niin perkeleesti. Joskus aamuyöstä saa sitten hiki päässä nousta avaamaan ovea kun hiljaisuus on viimein laskeutunut.