Oblivion lykkääntyy!

Päiväkirja/quest-sydeemi itseasiassa oli varsin selkeä active Quest -sivuineen, sen sijaan inventory-hässäkkä on tolkuton, eikä esineiden koolla ole merkitystä, mukana voi kantaa vaikka soutuvenettä, kunhan se ei paina liikaa (ja sen löytää sieltä inventaariosekametelistä...). Toivottavasti kirjoittavat jonkun modin jossa on tarinaa ja muutakin tekemistä kuin juosta miekka kädessä lvl.100 rottaa pakoon...

Paras pelaamani peli ikinä.

Mistä voi sellanen johtua että peli toimi mainiosti pari päivää ja sitten kun yritin kolmantena päiväkä alkaa pelaamaan niin loadatessa peli ilmoitti että koska seivini ovat versiota 0.00 ja pelini versiota 0.125 niin ongelmia saattaa esiintyä. Tämän jälkeen peli sammuu. Seivin loadaaminen ei siis onnistu continue ja load valikkoa käyttäen. Enkä siis ole päivittänyt peliä ja tuskin se itseäänkään päivittää kun kone on sleep-modessa, ja vielä asiasta mitään ilmoittamatta. Kokeilin myös asentaa pelin uudestaa (säästin tietenkin seivit) eikä toimi vieläkään. Mikä avuksi?

Toinen kysymys liittyy sitten pääjuoneen. Eli olen siinä kohdassa missä pitäisi lukea 4 kirjaa niitä "commenteries"-kirjoja jotta saisin selville missä the mythic dawnin temppelin on. Kirjat ovat jotain vähän vaikeaa englantia ja minä olen vähän laiska lukemaan kirjoja. Eli säästäkää minut lukemiselta ja kertokaa missä se temppeli on.
Oletteko lukeneet paljon noita kirjoja? Onko niistä oleellista hyötyä pelin edistymisen kannalta?

syöttösika sanoi:
Toinen kysymys liittyy sitten pääjuoneen. Eli olen siinä kohdassa missä pitäisi lukea 4 kirjaa niitä "commenteries"-kirjoja jotta saisin selville missä the mythic dawnin temppelin on. Kirjat ovat jotain vähän vaikeaa englantia ja minä olen vähän laiska lukemaan kirjoja. Eli säästäkää minut lukemiselta ja kertokaa missä se temppeli on.
Oletteko lukeneet paljon noita kirjoja? Onko niistä oleellista hyötyä pelin edistymisen kannalta?
Ei noita kirjoja tarvii oikeesti lukea missään tehtävässä. Viet ne kirjat yhelle liskoeukolle Arcane Universityssä, niin se sit hoitaa hommat.
Ite erehdyin yhdessä tehtävässä lukemaan erään sorkun päiväkirjan, kun yritin löytää sen heikkouden. Suljettuani päiväkirjan ruudulle pamahti quest update, jossa kerrottiin kaikki oleellinen muutamalla lauseella :D .

Tappotehtäviä on muuten todella ärsyttävä tehdä. Vaikka murha tapahtuis keskellä ei mitään, niin jotenkin maagisesti paikalle porhaltaa vartia vaatimaan rahoja tai henkeä :curs: . Sitten kun oon vielä vampyyri, niin jos huono tsägä käy, niin joudun ravaamaan pitkin kyliä juosten samalla vartioita sekä aurinkoa pakoon :lol2: .

Basher sanoi:
Mitäs toi skaalautuminen tarkottaa :D
Mitä isolevuisempi sälli sulla on, sitä vaikeampia monsuja kohtaat. Eli peli voi oikeastaan olla vaikeampi mitä isolevuisempi sälli sulla on. Ja yleensä onkin.

Eli käytännössä kannattaa valita semmonen hemmo, minkä major skillit koostuvat lähinnä harvemmin käytetyistä skilleistä. Tällöin tasonnousu on hitaampaa ja kuitenkin pääsee nauttimaan kohonneiden skillien ominaisuuksista.

Pelissähän on maksimi leveli mihin hahmo kehittyy, riippuen alkustatsien määrästä. Tämäkin on aika jännä juttu, nimittäin mitä paskempi hahmo alussa, sitä kovempi se on lopussa. Huonommalla on yksinkertaisesti enemmän major skillejä nostettavana ja sitä kautta enemmän leveleitä noustavana. Toisaalta ainahan voi powergamettaa ja yrittää maksimoida tasonnousussa saatavan ominaisuuden nousun.

Itsellä on 35 lv jamppa, jolla on vielä 12 lv saamatta. Pitää vaan kovasti uida ja nyrkkeillä fireballien heiton lomassa. Tai sitten käyn vankilassa ja toivon oikeiden skillien tippuvan. Olisi tasonnousu taas helpompaa.

Terminator2 sanoi:
On muuten osa noista kirjojen tarinoista todella viihdyttäviä. Kannattaa vain lukea kun pelaamiselta ehtii.
Lusty Argonian Maid :D . Oli jo Morrowindissäkin ja oli hauska löytää se tästäkin pelistä.

Tuli itse aloiteltua tuon pelaaminen ja hienolta vaikuttaa... Jopa liian hienolta näin kesän kynnyksellä... Taas saa istua pallit hiessä sisällä pelaamassa ja koulut ja työt retuperällä :rolleyes:
Noita modeja tutkiskelin, mutta niitähän näyttää olevan satoja... Mitkä tärkeimmät modit kannattaa asentaa? Varsinkin tuon skaalautuvuuden korjaus?
Eli minkä nimisiä ja mistä?

Yks tärkeimmistä IMO oli ainakin BT UI-modi, mikä kasvatti valikoitten kokoa j pienensi fonttia. Yhdellä silmäyksellä näkyi tuplamäärä asioita eikä ärsyttävää valikoitten ylös-alas rullausta tarvinnu niin plajoa harrastaa. Tämä modi löytyy varmaan joka paikasta.

Toinen lemppari oli rare items modi, eli harvinaisempia esineitä ei löytynyt ihan jokaiselta vastaan tulevalta jampalta. Toi mukavaa realismia kun tavallisella bandiitilla ei ollu ebonyarmoreita päällä. Ensimmäiset daedric itemit sain muistaakseni 35 lv.

Kertokaas ensimmäistä ropeaan hakkaavalle että miten ihmeessä kiskotte tuollaisia levelejä ukkoihinne?! :eek: Ite oon kyllä vetäny pelin juonitehtävät läpi mutta leveliä ei ole kuin 11 :nolo: Vinkkejä?

Tietäisikö joku hyvän sivun mistä noita tarpeellisimpia/hyödyllisimpiä modeja saisi samasta paikasta. Alkaa hermot mennä tässä metsästäessä...

Keila sanoi:
Tietäisikö joku hyvän sivun mistä noita tarpeellisimpia/hyödyllisimpiä modeja saisi samasta paikasta. Alkaa hermot mennä tässä metsästäessä...

http://www.tessource.net/
Itse tuolta ainakin löytänyt kaiken tarpeellisen ja vähän enemmänkin.

Itse peli rokkailee :rock: Harmi vaan kun harrastukset, koulu yms. vie niin pirusti aikaa :(

Jos tilaat Pelit lehteä/sulla on tunnukset niiden sivuille, niin sieltä saa aika näppärästi Nnirvin suosittelemat modit samasta paikasta.

Pitääpä tässä nyt kysyä viisaammilta että miksi en pysty lahjomaan ketään? Muutaman tehtävän takia olisi oleellista pystyä, mutta vain alimmilla tasoilla (about 20) pystyy lahjomaan, jonka jälkeen pitäisi osata keskustella. Rotuna on dark elf, mitään taikaesinettä joka estäisi tämän ei pitäisi löytyä ja rahaa on notta ranteita pakottaa. Vai onko kenties tullut vastaan taas yksi bugi?:(

Nostetaan tätäkin ylös, kun tulin hommanneeksi xbox:lle kyseisen pelin.

Onko kenelläkään tiedossa onko noita modeja tulossa koskaan xboxille? Ärsyttää nuo telepaattivartijat ja se että kauppias maailman toisella laidalla tietää että pöllin jonkun sulkakynän maatilan piironginlaatikosta...

Olen pelannut vasta muutaman tunnin, ja senkin helpoimmalla vaikeustasolla. Nyt taso on ehkäpä jopa liiankin helppo, kun tuntuu että kaikki kuolee max. kahdella iskulla. En ole ikinä ollut mikään suuri "haasteiden" ystävä, joten mielelläni jatkaisin suht helpolla vaikeustasolla. Jos jatkan helpolla tasolla, tuleeko peli jatkumaankin tuollaisena "laaki ja vainaa" taisteluna?

Onko kenelläkään tiedossa onko noita modeja tulossa koskaan xboxille? Ärsyttää nuo telepaattivartijat ja se että kauppias maailman toisella laidalla tietää että pöllin jonkun sulkakynän maatilan piironginlaatikosta...

Ei, ikävä kyllä. Ainoa "modipaketti" tuohon on Knights of the Nine, ja sekin tuo vain lähinnä turhan tuntuista lisäsisältöä.

Olen pelannut vasta muutaman tunnin, ja senkin helpoimmalla vaikeustasolla. Nyt taso on ehkäpä jopa liiankin helppo, kun tuntuu että kaikki kuolee max. kahdella iskulla. En ole ikinä ollut mikään suuri "haasteiden" ystävä, joten mielelläni jatkaisin suht helpolla vaikeustasolla. Jos jatkan helpolla tasolla, tuleeko peli jatkumaankin tuollaisena "laaki ja vainaa" taisteluna?

Minulla muistaakseni vaikeustaso oli siinä sen palkin keskiosassa. Silloin ei ollut tuollaista laaki ja vainaa -meninkiä ainakaan. Mutta esimerkiksi taistelut muuttui kokemustason kautta vaativemmiksi (~pitemmiksi). Eli ei tuon laakivainaa-meiningin pitäisi ihan loputtomiin jatkua helpoimmallakaan vaikeustasolla :)

pc-versiossa sitä vaikeustasoa voi säädellä pelin aikanakin joten sen saa haluamakseen.

Kokonaisuudessahan tuo on aivan perseestä että vastustajat levelöityvät pelaajan mukana, vie kyllä tehokkaasti ilon siitä oman hahmon kehittymisestä. En ole vielä tarpeeksi hyvää modia tuohonkaan löytänyt.

Back
Ylös Bottom