Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Mitä tuohon yksiö asiaan tulee, niin itse en ole ikinä asunut yksiössä, eka asuntoni oli kaksio ja siinäkin tais olla se 58 neliöö. Luulen että tappaisin itseni jos ei ois ku yks huone :rolleyes:

Mulla on 44.5 neliöö. Just sopiva. Helppo siivota ja halpa vuokra :thumbs: ..

Mitä tuohon yksiö asiaan tulee, niin itse en ole ikinä asunut yksiössä, eka asuntoni oli kaksio ja siinäkin tais olla se 58 neliöö. Luulen että tappaisin itseni jos ei ois ku yks huone :rolleyes:

Porvari! :D

Mun pienin luukku on ollut 5 nelion huone. Sinne mahtui just ja just sinkkusanky, vaaterekki ja sellanen puinen kirjahylly mita arvelen vuokraisannan itse kasaamaksi. Jos halusin nahda itseni kunnolla peilista, jouduin nousemaan sangylle seisomaan koska huoneessa ei yksinkertaisesti ollut tilaa. Olihan mulla sit tietty kaytossani keittio, olohuone ja kylppari jotka jaoin 3 ihmisen kanssa. Vuokra oli kevyet 300e/kk, Damin keskustaan matkaa 5km :D

Toinen oli about 6 nelion huone missa 2 kerrossankya. Meita oli siis 4 asumassa siina... Verhon takana 20kpl hostellivieraita. Kylpparina hostellin vieraiden kanssa jaettu kylppari ja keittiona hostellin keittio. Siina tulivat kylla kamppikset tutuiksi kun joutui asumaan ja elamaan niin lahella toisia 2kk ajan.

Kyllä minä sen jo olen oppinut, että sinulla on rautaiset hermot. Eikös noi otukset nykypäivänä opi vähän mitä vaan, niin opeta ne samalla siivoamaaan?
Aika kiittettävästi ne on auttanu siivouksen kanssa, kummasti oppii laittaa tavarat paikalleen ja likaiset vaatteet kannelliseen pyykkikoriin, kun niitä on ensin vähän "maisteltu". :D Tästä nimenomaisesta syystä mulla on muutama paikka, jossa kaikki tavarat on enemmän tai vähemmän levällään. Hiljaa hyvä tulee, ehkä aikaa myöten neki huoneet alkaa pysyä siistinä ilman erillisiä siivouspäiviä.

e. Mäkää en oo koskaan asunu yksiössä, pienin on ollu about 50 neliöinen 1 h + tupakeittiö, joka kuitenkin oli käytännössä kaksio. Loput olleet kaksioita ja kaks viimeistä kolmioita. Neliöt vaa kasvaa muuttokertojen lisääntyessä.

Kävin tuossa saunan päälle jäähdyttelemässä terassilla pelkässä pyyhkeessä, alkaa toi -13 tuntua jo melkein talvelta.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ja tarvittaessa löydät naisen jos unohdat mihin oot sen sitonut :lol2:

Melkein alkoi itseänikin naurattamaan :jahas: (NOT)

Halleluja, Jumalten Vankkurissa on talavirenkhat. Ja lätkän MM-kisoihin on tilattu alkukarsintapiletit, piippuhyllylle tosin, mutta ihan sama! :D

e. Mäkää en oo koskaan asunu yksiössä, pienin on ollu about 50 neliöinen 1 h + tupakeittiö, joka kuitenkin oli käytännössä kaksio. Loput olleet kaksioita ja kaks viimeistä kolmioita. Neliöt vaa kasvaa muuttokertojen lisääntyessä.

Mihin yksin asuva tarvitsee noin paljon tilaa ? Oletan etta asut yksin, anteeksi jos olen vaarassa! :)

Itsellani on nyt aika passeli kamppatilanne. Isohko talo, missa 4 makuuhuonetta, sopivan kokoinen kylppari, olohuone, keittio ja "puutarha". Ihmisia talossa asuu 4. Ensi vuonna onkin sit talon sijaan asunto ja meita on 7 henkea jakamassa se :D Taa on tata opiskelijaelamaa, me ei tunnetusti olla kovin vaativia (tai varakkaita) :D

Leffavinkkeja saa heittaa. Jotain homppaa mielellaan, aivot eivat nyt jaksa keskittya mihinkaan vakavaan.

Et Alyssa vastannut pari viikkoa sitten kysymykseeni, oliko sinulla punainen poppy rintapielessäsi, kuten Britanniassa on marraskuun alussa tapana? Miten vietit Remembrance Sundayta?

Et Alyssa vastannut pari viikkoa sitten kysymykseeni, oliko sinulla punainen poppy rintapielessäsi, kuten Britanniassa on marraskuun alussa tapana? Miten vietit Remembrance Sundayta?

Olen taysin missannut kysymyksesi, sori! Ei ollut poppya vaikka niita kovasti kaupungilla ja yliopistolla nakyikin. Remembrance Day meni myos omalta osaltani ohi.
Taalla syntyi muuten noista poppyista pienoinen kohu kun jotkut firmat kielsivat ne tyontekijoiltaan.

Olen taysin missannut kysymyksesi, sori! Ei ollut poppya vaikka niita kovasti kaupungilla ja yliopistolla nakyikin. Remembrance Day meni myos omalta osaltani ohi.
Taalla syntyi muuten noista poppyista pienoinen kohu kun jotkut firmat kielsivat ne tyontekijoiltaan.

Kai sinä osaat laulaa Rule Britannian tai Heart of Oakin unissasi? Tai edes Jerusalemin?

Mihin yksin asuva tarvitsee noin paljon tilaa ? Oletan etta asut yksin, anteeksi jos olen vaarassa! :)
Periaattessa asun yksin, tai asuin, kunnes tuli toi vuokralainen. Lähinnä koirien takia tartten näin paljon tilaa, saa eroteltua tarpeen tullen (esim. nyt ku yhdellä on juoksu ja pojilla pyörii silmät päässä). Ihan kivasti kertyny tota tavaraakin vuosien varrella, niistä huolimatta on ihan tilavaa (mun silmään). Tosin tavaraa on kertyny sitä mukaa, ku oon siirtyny isompaan kämppään, ekassa "omassa" kämpässä ei ollu ku muutama hassu huonekalu.

Kai sinä osaat laulaa Rule Britannian tai Heart of Oakin unissasi? Tai edes Jerusalemin?

Valitan, osaan noista ainoastaan Rule Britannian kertosakeen. Viela on opettelemista ennen kuin voin kutsua itseani britiksi.

Periaattessa asun yksin, tai asuin, kunnes tuli toi vuokralainen. Lähinnä koirien takia tartten näin paljon tilaa, saa eroteltua tarpeen tullen (esim. nyt ku yhdellä on juoksu ja pojilla pyörii silmät päässä). Ihan kivasti kertyny tota tavaraakin vuosien varrella, niistä huolimatta on ihan tilavaa (mun silmään). Tosin tavaraa on kertyny sitä mukaa, ku oon siirtyny isompaan kämppään, ekassa "omassa" kämpässä ei ollu ku muutama hassu huonekalu.

Niinjoo sulla on elaimia. Niita ei tosiaan missaan pienessa kampassa voikaan pitaa. Ja eiko se mene niin etta mita enemman tilaa, sita enemman tavaraa kasaantuu? Mulla on minimaalisesti tavaraa koska muutan kerran vuodessa ja kampat ovat aina suht pienia. Nyt talossa asuessa on kuitenkin huomannut miten tavaraa keraantyy ihan eri tavalla kuin ennen.

Jos miulla olisi varaa niin helposti keksisin käyttöä yli 100 neliölle, yksin.

Tätäpä muuten joskus funtsasin jossain yhteydessä. Joku oli hommaamassa yksin eläessä omakotitaloa, enkä oikein näe mitään fiksua perustetta tuolle. Ennemmin investoin laatuun, kuin määrään, jos yksin asun. Totta kai jos on ökyrikas, niin löytyyhän sille jotain kaikkea turhaa käyttöä, mutta en usko, että oikeasti tarvitsisin mitenkään tuota 100 neliötä. Perushuoneiden lisäksi joku vierashuone ja kotiteatterihuone. Esimerkiksi hyvässä rahatilanteessa unohtaisin nuo omakotitalot ja investoisin ennemmin johonkin terassilliseen kattohuoneistoon.

Valitan, osaan noista ainoastaan Rule Britannian kertosakeen. Viela on opettelemista ennen kuin voin kutsua itseani britiksi.

Olin muistaakseni 14-15-vuotias, kun äitini väitti minun nukkuessani viheltäneen Rule Britanniaa. Tuo puoli brittikulttuurista on kyllä minulla melko hyvin hallussa.

Olin muistaakseni 14-15-vuotias, kun äitini väitti minun nukkuessani viheltäneen Rule Britanniaa. Tuo puoli brittikulttuurista on kyllä minulla melko hyvin hallussa.

Tykkaan Rule Britanniasta. Siita tulee aina kovin patrioottinen olo vaikka kyseessa ei edes ole oma kotimaani.

Kai oot opetellu sen Hyacinth Bucket'in tahdissa? :D

Hahah, Hyacinth Bucket! Voi olla etta siita tarttunut paahan, isalla oli tapana katsoa tuota ihan aina kun olin pieni.

Back
Ylös Bottom