Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Zaizaizai olisinpa tuolla rannalla.. semmosessa löhötuolissa, mojito kourassa, kaislahattu päässä ja koko ajan ihan saatanan kuuma. Siihen tuoliin mä käpertyisin ja antaisin itkun tulla. Ja ajasin nuo akat vittuun ilmaa pilaamasta.

Huh. Mä olisin jo kuvitellu, että olisit ajanu niitä pikemminkin vittuun.

Mikä läntti noilla tytöillä tuossa persposkessa on? Näyttää tällätavalla kaukaa katsottuna fritsulta.

Se voi olla fritsu, tai kakkaa, so not, kunhan näyttää hyvältä.

Päivä heti pilalla kun väitetään että kahvi <3. En minä ainakaan saa tuollaista tulosta mitenkään. Jokainen noista merkeistä on jo minimissään yksin > 96

Flunssaan tarvitaan virustartunta, mitä ei pelkästä kylmyydestä saa. Kylmyys ainoastaan heikentää vastustuskykyä, mikä voi edesauttaa viruksen leviämistä jos sellainen on jostain hommattu.

Anteeksi tämä tylsä ja järkevä postaus. Seuraava viestini on varmasti jo jotain perseilyä.

Tässä on minusta kyse siitä, että lääketiede ja maallikot ymmärtävät flunssan eri tavoilla. Lääketieteelle flunssa tarkoittaa rhinovirustartunnan aiheuttamaa ylähengitystieoireilua (nuha, päänsärky ym.). Maallikko tarkoittaa flunssalla sairasta oloa, johon liittyy flunssalle tyypilliset oireet; maallikko todennäköisesti tietää yleisellä tasolla, että flunssan aiheuttaa virus, mutta hänellä ei ole mitään keinoa (eikä yleensä kiinnostusta) varmistaa, onko tauti oikeasti virusinfektio vai jotain muuta, ilman lääkäriin menoa (joka perusterveen aikuisen flunssassa on tarpeetonta).

Flunssan tyypillisiä oireita aiheuttaa muutkin syyt kuin rhinovirustartunta. Kylmettyminen aiheuttaa samanlaista oireilua. Samoin influenssa aiheuttaa samankaltaista (joskin yleensä rajumpaa) oireilua. Ei siksi ole yllättävää, että maallikko kutsuu näitäkin flunssaksi. Tämä selittää myös, miksi maallikot puhuvat flunssarokotteesta, vaikka sellaista ei ole edes olemassa (influenssarokote on).

Mistäs arvon tohtorit johtuu se, ainakin allekirjoittaneelle tosi seikka, että jos hikisenä tulee kylmä, tulee aina päivän, kahden flunssa? Onko niitä lunssaviiruksia aina odottelemas, että on sopiva hetki hyökätä?

Yours, Vesa

Flunssa tyypillisesti vaatii vähintään viikon parantuakseen. Sinun tapauksessasi kyse todennäköisesti ei siksi ole (rhino)virustartunnasta vaan kylmettymisen aiheuttamasta oireilusta ilman varsinaista tautia.

Käsittääkseni myös ihmisellä voi olla pidempään oireilematon rhinovirustartunta, joka sitten kylmällä aktivoituu flunssaksi.

E. Mistä niitä leimoja muuten saa? Atrialta?

Rantojen miehellä on sellainen leimasin. Yleensä hän merkkauttaa sillä vain Osmo Colorilla käsiteltyjä lipastoja, mutta sana vain, ja hän singahtaa retkiluistintensa kera kohti uunianne.

Ja sitten muihin aiheisiin.
Huomasin, että eräässä paikallisessa ravintolassa on tarjolla (r/s)ipulipihviä. Kyseisessä ravintelissa on myös yksi pätevimmistä salaattipöydistä ja ehkäpä suomen parasta valkosipulileipää. Silti himottais fatness-lounas. Mutta en sitä syö, enhän myöskään ole eläin.

Mä käyn nyt hakemassa virman kahvilasta kahvin =1.3 Presidenttiä koska olenhan saman kylän poikia Salen kanssa.

Rantojen miehellä on sellainen leimasin. Yleensä hän merkkauttaa sillä vain Osmo Colorilla käsiteltyjä lipastoja, mutta sana vain, ja hän singahtaa retkiluistintensa kera kohti uunianne.

Ja sitten muihin aiheisiin.
Huomasin, että eräässä paikallisessa ravintolassa on tarjolla (r/s)ipulipihviä. Kyseisessä ravintelissa on myös yksi pätevimmistä salaattipöydistä ja ehkäpä suomen parasta valkosipulileipää. Silti himottais fatness-lounas. Mutta en sitä syö, enhän myöskään ole eläin.

Tämän täytyy olla Hällän Kellari! Olen syönyt siellä joskus mm jonkun kanssa!

Tämän täytyy olla Hällän Kellari! Olen syönyt siellä joskus mm jonkun kanssa!

No itseasiassa tämä on Hällän isosisko eli Popino. Mutta Hällän Kellarin salaattipöytä vs-leipineen on yksi yhteen Popinon vastaavan kanssa. Johtunee siitä, että Hällän Kellarin pyörittäjät ovatkin Popinon entisiä omistajia. Tjsp. Jotain sukupuolenvaihdosta siinä on tapahtunut ja jotain riitojakin vissiin, mutta Kellari on ns. senioriosaston ravinteli ja Popino on junnujen pyörittämä.

fedit. eli sukupuolenvaihdoksesta oli kysymys.

Se hällän kellari mitä minä olen kunnioittanut vierailullani on kylläkin tarjoillut vaan olutta, edullista olutta.

Se hällän kellari mitä minä olen kunnioittanut vierailullani on kylläkin tarjoillut vaan olutta, edullista olutta.

Siitä tulikin ruokaravintola uudelleen vasta noin pari-kolme vuotta sitten. Välissä se oli ns. kusikaraokebaari. Eli sisällä laulettiin kara-åkea ja kuseskeltiin mihin sattuu. Pubiruusu-tyyppistä ratkaisua olisi ollut varmaankin tarjolla reilusti.

Taidamme jutella eri kaupungista. Minä olen vierailut tampereseen kellareissa.

Kyllä näin on. Itse vierailin myös tamperseen eräässä kellarissa tässä muutamia viikkoja takaperin, sen nimi oli Pricks tai jotain semmosta. En muista muuta, kuin että viina oli raikasta.

Minä olen vieraillut molemmissa, tampereen kammiosta jäi mieleen saatanan kamala musiikki, raju humala ja joku seksistinen lortto häkissä "tanssimassa". Popinokin on tsekattu, siellä sain rasvamyrkytyksen lisukkeena tarjotusta anaalin/perseenräjäyttäjästä joka myytiin muistaakseni nimellä ristikkoperuna. Siellä oli kyllä hyvä perseinen salaattipöytä. Hml Hällän kellarissa oli tod hyvä pihvi. Ja raikasta keskiolutta, todella raikasta. Kävin siellä joskus yhdyntöjen välillä syömässä.

Mainitsinko jo raikkaan keskioluen? Minulla on salkku keskiolutta minun kotona. Siinä se on semmoisen pienen paaritiskin juuressa. Nöpöttää siinä niin nätisti että!

Back
Ylös Bottom