Huomenta vaan! Tänään pääsee salille
Onks kellään muulla täällä muutes sellasta ongelmaa, että esimerkiksi prässiä tehdessä kelkan ollessa yläasennossa (jalat suorina, tai siis aavistuksen koukussa), toinen jalka olisi alempana kuin toinen? Tää oikeesti häiritsee aika pirusti. Kävin fysioterapeutilla kyllä ja hän sanoi, että kyykkyjä ja vetoja voi tehdä eikä esimerkiksi jalkojen pituusero ollut kuin muutamia millejä ja nekin millit olivat kuulemma vaan mittaheittoja eli jalat on suht saman pituset.
Kiinnitin myös itse huomiota siihen, että kun istun tuolilla selkä suorana ja jalat vierekkäin, niin oikea (sama jalka mikä on prässissä alempana) jalka olisi ikään kuin taempana kuin vasen. Eron huomaa, kun katsoo polvia (oikea polvi siis taempana kuin vasen). Myös kun venyttelen salilla takareisiä niin tuntuu, että oikeaa jalkaa venytellessä voi ottaa melkein varpaista kiinni kun taas vasentaa jalkaa venyttäessä saan otettua nilkoista kiinni. Terapeutti huomautti, että noin reisi on piekeampi kuin toinen.
Alaselkä mulla ei ole kipeytynyt sen koomimmin, mutta jos täysin suorassa täytyy seistä pitemmän aikaa niin alkaa alaselässä tuntumaan kipua.
Äsken satuin istumaan lattialla ja kiinnitin huomiota että "pitempi" jalka (vasen) olisi tuosta taipeen yläpuolelta ohuempi kuin "lyhyempi" jalka. Ja se on, 1,5 senttiä.
Ei vaan jaksais mennä enään uudestaan millekkään fysioterapeutille. Mulla on myös "lättäjalka" eli tukipohjalliset pitäisi myös hankkia. Ja venyttelyohjeita sain, kaipa se tästä helpottuu.
Ärsyttää vaan...