Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Ei huhhuh kanssas. Itse mietin, että en jaksa edes keittiöön mennä hakemaan kahvia. Toivottavasti tää päivä lähtee vielä tästä käyntiin.

On muuten niitä päiviä kun haaveilee siitä, että asuisi yksiössä.

Mä en asu yksiössä, mutta elän täällä kun yksiössä. Sohvalta kävelen pari askelta keittiöön, keittiöstä sohvalle, yöt nukun sohvalla jne :)

Mä en asu yksiössä, mutta elän täällä kun yksiössä. Sohvalta kävelen pari askelta keittiöön, keittiöstä sohvalle, yöt nukun sohvalla jne :)

Se pari askeltahan tässä ratkaisee. Minulla on ärsyttävästi vessa ja eteinen tuossa välissä, niin tästä "toimistosta" on 8 metriä jääkaapille. Olen kyllä harkinnut jo minijääkaapin hommaamista tuohon viereen.

Se pari askeltahan tässä ratkaisee. Minulla on ärsyttävästi vessa ja eteinen tuossa välissä, niin tästä "toimistosta" on 8 metriä jääkaapille. Olen kyllä harkinnut jo minijääkaapin hommaamista tuohon viereen.

Mulla on tommonen puolittainen tupakeittiö, eli oliskohan tästä 4-5metriä jääkaapille. Makuuhuone on sitten ollut tähän asti pyykinkuivaushuoneena ja vaatehuoneena

Teillä on ollu ihan samat ajatukset ku mulla just äsken. Yksiö ois niiiiin paljon parempi. Vähemmän siivottavia neliöitä, vähemmän tavaraa, vähemmän matkaa paikasta toiseen. Ai miten niin pitäis taas siivota? :D

No homo! Vai miten se meni....Toisaalta jos ei ole hyvää anatomista pohjarakennetta(hartioitten/rinnan leveys,mittasuhteet) tuohon muottiin niin sitten ei ole.

Niin, homohan se minäkin :thumbs:

Ne onkin niitä tuulen nussimia vinkuheiniä ! :D

Yksiöt on ihania. Mulla on ainaki maailman paras yksiö just tässä näin. Fiksumpaa neliöratkaisua saa hakee, oma sauna, parveke aurinkoon...

44 neliöö on aika iso yksiö. Mun entinen kämppä oli 22 neliöinen yksiö. Se oli ihan kiva kämppä ja riitti hyvin. Ei kämpässä tartte muuta kuin patjan lattialle ja pöydän jonka ääressä voi istua koneella.

Oikeesti täs on 44 neliöö.

MUn entisessä kämpässä oli about samanverran neliöitä, oma sauna, iso parveke ja aiivan keskustan nurkilta. Se oli niin täydellinen, harmi vaa että sijaitsee väärässä kaupungissa :D Nyt täytyy tyytyä 25neliön luukkuun jossa hädin tuskin mahtuu suihkussa käymään. :D

Mulla toimii 41neliön kaksio, todella järkevä pohjaratkasu, jossa ei oo eteiseen ja keittiöön laitettu hukkaneliöitä. Tietty harmittaa välillä kun keittokomero on niin saakelin pieni, mut kämppä on muuten avara ja käytännöllinen yhdelle (+kolmelle). Mut musta ois kiva asua jossain persoonallisessa vanhassa (mut hyväkuntosessa) kämpässä.

Ei helvetti, 40-45 neliöinen yksiö olisi aikalailla ideaali, varsinkin hyvällä pohjaratkaisulla. Kaverilla on vähän samaa kokoluokkaa, ja ehdottomasti todella fiksu kämppä. Ei sitä yksin asustellessa enempää tarvitsisi. Meikäläiseltä löytyy ylimääräisiä siivottavia neliöitä ihan liikaa, kun asustelen 55 neliöisessä kaksiossa. Onhan tässä tosin hyviäkin puolia. Parveke on ilta-aurinkoon päin, päätyasunto ja menee kerrostalon läpi, eli käytännössä ei ole naapureja kuin yhdellä seinällä ja ylä- ja alapuolella.

Ei helvetti, 40-45 neliöinen yksiö olisi aikalailla ideaali, varsinkin hyvällä pohjaratkaisulla. Kaverilla on vähän samaa kokoluokkaa, ja ehdottomasti todella fiksu kämppä. Ei sitä yksin asustellessa enempää tarvitsisi. Meikäläiseltä löytyy ylimääräisiä siivottavia neliöitä ihan liikaa, kun asustelen 55 neliöisessä kaksiossa. Onhan tässä tosin hyviäkin puolia. Parveke on ilta-aurinkoon päin, päätyasunto ja menee kerrostalon läpi, eli käytännössä ei ole naapureja kuin yhdellä seinällä ja ylä- ja alapuolella.
Lisää 25 neliötä ja muutama karvainen otus tuomaan lisänsä siivoamiseen, päästään mun helvettiin. Vähemmän neliöitä ois kiva, mut en mahtuis. Tai siis tavarat ei mahtuis. Onhan se ihan kiva, ku on itä- ja länsisiipi. :D

Kylläpäs päikkärit teki terää..

Minäkin haluan yksiön. Nyt kelpaili jopa sellainen viidentoista neliön pikkukämppä, jos ei tarvitsisi katsoa ketään kun herää.
Salin ovi oli kiinni tänään, seisottiin siinä parin tyypin kanssa ja ihmeteltiin, miten tässä taas kävi näin.

Tuota noin, mulla olis tarjolla 46 neliöinen makuuhuone+tupakeittiö.....

Tuota noin, mulla olis tarjolla 46 neliöinen makuuhuone+tupakeittiö.....

Pidän tämän mielessä jos/kun hajoan lopullisesti tähän siivouksen määrään :D

Lisää 25 neliötä ja muutama karvainen otus tuomaan lisänsä siivoamiseen, päästään mun helvettiin. Vähemmän neliöitä ois kiva, mut en mahtuis. Tai siis tavarat ei mahtuis. Onhan se ihan kiva, ku on itä- ja länsisiipi. :D

Kyllä minä sen jo olen oppinut, että sinulla on rautaiset hermot. Eikös noi otukset nykypäivänä opi vähän mitä vaan, niin opeta ne samalla siivoamaaan?

Tuli tehtyä riisipuuroa :kuola: Josko sitä nyt jaksais hetken taas urheilla :)

Mitä tuohon yksiö asiaan tulee, niin itse en ole ikinä asunut yksiössä, eka asuntoni oli kaksio ja siinäkin tais olla se 58 neliöö. Luulen että tappaisin itseni jos ei ois ku yks huone :rolleyes:

Back
Ylös Bottom