Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

Jumankauta, aattelin että nyt alan ottamaan rahaa seinästä kuin painokoneesta kun starttirahaa saa 18kk.
Pitäs olla työtön vaan, en jaksanut selata kuinka pitkään mutta ny äkkiä firma myyntiin ja keksis jonkun uuden huuhaa oy:n

Mutta oikeasti jos on aatellut perustaa firman niin sais siinä sen 33e/vrk ilmasta rahaa.

Minä en lähetä asiakasta ortopedille noilla oireilla, ettei vaan liian innokas leikkaja pääse arvioimaan tilannetta! 😁 Putkeen päästäisin, jos on hankalat tai useamman kuukauden kestäneet oireet.
Onneksi mun lääkäri päästi mut ortopedille, siis ortopedi vain sen takia että se pystyy kirjoittamaan mulle lipun putkeen.
Mikäli lääkärin diagnoosi on oikea niin tätä ei puukolla poisteta. Reumaa tarjosi. Mä en usko että tämä oo pullistumaa kun se ei tosiaan säteile, ainoastaan painetta nivusessa ja välillä reiden ulkosyrjällä.

Mulla sama, Sitten sen kuola kuivuu sinne maskiin ja lähtee hiutaleina liikkeelle ja kutittaa nenää. Siis jos ei riittävän usein pese sitä maskia.
Mä kyl pesen ihan joka aamu kaikki osat onneksi tuli nopeasti vastaavaksi rutiiniksi kuin hampaiden pesu. Pari ekaa viikkoa ajattelin ei vittu mitä touhua mut kyllä se siitä sitten lähti onneksi sujumaan

Minuahan ei juurikaan potkupallo ole kiinnostanut mutta piti tsekata oliko se jumalan käsi maali tehty kädellä vai.
Olihan se tehty ja Maradona myönsi sen myöhemmin mutta sitten samalla törmäsin vuosisadan maaliin joka nyt tyypin muistoksi tähän.
Meidän luokalla oli jo ala-asteelta yksi tosi hyvä futiksen pelaaja niin voisin veikata että häntä sanotaan vieläkin diegoksi.

View: https://www.youtube.com/watch?v=1wVho3I0NtU

Ratiossa Vehviläinen sano, että Itskut rakasti Maradoonaa. Kansallissankari. Kunnes tuli matsi Argentina-Italia missä Maradoona tipautti nöyryyttämällä Italian. Italialaisille selvis että Diego onkin Argentiinalainen eikä Italialainen. Hänestä tuli petturi. Persona non grata Italiassa.

Kohta ei läski luistele.

54F8F3C6-FF2D-4B99-9509-787E9BB62D91.webp

PV:llä olisi paikka haussa:
Vastatykistömaalinosoitustutkakalusto-järjestelmäinsinööri-erikoisupseeri.
Olisi kiva tietää mikä tuollaisissa systeemeissä on tarkkuus?
Mitenköhän sitten 10v päästä, siinä tulee vedettävien kanssa kiirus mikäli naapuri voi sitten minuutissa parissa nykäistä täsmällistä palautetta.
Sehän voi olla ettei uusia vedettäviä enää tule.

Olisi kiva tietää mikä tuollaisissa systeemeissä on tarkkuus?
Mitenköhän sitten 10v päästä, siinä tulee vedettävien kanssa kiirus mikäli naapuri voi sitten minuutissa parissa nykäistä täsmällistä palautetta.

The best modern radars can detect howitzer shells at around 30 km and rockets/mortars at 50+ km.

The accuracy of location is typically given by a circular error probable (CEP) (the circle around the target in which 50% of locations will fall) expressed as a percentage of range. Modern radars typically give CEPs around 0.3–0.4% of range.

Tutkaohjatut tykit ampuu tulevien ammusten lähtöpisteeseen murkulaa ennenkuin ne ehtii maahan, sen takia tykistö muuttuu liikkuvaksi kun ne olisi tositilanteessa kertakäyttöisiä.
Koitin etsiä Boforssin liikkuvasta tykistä linkkiä mutta oisko sotasalaisuus tai jotain, siinä on jo mennyt pari harppausta eteenpäin kun ammuksia erilaisia ja esim. panssaritorjunta-ammukset hakee itse maaliin jne. suoraan pantsukin yläpuolelta.

^ didn't happen btw

Mutta joo, joiltakin asia meni sekasin:

Tutkaohjatut tykit ampuu tulevien ammusten lähtöpisteeseen murkulaa ennenkuin ne ehtii maahan, sen takia tykistö muuttuu liikkuvaksi kun ne olisi tositilanteessa kertakäyttöisiä.

Rynnäkkötykit tekee paluun isosti.

Back
Ylös Bottom