Off-topic 24h - Ihmettele maailmaa ja anna keskustelun virrata vapaasti

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Meta title: 💥 Off-topic 24h – Kaikki mikä ei sovi mihinkään muualle, mutta on pakko sanoa

Meta description: Keskustelua arjesta, ilmiöistä ja randomeista jutuista ympäri vuorokauden – auki kaikelle mitä mielessä liikkuu.

1-jakoinen
5 liikettä (joista väh. 3 raskas moninivel)
2-3 sarjaa/liike
Done.

e. Ja teet 2-3 eri settiä vähän eri painolla ja niillä kiertoa. Ja tietty progressioo ja välillä lepoa tai kevyttä.

Jos päätän itse mitä teen niin alan litsaamaan. Kun sen on joku sanonut niin noudatan.

Täytyy olla uskollinen merkille :hyper:

Öljyt + suodatin
raitisilmasuodatin
Ilmansuodatin
Polttoainesuodatin
Vehicle Check (valohoito)

+ työt.

Varmaan sais halvemmalla jos tekis ite, mutta kun ei oo paikkaa missä tehä ja peukalokin on syntynyt keskelle kämmentä näissä asioissa niin mastercardia nykäsemällä pääsee helpommalla.
Juu, ei tietenkään kaikki ite teen, mutta jos edes osat osaa tilata ite, ne maksaa max. 100€.

Ja koska ei tuohon yli tuntia saa menemään hallissa, jos ei nyt auto ole MX5 tms. jossa tarttee purkaa puolen autoa p-a suodattimen vaihtoon, tuo hinta kuulostaa kohtuu korkealta.
Monimerkkikorjaamossa tuntihinta ois varmaan sen 50€ ja täten kokonaishinta 150€.

Voi vittujen vittu!

Tänään on öljynvaihto autoon ja olin jopa innoissani siitä, että selviän 333€ ulos liikkeestä, mutta paskat! Tiskillä kun luettiin avainta niin paljastu, että LAAKKONEN ei ole viimeeksi vaihtanut polttoainesuodatinta mikä IMO olisi pitänyt vaihtaa. Lisäksi valohoito eli Vehicle check oli jäänyt tekemättä! Nyt lähtee pieneen selvitykseen onko huoltotilauksessa / laskussa ollut maininta polttoainesuodattimesta ja vehicle checkistä.

333 € huolto vaihtu 500 € huoltoon..

No huhhuh. Aika kallista autonhuoltoa.

Minä kovasti toivon, että Fårdiin ei tarttis mitään kauhean kalliita remontteja tehdä lähiaikoina.

Samat ruoka-ajat meillä :ROFLMAO:

Ja niin, kyllähän noita hyviä ohjelmia netistäkin löytyy vaikka miten paljon. Ite oon vaan todennu, että nyt tähän elämänvaiheeseen mulle sopii se, että PT suunnittelee noi ohjelmat mun/meidän asettamien tavoitteiden mukaan, ja mä vaan suoritan.
Netistä olen bongaillutkin ja on mulla tuossa pari vaihtoehtoa jatkoon jos ei kukaan suostu mulle tekemään edes maksua vastaan.
Mä en kustannussyistä ota pt:tä.
Elämisen kulut on niin suuret, ettei ole mahd. Lasten harrastukset maksaa sen verran, että omat on pidettävä mahd. huokeana. Yhden salikerran hinnaksi tulee noin 6 senttiä. Siitä ei paljon voi enää tingata.

Ite tietää parhaiten mikä sopii ja toimii itelle.
Juujuu, mutta silti mä otan mielummin toisen tekemän. Voin sitä itse sitten vähän tarkastella jos joku on mikä ei sovi. Mutta noin muuten otan valmiin jostain.

Ensimmäinen olut, tsek.

Selviäisipä joskus alle tonnin auton huollosta.

Huolto ku huolto on melkein ollu aina sen 300-1000 € mitä tullut tehtyä. Ilmastointi pamahti kesällä niin siihenki sai upottaa 500 € vaikka olikin pienempi korjaamo.

Juu, ei tietenkään kaikki ite teen, mutta jos edes osat osaa tilata ite, ne maksaa max. 100€.

Ja koska ei tuohon yli tuntia saa menemään hallissa, jos ei nyt auto ole MX5 tms. jossa tarttee purkaa puolen autoa p-a suodattimen vaihtoon, tuo hinta kuulostaa kohtuu korkealta.
Monimerkkikorjaamossa tuntihinta ois varmaan sen 50€ ja täten kokonaishinta 150€.

Just täs kattelin ni öljyissä säästäis sen about 50 € jos tilais netistä. Suodattimissä ei nyt kovin kauheasti.

Netistä olen bongaillutkin ja on mulla tuossa pari vaihtoehtoa jatkoon jos ei kukaan suostu mulle tekemään edes maksua vastaan.
Mä en kustannussyistä ota pt:tä.
Elämisen kulut on niin suuret, ettei ole mahd. Lasten harrastukset maksaa sen verran, että omat on pidettävä mahd. huokeana. Yhden salikerran hinnaksi tulee noin 6 senttiä. Siitä ei paljon voi enää tingata.
Joo ymmärrän! Tietämättä mitään sun nykyisestä treenistä, tavoitteista tai muustakaan on vähän vaikee ees suositella mitään valmiita netistäkään löytyviä :/

Mä haaveilen jo siitä, että pääsen ens viikolla kertaalleen hotelliaamiaiselle!

Jos päätän itse mitä teen niin alan litsaamaan. Kun sen on joku sanonut niin noudatan.
Ainoo oma, joka löyty tähän hätään ois tommonen 5 vuotta sitten käyttämäni:

1)
Mave
(lisäpaino) Leuat
Etukyykky
Sotilaspenkki
Voimapyörä / Ranskis vuorokerroin

2)
Takakyykky
Kulmasoutu
Kapea penkki
Hauiskääntö tangolla
Pohjenousut

2 tai max. 3 kertaa viikossa.

Ekat täyspitkät mavet 6 viikkoon ja perään sushibuffa, kaikkeni olen antanut. Tästä täytyy saada palkinnoksi vähintään kolmen tunnin nokoset kaikilla höysteillä.

Huolto ku huolto on melkein ollu aina sen 300-1000 € mitä tullut tehtyä. Ilmastointi pamahti kesällä niin siihenki sai upottaa 500 € vaikka olikin pienempi korjaamo.
Just täs kattelin ni öljyissä säästäis sen about 50 € jos tilais netistä. Suodattimissä ei nyt kovin kauheasti.
No kyllä kai jos jotain hajoaa ja joutuu ostaa vaikka kompuran, se maksaa. No paljonko tossa 500€:n huollossa on osien ja paljonko työn osuss. Arvotaan sitten mikä kannattaa :)

Jollain ne liikkeet ne katteet tekee että onhan se aina halvempi kun itse tekee. Tosin onhan se nyt ihan yhtä vittua jossain pihan reunalla ropaa autoa. Erääseen pösöön kun teki sitä sun tätä niin alkoi ihan tosissaan kypsymään, eksällekin ilmoitin vain että ajat sen auton jatkossakin huoltamolle.

Ainoo oma, joka löyty tähän hätään ois tommonen 5 vuotta sitten käyttämäni:

2 tai max. 3 kertaa viikossa.

Käyn mielellään 3-5 kertaa viikossa. Mulla ei ole muuta elämää lasten ja töiden lisäksi. Ei sillä, en kaipaakaan. Niin, tai ehkä miestä joskus :whistle:

Jollain ne liikkeet ne katteet tekee että onhan se aina halvempi kun itse tekee. Tosin onhan se nyt ihan yhtä vittua jossain pihan reunalla ropaa autoa. Erääseen pösöön kun teki sitä sun tätä niin alkoi ihan tosissaan kypsymään, eksällekin ilmoitin vain että ajat sen auton jatkossakin huoltamolle.

Niinhän se on, jos osat maksaa jotain satkun ja ehkä tunti töitä, niin ei oo paha maksaa siitä jotain 150-180 €. Jos tuosta taas joutuis maksaa 333€, niin repeis kyllä perna...

Toiset tykkää, toiset ei. Ite oon aina ollut semmonen askartelija ja tykkään kyllä roplata ihan tekemisen ilosta.
Nuorna poikana merkkikorjaamolla työskennelleenä voin sanoa, että kyllähän se surullinen tosiasia on, että jos varmasti haluaa asiat tehdyksi ja eritoten kunnolla, on tehtävä itse :)

Ite käytän tosin joissain jutuissa tuttua monimerkkikorjaamoa, jos ei ite kerkeä tai ole tarvittavia kaluja. Tosin asevelihintaan ja hänen tekemisiinsä luotan.
Kai useilta merkki- ja monimerkkikorjaamoilta silti toivottavasti saa hyvää palvelua tai ainakin työn laatua (?) Tosin rahalle ei omasta mielestä kyllä saa vastinetta, jos siitä merkkikorjaamon leimasta maksaa 50% preemion.

Mulla on ollut halvin öljynvaihto (öljyt, suodatin,työ) 39€. Merkkiliikkeessä vieläpä. Tuosta aikaa jo tosin ehkä kuutisen vuotta. Viimeksi maksoi 65 euroa Mobil-liikkeessä.

Raitisilmasuodatin+moottorin ilmansuodatin yht. 30€. Itse vaihdan muutamassa minuutissa. Jotain iloa vanhasta autosta :)

Vois ostaa 500e ritsan johon vaihtas vaan öljyt ja suodattimet silloin tällöin, itse.
Kun tulisi iso vika myisi 200e eteenpäin ja ostaisi taas ehjän leimatun 500e kotteron tilalle.

Back
Ylös Bottom