Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Nyt on mättöä tuloillaan! Vuoassa n. 1,2kg hirvenjauhelihaa, pussillinen nachoja, neljä tomaattia, paprika, purkki juustokastiketta ja purkki salsakastiketta, aurajuustoa 100g ja juustosiivuja, satsin kokonaispaino arviolta 3-4kg...eiköhän tuolla sunnuntain puolelle selvilä:kuola:

Yrität näemmä järjestää "ei vippi" -käyttäjillekkin tapaamisia. ;)

Joku yleinen Pakkotoisto risteily ois kyl ihan mukava. En päässy täs lokakuun alus järjestettyyn Turku-miittiin ja tekis mieli nähdä porukkaa livenäkin. Kaikki tänne mun kämpil? Just kidding...

Nukuin tuossa päikkärit. Näin unta että Avenged Sevenfold tuli Suomeen, harmi että se oli vain unta.

Tota täytyy olla melko hankala soittaa sujuvasti.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Onpas todella mahtava soundi tossa soittimessa. Jotenkin kuulostaa siltä, kuin päällekäin olisi kantele, piano ja kaksitoistakielinen kitara.

On kyllä. Kantele tuli itselläkin hieman mieleen ja eikä ihme kun soittimen rakenne on melko yhtäläinen. Interwebin mukaan tuo on nykyisen pianon edeltäjä. Dulcimer. Miten lie lausutaan? Dulsimeeri :D

Tulipa nukuttua 16 tunnin yöunet. Nyt jaksaa. Varmaan mennään yö pienillä nokosilla ja sitten aamusta salille repimään selkää.

Huhhuh mitä ilmeitä ja katseita. Ois vissiin enempi ok vetää sellanen perus horolook tälleen halloween aikana, mut tää asu aiheuttaa nyt vähä vaivautuneisuutta. Junas pari ulkomaalaista oli mun kans samas penkkiryhmäs mut vaihtoivat nopeesti toiseen päähän vaunua. Jei.

Perkele ku menee viikset suuhun syödessä. Missä on mun viiksikampa?!? Ryääää!

On kyllä. Kantele tuli itselläkin hieman mieleen ja eikä ihme kun soittimen rakenne on melko yhtäläinen. Interwebin mukaan tuo on nykyisen pianon edeltäjä. Dulcimer. Miten lie lausutaan? Dulsimeeri :D
Joku hämärä muistikuva jostain, että varmaan semmosena ch-äänteenä toi c. Mutta ei tosta cembalokaan kovin kaukana ole. Toi soundi on vaan paljon heleämpi, kun noi kielet tuntuu olevan pareittain.

Noita tosi makeita kansanmusasoittimia on pirusti. Säkkipillin ostan vielä jossain vaiheessa. Toivottavasti niin nopeasti, että asun vielä tässä kerrostalokämpässä, niin saa noi v-maiset naapurit nauttia.

Huomenta vaan! Tänään pääsee salille :)

Onks kellään muulla täällä muutes sellasta ongelmaa, että esimerkiksi prässiä tehdessä kelkan ollessa yläasennossa (jalat suorina, tai siis aavistuksen koukussa), toinen jalka olisi alempana kuin toinen? Tää oikeesti häiritsee aika pirusti. Kävin fysioterapeutilla kyllä ja hän sanoi, että kyykkyjä ja vetoja voi tehdä eikä esimerkiksi jalkojen pituusero ollut kuin muutamia millejä ja nekin millit olivat kuulemma vaan mittaheittoja eli jalat on suht saman pituset.

Kiinnitin myös itse huomiota siihen, että kun istun tuolilla selkä suorana ja jalat vierekkäin, niin oikea (sama jalka mikä on prässissä alempana) jalka olisi ikään kuin taempana kuin vasen. Eron huomaa, kun katsoo polvia (oikea polvi siis taempana kuin vasen). Myös kun venyttelen salilla takareisiä niin tuntuu, että oikeaa jalkaa venytellessä voi ottaa melkein varpaista kiinni kun taas vasentaa jalkaa venyttäessä saan otettua nilkoista kiinni. Terapeutti huomautti, että noin reisi on piekeampi kuin toinen.

Alaselkä mulla ei ole kipeytynyt sen koomimmin, mutta jos täysin suorassa täytyy seistä pitemmän aikaa niin alkaa alaselässä tuntumaan kipua.

Äsken satuin istumaan lattialla ja kiinnitin huomiota että "pitempi" jalka (vasen) olisi tuosta taipeen yläpuolelta ohuempi kuin "lyhyempi" jalka. Ja se on, 1,5 senttiä.

Ei vaan jaksais mennä enään uudestaan millekkään fysioterapeutille. Mulla on myös "lättäjalka" eli tukipohjalliset pitäisi myös hankkia. Ja venyttelyohjeita sain, kaipa se tästä helpottuu.

Ärsyttää vaan...

Back
Ylös Bottom